לקראת 2016: ממה אנחנו צריכים לפחד בנוגע לשימוש בסלולרי?

הוא החבר הכי טוב שלנו, בלעדיו אנחנו מרגישים לא שלמים - ככל שהסמארטפון שלנו הופך להיות חשוב יותר בחיינו, כך יותר תקיפות מכוונות דווקא נגדו ● הנה כל מה שצריך לדעת בכל הנוגע לשימוש בטוח בו

שולטים בחיים. צילום: BigStock

אנו מבלים יותר ויותר זמן מול המסך הסלולרי, ויחד עם השימוש הגובר הולכים ומתרבים גם איומי האבטחה על השימוש הסלולרי הבטוח. ככל שהמכשיר הסלולרי שלנו הופך להיות חשוב יותר בחיינו, כך גם יותר תקיפות מכוונות דווקא נגד הסמארטפונים. הנה הדברים שצריכים להפחיד אותנו ביותר בשנה הבאה, בכל הנוגע לשימוש הסלולרי.

טרור – התקפות הטרור בפריז ובסן ברנרדינו, כמו גם במקומות אחרים בעולם, ממקדות תשומת לב רבה לנושא השימוש ברשתות סלולר ו-Wi-Fi לביצוע מעשי טרור. אנו רואים יותר ויותר אפליקציות מסרים מוצפנות שאי אפשר לצותת להן, וגם אפליקציות מסרים לגיטימיות לכאורה, המשמשות פושעים למיניהם לתקשורת, אפילו רק פעם אחת בלבד. קרוב לוודאי שבעתיד הלא רחוק נראה טרוריסטים ופושעים שממנפים את שירותי המדיה והמידע לצורך יצירת תקשורת סמויה ביניהם, אם באמצעות שילוב נתונים מוצפנים בסרטונים, או באמצעות תדרי קול שאינם נשמעים לאוזן רגילה אלא מתורגמים על ידי תוכנת הקשבה מיוחדת.

ההאקרים "שמים עין" על שירותי תשלום סלולריים, והסכנה מרחפת לא רק מעל שירותי התשלום של אפל (Apple) וסמסונג (Samsung), אלא מעל כל האפליקציות לתשלום באמצעות הטלפון. מומחי אבטחה צופים יותר מקרים של גניבת מידע של כרטיסי אשראי, שוד, שימוש לא חוקי בכרטיסים, סחטנות ועוד. זהירות.

"פריחה" של תוכנות פריצה מבוססות דפדפן, המאפשרות פריצה לכל המידע בטלפון, שכן ניצול פגיעות של דפדפן מאפשרת לעקוף את הגנות האבטחה שמוטמעות במכשיר. נראה שבטווח הקרוב נפגוש מקרים רבים של ניצול פגיעויות מסוג כזה לצורך גניבת מידע ופריצה למכשירים.

השתלטות מרחוק על מכשיר – בזכות ריבוי דגמי האנדרואיד בעולם, מיליארדי אנשים יהיו בעלי סמארטפון. ברבים מהמכשירים האלה מוטמעות אפליקציות, שלא תמיד אושרו על ידי צוות האבטחה של גוגל (Google), החושפות את המכשירים לאיומים של פריצה. הגישה הפתוחה, הניתנת להתאמה, של יצרניות הסמארטפונים עוד תחמיר את המגמה, וקרוב לוודאי שבשנה הקרובה נזכה להרבה יותר עדכונים של טלאי אבטחה.

תקיפות DDoS – מרבית הארגונים בעולם מוגנים מפני התקפות מניעת שירות, אבל בתחום הסלולר והניידות בכלל, הנושא הזה דווקא מצוי בהתפתחות: מתרבים המקרים בעולם של סמארטפונים ש"נחטפים" והופכים לבוטים של DDoS ובכך מגדילים את הקושי לאתר ולמנוע תקיפות כאלה.

האינטרנט של הדברים – לצד היותה אחת הטכנולוגיות בעלת הפוטנציאל לשנות את חיי כולנו, האינטרנט של הדברים מציבה גם איומים רבים: החל מפריצה למכוניות מחוברות ועד פריצה לצעצועים מחוברים – הטכנולוגיה הזאת טומנת בחובה סכנות רבות. עוד ועוד מכשירים הופכים להיות מחוברים, ורק השמים הם הגבול בהיבט של היכולת להגיע למידע אישי, לפרוץ למכשירים, לסנסורים, למכוניות ולמה לא. כל האפליקציות הסלולריות שמתחברות למכשירים ולמערכות אינטרנט של הדברים באמצעות בלוטות', Wi-Fi או סלולר – מועדות לפורענות ומציבות סכנות.

בהקשר הזה, לא פחות מדאיג הוא גם נושא הטלה-רפואה. מכשירים רפואיים מחוברים ידועים לשמצה ברמת אבטחה נמוכה, ובכך מאפשרים להאקרים גישה והשתלטות עליהם, עד כדי סכנת חיים ממשית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים