"יש תמיד מים בברז – בגלל ניהול נכון של ההמשכיות העסקית"

"היעד המרכזי הוא אספקת מים בכמות ובזמינות, באיכות, בביטחון, בבטיחות ותוך עמידה בכללי הרגולציה", אמרה יפה פרבר, סמנכ"לית איכות ומערכות מידע במקורות

יפה פרבר, סמנכ"לית איכות ומערכות מידע במקורות. צילום: קובי קנטור

"אספקת המים במדינת ישראל רציפה, כמעט מעולם לא קורה שפותחים את הברז ולא יוצא שום דבר. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא שבמקורות מנהלים נכון את נושא הרציפות התפקודית וההמשכיות העסקית", כך אמרה יפה פרבר, סמנכ"לית איכות ומערכות מידע במקורות.

פרבר דיברה בכנס BCP/DRP של אנשים ומחשבים, שעסק בהתאוששות מאסון ורציפות תפקודית של ארגונים. הכנס נערך ביום ה' ב-yes Planet בראשון לציון, לעיני מאות משתתפים ובהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

בדבריה ציינה פרבר כי "מקורות פועלת מ-3,000 מתקנים, יש לה תשעה חדרי בקרה ו-12 אלף ק"מ של צינורות. מקורות מספקת 70% מהמים בכלל ו-85% ממי השתייה בישראל. את כל זה יש לנהל תוך המשכיות עסקית ורציפות תפקודית".

"יש לנו 16 אתרי DRP, אלפי נתונים ואינדיקציות מהבקרים, מתקני התפלה וסינון וחדרי בקרה", הוסיפה פרבר.

היא אמרה כי "היעד המרכזי של החברה הוא אספקת מים בכמות ובזמינות, באיכות, בביטחון, בבטיחות ותוך עמידה בכללי הרגולציה".

"חילקנו את הפעילויות לליבה, תומכות וכלל ארגוניות", ציינה פרבר. "החלטנו לבנות שתי רשתות נפרדות: ניהוליות ותפעוליות. ככל שעובר הזמן אנחנו מגלים שהמערכות הניהוליות הולכות ונהיות חשובות כמו התפעוליות".

פרבר אמרה כי המערכות התפעוליות הפועלות במקורות הן מערכות BI, אבטחת מידע, הפעלה, בסיסי נתונים וכאלה המאפשרות לעובד לעבוד מרחוק, באמצעות המכשירים הניידים. בין המערכות הניהוליות של החברה נמצאות GIS, סאפ (SAP) ומערכות אספקת ואיכות מים.

לדבריה, "בנינו מנגנונים של המשכיות עסקית ואז הגענו ל-DRP. בנוסף, ביצענו תרגול והדרכות, וכן ארכיטקטורה של המחשוב".

"יש לנו DRP למערכות המידע הניהוליות וללב רשת התקשורת, שמבוסס על רשת בזק ועל גיבויים מובנים ברשת. כמו כן, יש במערכי החירום טלפונים לווייניים לגורמים מנותקים בזמני משק לשעת חירום", ציינה פרבר.

שבתאי חנן, סמנכ"ל התפעול של Global Data Center. צילום: קובי קנטור

שבתאי חנן, סמנכ"ל התפעול של Global Data Center. צילום: קובי קנטור

לסיכום היא אמרה כי "עקרונות היסוד שלנו בתחום הם: מה שעובד בשגרה צריך לעבוד בחירום; הבטחת איכות שקודמת לאספקת מים; שמירה על יתירות תפעולית; ומערכות השליטה והתקשורת מהוות מרכיב הכרחי וחשוב שידעו לתפעל את המערך כשיש בעיות במצבי שגרה, וגם במצבי חירום".

"הכסף הגדול – בכל חברה שמקימה חדר מחשב קטן"

שבתאי חנן, סמנכ"ל התפעול של Global Data Center, ציין כי "המחויבות שלנו היא לוודא שאנחנו מספקים ללקוח את הרציפות בתפקוד לאורך זמן, בהתאם למה שהוא קנה מאתנו".

חנן ציין כי החברה ממוקמת בהרצליה פיתוח והבעלים שלה הם קרן ויולה וגלנרוק – הקרן הפרטית של משפחת רקנאטי. המנכ"ל הוא משה לסמן, לשעבר בכיר ב-HP וביבמ (IBM), ויו"ר הדירקטוריון – מאיר ניסנזון, לשעבר מנכ"ל יבמ ישראל. בין הלקוחות הגדולים של החברה הוא ציין את כלל ביטוח, הראל ביטוח ו-ECI.

"אנחנו מעניקים ללקוחות שירותי בקרה ושירותי אצבע", אמר חנן. לדבריו, "המודל שלנו הוא מודל ארבע רגליים, מודל הוליסטי מובנה, משלב התכנון ועד ההפעלה. אנחנו מסייעים לארגונים להכניס מכלול של שיקולים שיוכלו להבטיח להם רציפות בתפקוד בעת שהם מקימים חדר מחשב".

הוא הוסיף כי "המודל שלנו הוא כלי תומך החלטה ולא מערכת שמורה לעשות כך או אחרת, כי אין מערכת שבה נגיע למיצוי של כל האפשרויות והדברים שצריכים לטפל בהם".

בהמשך התייחס חנן לשוק שבו פועלת Global Data Center ואמר כי "התחרות שלנו היא לאו דווקא מול חברות ההוסטינג האחרות, אלא מול כל חברה שבוחרת להקים לעצמה חדר מחשב קטן. שם יושב הכסף הגדול. אנחנו לא חוששים להציג את השיטה שאנחנו פועלים בה בפני אחרים, כי אנחנו רוצים שהשוק יהיה ברמה גבוהה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יפה

    מעניין כמה שילמה לכם על הכתבה. אחרי שפוטרה מתפקידה במקורות על גניבה, ניפוח עלויות של פרוייקטים, קומבינות וכו' מעניין גם איפה תצוץ עוד פעם ומה תכתבו עליה בעתיד. ממש "אמינים" אתם...

אירועים קרובים