סופית: צרפת לא תאסור את הגלישה ברשתות ה-Wi-Fi הציבוריות

ראש ממשלת צרפת אישר את הדברים בראיון טלוויזיוני בסוף השבוע, אולם נמנע מלהשיב בשלילה לשאלה האם יהיו מגבלות אחרות על הגלישה במדינה

13/12/2015 17:43
מנואל ואלס, ראש ממשלת צרפת. צילום: מתוך ויקיפדיה

צרפת לא תאסור את הגלישה ברשת TOR האנונימית ובנקודות ה-Wi-Fi הציבוריות – כך אישר בסוף השבוע מנואל ואלס, ראש הממשלה. בכך, הממשלה בפריז לא מקבלת את הצעת המשטרה המקומית, שניתנה בעקבות סדרת הפיגועים שאירעה בעיר בחודש שעבר, שבה נרצחו 130 איש.

עם זאת, בראיון לרשת הטלוויזיה הצרפתית BFM התחמק ואלס ממתן תשובה חד משמעית לשאלה אם יוטלו מגבלות כלשהן. הוא נמנע מלהגיד "לא" ברור, ובכך אולי רמז כי אכן ייושמו צעדים אחרים להגבלה או פיקוח על רשת האינטרנט בצרפת.

"האינטרנט הוא כלי תקשורת חופשי ומדהים בין אנשים, זה יתרון לכלכלה", אמר ואלס. ואולם, בהמשך דבריו הוסיף: "זהו גם כלי לטרוריסטים לתקשר ולהפיץ את משנתם הטוטליטרית. המשטרה מחפשת את כל האמצעים שיאפשרו לה להילחם בצורה המיטיבית בטרור, כמובן, אך עלינו לקבל החלטות אפקטיביות".

בפיגועים שאירעו ביום שישי, ה-13 בנובמבר, בפריז השתתפו שמונה מחבלים תומכי דאעש, שחלקם שאבו השראה מסרטונים שפרסם ארגון הטרור הסוני. בעקבות האירועים הוכרז בצרפת מצב חירום, שבמסגרתו נאטמו הגבולות, נאסר להפגין וניתן היה להטיל מעצרי בית ללא משפט. על אף צעדים אלה, הושמעה בצרפת ביקורת באשר לצורך להדק את הפיקוח גם על הפעילות ברשת.

מוקדם יותר השנה עמדה צרפת בפני החלטה דומה. אחרי סדרת הפיגועים בינואר בפריז, שבה נרצחו עיתונאים מהמגזין הסטירי שארלי הבדו, העביר הפרלמנט החלטה שנויה במחלוקת המאפשרת מעקב ואיסוף נתונים על גולשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים