אנדרש המברגר, מאסטרקארד: "עולם התשלומים נדרש לפשטות, ידידותיות ואבטחת מידע"

המברגר השתתף בתחרות הסטארט-אפים לתחומי הטכנולוגיה הפיננסית של הסניף הישראלי של החברה והאיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות, בו זכה Credithood, שפועל בעולם המימון החברתי

אנדרש המברגר, מנכ"ל מאסטרקארד מרכז ומזרח אירופה וישראל. צילום: יח"צ

"אנחנו תופסים את עצמנו כחברה טכנולוגית, ולא כחברת תשלומים באשראי, לכן ה-IT מהווה אצלנו רכיב מהותי בפעילות. עולם התשלום באשראי נדרש לפשטות, ידידותיות למשתמש ולאבטחת מידע ברמה גבוהה – ולשם אנו מכוונים", כך אמר אנדרש המברגר, מנכ"ל מאסטרקארד (MasterCard) מרכז ומזרח אירופה, המשמש גם מנכ"ל החברה בישראל.

הראיון לאנשים ומחשבים נערך במסגרת שלב הגמר בתחרות הסטארט-אפים לתחומי הטכנולוגיה הפיננסית שנערך אתמול (ב'), במאיץ של Lool בתל אביב. את התחרות יזמו וערכו מאסטרקארד ישראל והאיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI). הייתה זו השנה הרביעית בה התחרות נערכת. כ-60 חברות הגישו מועמדות, ועשר מהן הציגו באירוע אמש. הזוכה בתחרות הוא הסטארט-אפ Credithood.

"על מנת להיות חברה טכנולוגית שופעת חדשנות אנו מרבים בשיתופי פעולה עם סטארט-אפים בארץ ובעולם", אמר המברגר. "זאת, תוך שימת דגש על ארבעה היבטים: שרידות, נגישות, זמינות ואבטחת מידע. אלה חשובים לנו מאוד, כי הם אבני היסוד במתן חוויית שירות מתקדמת למאות מיליוני המשתמשים. אנו רוצים לשפר את חוויית המשתמשים באמצעי תשלום דיגיטליים. אנו לא קרן הון סיכון, אלא חברה גלובלית שהשכילה להבין שהחדשנות קיימת בפנים – וגם בחוץ".

"כחברת תשלומים גלובלית,  אנו עובדים מול 23 אלף ארגונים", ציין המברגר. "לכן, כשאנו משתפים פעולה עם סטארט-אפ, אנו משמשים עבורו כפותח דלתות לאותן חברות".

ישראל חיה ונושמת חדשנות

השוק הישראלי, אמר המברגר, "הוא מדהים, עם חברות סטארט-אפ ש'עושות את זה'. ישראל חיה ונושמת חדשנות. אני גאה במקום של ישראל בעולם החדשנות של הפינטק. ישראל היא שנייה בעולם בחדשנות גלובלית. הזוכות בתחרות בשנים הקודמות הוכיחו שהבחירה בהן הייתה מוצדקת, וחיזקו את אמונתנו ביכולת התחרות לזהות חברות פורצות דרך". הוא סיכם באומרו כי "הרעיונות שהוצגו בתחרות הערב מאד מקוריים. זה הכל עניין של חדשנות ולא חקיינות. אירועים שכאלה מדגימים את דרך החשיבה היצירתית והחדשנות של מאסטרקארד למול קהילת הסטארט-אפים, לא רק בישראל, אלא ברחבי העולם כולו".

קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית IATI, האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות. צילום: יח"צ

קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית IATI, האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות. צילום: יח"צ

קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית IATI, האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות, אמרה כי "יזמות היא המנוע העומד מאחורי ההיי-טק הישראלי. אנו מאמינים כי הבמה שניתנת להם במפגש עם חברות רב לאומיות, כגון מאסטרקארד, פותחת עבורם פתח לא רק להשקעות – אלא גם לפריחה של האקו-סיסטם כולו, ומציאת הזדמנויות לשיתופי פעולה".

Credithood, שזכה, מונה 10 עובדים ונוסד לפני שנה על ידי מאיה קומרוב וז'אק אלעד. קומרוב, כיום מנכ"לית הסטארט-אפ, שימשה בעבר מנכ"לית בלאט לפידות, ואילו אלעד היה יו"ר דירקטוריון הבנק הבינלאומי. Credithood מספק פלטפורמה המעניקה מימון לעסקים קטנים מלקוחותיהם, תוך מתן דירוג שונה מהרגיל. "עד היום, עסקים התבססו על היסטוריית האשראי שלהם, כשהבנקים הלווים, דרשו 100% ביטחונות", אמרה קומרוב. "אנו גורסים שהנכס הכי חזק לעסק הקטן הוא בסיס הלקוחות שלו והנאמנות שלהם אליו – ואת זה איש לא יודע להפוך לדירוג אשראי". לדברי מתן ברק, CTO Credithood, "בנינו אלגוריתם צופה פני עתיד, ואנו יודעים לקחת נתונים הנמצאים במערכות ה-IT התפעוליות של העסק, ועל בסיסם ליצור מידע חדש, בעל תובנות, עם דירוג חדש".

מאיה קומרוב, מייסדת Credithood. צילום: יח"צ

מאיה קומרוב, מייסדת Credithood. צילום: יח"צ

Credithood יקבל פרס כספי בגובה 25 אלף דולר וישתתף בסיבוב הרביעי של האקסלרטור של תאגיד הפיננסים סיטי (Citi). הוא יוכל להתמודד בתוכנית המאיצים הווירטואלית "Start Path" של מאסטרקארד, שתאפשר חשיפה לידע ממומחי מאסטרקארד בתחומים הרלוונטיים, והיכרות אישית עם מנהלים בכירים של הקבוצה מרחבי העולם. בנוסף, שלושת המקומות הראשונים בתחרות יצטרפו ל-IATI ללא תשלום למשך שנה, וייחשפו לרשת החברים של האיגוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים