הוגשה הצעת "חוק BlindSpot"

מגיש ההצעה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), מבקש לחייב מפעילי אפליקציות אנונימיות להעביר לרשויות החוק פרטים של שולח הודעה ● מי שלא יעשה כן יחויב בקנס של עד מיליון שקלים ויסתכן באיסור על הפצת האפליקציה בארץ

עוברת דירה. BlindSpot

האם יחוקק בקרוב "חוק BlindSpot?" ח"כ דוד ביטן (הליכוד), יו"ר ועדת הכנסת, הניח הבוקר (ב') על שולחן הכנסת הצעת חוק שמבקשת להילחם באפליקציות האנונימיות ובתופעת השיימינג.

אם תתקבל, יחויבו מפעילי האפליקציות הללו להעביר לגורמי אכיפת החוק פרטים של כותבי הודעות בתוך 30 יום לאחר קבלת הדרישה. מפעיל שלא יעביר את הפרטים כנדרש ייחשב כמי שפרסם את ההודעה, בנוסף לגולש שפרסם אותה בפועל. במצב כזה, ניתן יהיה להטיל על המפעיל קנס של עד מיליון שקלים וגורמי אכיפת החוק יוכלו לפעול על מנת לאסור את הפצתה של האפליקציה בארץ.

בדברי ההסבר להצעת החוק כתב ח"כ ביטן כי היא "נועדה למנוע שימוש לרעה בפלטפורמות טכנולוגיות, כגון מחשבים, סמארטפונים, מערכות המבוססות על אינטרנט או כל תקשורת אלקטרונית אחרת, שיש בה אפשרות של העברת מסרים על דרך של התחזות לאדם או גורם אחר".

לדבריו, ״השיח האלים במרחב האינטרנטי, ברשתות החברתיות ובאפליקציות הסלולריות החריף בשנים האחרונות, עד כדי איום ממשי על שלום הציבור. תופעת השיימינג בכלל, ואצל ילדים ובני נוער בפרט, הפכה לבעיה חברתית קשה, שגובה קורבנות בנפש".

הצעת החוק נולדה בעקבות אפליקציות אנונימיות כ-Secret ובעיקר BlindSpot, שמאפשרות לגולשים לשלוח הודעות מבלי להזדהות. הדבר מהווה כר פורה למקרים של בריונות ואלימות מילולית, במיוחד כלפי ילדים ובני נוער. BlindSpot, שבין מייסדיה דור רפאלי, אחיה של בר רפאלי, עוררה באחרונה סערה ברשתות החברתיות ואף בכנסת.

יצוין כי יש בכנסת מחלוקת האם הפתרון לאפליקציות כאלה הוא בחקיקה: ח"כ מיכל רוזין (מרצ) טענה בראיון לאנשים ומחשבים שהפתרון הוא במישור החברתי-חינוכי ושרק אם הוא לא מושג במישור הזה, על המחוקק לפעול.

עדכון: מספר שעות לאחר פרסום הידיעה על הצעת החוק קיבלה בתו בת ה-24 של ביטן הודעה ב-BlindSpot מאלמוני שכתב לה: "חמודה, תגידי לאבא שלך שיעסוק בדברים אחרים". ח"כ ביטן אמר בתגובה כי הוא "רואה את ההודעה בחומרה רבה ומאמין ביתר שאת שהאפליקציה הזאת ודומותיה מסוכנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים