רשמית: סוני רכשה את אלטייר הישראלית תמורת 212 מיליון דולר

מדובר באחת העסקות הגדולות בישראל בתחום האינטרנט של הדברים ובאחת הרכישות הבולטות של סוני מחוץ ליפן ● לפי הדיווחים, החברה הנרכשת צפויה לשמור על עצמאות ולא צפויים פיטורים בעקבות העסקה

אקזיט ישראלי. אלטייר

סוני (Sony) הודיעה הבוקר (ג') רשמית כי היא רוכשת את יצרנית השבבים הישראלית אלטייר (Altair) תמורת 212 מיליון דולר. החברה הנרכשת צפויה להיות מרכז עסקי עצמאי בסוני ולפי הדיווחים, אף לא אחד מ-220 עובדיה צפוי ללכת הביתה בעקבות העסקה. ידיעות על הרכישה הצפויה פורסמו לפני ימים אחדים.

הענקית היפנית, שזו אחת הרכישות הבולטות שלה בשנים האחרונות, ודאי מחוץ ליפן, רוצה לחזק בעקבות הרכישה את עסקי השבבים שלה, לאחר כמה שנים בהן רשמה מכירות בולטות של סנסורים למצלמות. סוני הודיעה שהיא צפויה להשלים את הרכישה עד סוף החודש הנוכחי או תחילת החודש הבא, והיא תמשיך לתמוך במוצרים הקיימים של החברה הנרכשת.

אלטייר, שמושבה בהוד השרון, מפתחת שבבי תקשורת בטכנולוגיית LTE. בשנים האחרונות עוסקת החברה בהרחבת השימוש בטכנולוגיה זו מעבר לטלפונים חכמים וטאבלטים גם לאינטרנט של הדברים, ומדובר באחת העסקות הבולטות בישראל בתחום המתפתח.

בהודעת הרכישה כתבו החברות כי היא "תאפשר לסוני דריסת רגל טכנולוגית מהותית בתחום. אלטייר היא אחת השחקניות הקטנות יותר, אך אחת המשמעותיות בו".

בין הלקוחות הבולטים של אלטייר נמצאת וריזון (Verizon), לה היא סיפקה שבבי LTE המאפשרים גלישה במהירות של 150 מגה-ביט לשנייה, במחיר נמוך במחצית מזה של החברה המתחרה, קוואלקום (Qualcomm). המחיר הנמוך מתאפשר משום שמדובר בשבבי LTE טהורים, שלא כוללים את טכנולוגיית הדור השלישי.

עד היום הושקעו באלטייר כ-135 מיליון דולר, על ידי חברת ההשקעות BRM של האחים ברקת; הקרנות הישראליות יזרע של שלמה קליש, JVP וגיזה; הקרן האמריקנית בסמר; סנדיסק (SanDisk); והמשקיע הפרטי שייסד את קיידנס, ליפ־בו טאן. סכום הרכישה מהווה פחות מפי שניים מסכום ההשקעה בחברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים