כולנו חברי כנסת

הכנסת השיקה אתמול את 120 - אתר הכנסת לצעירים, שמטרתו להקנות לילדים הבנה של עקרונות הדמוקרטיה, והדגמה מוחשית על אופי עבודת הכנסת, עבודת החקיקה, מהות התפקיד של חברי הכנסת ועוד

120 - אתר הכנסת לצעירים

הכנסת השיקה אתמול (ג') אתר משחקים אינטראקטיבי ייחודי, שבו ילדים משחקים במשחק המדמה את עבודתם של הכנסת ושל חברי הכנסת.

אתר 120 – אתר הכנסת לצעירים, כולל משחקים אינטראקטיביים שמטרתם להקנות לילדים הבנה של עקרונות הדמוקרטיה והדגמה מוחשית על אופי עבודת הכנסת, עבודת החקיקה, מהות התפקיד של חברי הכנסת ועוד.

האתר מותאם לילדים בגילאי 9-14 ומיועד לשעות הפנאי, אך גם לשימוש בבתי הספר, וילווה במדריך למורים.

עם השקת האתר, נכללים בו שלושה משחקים ראשונים:

משחק ח"כ – המזמין את השחקן להיות חבר כנסת ליום אחד. השחקן מעצב דמות של חבר/ת כנסת, בוחר נושא שהוא מבקש לקדם, ומתנסה בארבע זירות פעילות מרכזיות בעבודת חברי הכנסת: המליאה, הוועדות, קשר עם הציבור ועבודה בלשכת חבר הכנסת.

120 - לילדים בגילאי 9-14 ומיועד לשעות הפנאי

120 – לילדים בגילאי 9-14 ומיועד לשעות הפנאי

המשחק השני הוא המירוץ לחוק – השחקן בוחר הצעת חוק ומלווה אותה דרך כל שלבי החקיקה. בין תחנה לתחנה, על מנת לקדם את החוק, הוא נדרש לנאום במליאה, לשכנע בוועדה את חברי הכנסת האחרים ועוד.

המשחק השלישי הוא כנסת שקופה – שמטרתו להבליט את חשיבות נושא ה"שקיפות" של פעילות הכנסת מול הציבור.

שני משחקים "פרלמנטריים" נוספים נמצאים בשלבי פיתוח ויושקו בקרוב. בנוסף, בימים אלה מתורגם האתר לערבית ובקרוב תעלה גרסה בשפה זו באתר.

להאיר את נקודות הממשק בין הכנסת לציבור

האתר פותח אחרי תהליך חשיבה ארוך עם יחידת ממשל זמין – רשות התקשוב הממשלתי במשרד ראש הממשלה ואנשי עמותת סנונית, מבית האוניברסיטה העברית ירושלים, המתמחה בפיתוח מוצרי תוכן חינוכי מתוקשב למערכת החינוך ולשעות הפנאי.

מטעם הכנסת השתתפו בתהליך היצירה אנשי מרכז המבקרים בכנסת ואתר האינטרנט של הכנסת. כמו כן, היה סיוע צמוד של הייעוץ המשפטי לכנסת לגבי הליכי החקיקה השונים וה"כלים" הפרלמנטריים. במהלך תהליך החשיבה ויצירת המשחקים נעשה ניסיון לייצר משחקים שיאירו את נקודות הממשק בין הכנסת לציבור, יעודדו את הילדים לגלות מעורבות אזרחית, ולהכשיר אותם לחיים במדינה דמוקרטית.

השקת אתר האינטרנט 120 הוא אחד מהפרויקטים החינוכיים שתשיק הכנסת במהלך השנה הקרובה כחלק מאירועי יובל למשכן הכנסת, המשך להשקת הסדרה הטלוויזיונית "כנסת נכבדה", לסיור מיוחד בכנסת למבקרים לציון שנת היובל למשכן, ופרויקטים רבים אחרים שיתקיימו לאורך השנה הקרובה.

בנוסף על אתר המשחקים הייעודי באתר הכנסת, ישולבו המשחקים באתרים על הגובה, וואלה! כיף, פורטל המשחקים זולו, האתר של ערוץ לוגי, פורטל גלים – עליו מנויים כמעט כל בתי הספר היסודיים בארץ, אתר מט"ח (המרכז לטכנולוגיות חינוכיות), אתר תמיד אזרחות, פורטל חט"ב, הקטלוג החינוכי של משרד החינוך.

מאמץ יצירתי. יולי אדלשטיין, יו"ר הכנסת

מאמץ יצירתי. יולי אדלשטיין, יו"ר הכנסת

יולי אדלשטיין, יו"ר הכנסת, ציין עם השקת האתר, כי זהו "מאמץ יצירתי להנגיש את עבודת הכנסת וחברי הכנסת לילדים באמצעות משחק המביא לתוצאה מרשימה שאני גאה בה מאוד. הילדים יכולים לחוקק חוק בנושא הקרוב ללבם, ולדמות, כמעט אחד לאחד, את עבודת חבר הכנסת באמצעות המשחק. אני מאמין שכל חידוש כזה יש בו כדי לקרב לבבות בקרב הנוער לערכי הדמוקרטיה הישראלית ולאופן שבו היא פועלת. כחלק מאירועי יובל למשכן הכנסת, אני גאה על עוד פרויקט מקסים ויצירתי שאנו חונכים היום".

יאיר פראנק, ראש רשות התקשוב הממשלתי, אמר, כי "יחידת ממשל זמין ועמותת סנונית עושות רבות לקירוב דור האזרחים הצעיר לפעילויות הממשלה למען האזרח. אנו יכולים לראות כי שיתוף הפעולה הפורה הניב תוצאה מרתקת ומעניינת, ובעיקר תוצאה המדגימה כיצד ניתן על ידי אמצעים דיגיטליים להנגיש לבני הנוער את עבודת חברי הכנסת מצד אחד וערכים חשובים כמו דמוקרטיה, שקיפות ואחריות מצד שני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים