האקר בשירות דאעש נעצר במלזיה

החשוד, אשר מכנה את עצמו ברשת Th3Dir3ctorY, הוא כנראה מנהיגה של חבורת האקרים העונה לשם Kosova Hacker's Security ● לפי החשדות, ההאקר פרץ והשיג מידע חסוי ואישי אודות 1,000 חיילים ואנשי ממשל אמריקניים, והעביר אותו לסוריה

ארדיט פריזי / Th3Dir3ctorY

שלטונות מלזיה עצרו האקר, סטודנט למחשבים מקוסובו, העונה לשם ארדיט פריזי, בחשד כי פרץ והשיג מידע חסוי ואישי אודות 1,000 חיילים ואנשי ממשל אמריקניים, והעבירו לסוריה. החשוד, בן העשרים לערך, נעצר בסוף השבוע האחרון על ידי משטרת מלזיה.

לפי ה-Associated Press, בהצהרה שמסר מפקד המשטרה המלזית, חאליד אבו בקר, נמסר כי מהחקירה עולה כי החשוד נמצא בעבר בקשר עם מנהיג בכיר של דאעש בסוריה, ג'ונאיד חוסין, הידוע גם בשם אבו חוסין אל-בריטני, שמוכר גם הוא כהאקר בכיר בשירות הארגון.

החשוד, אשר מכנה את עצמו ברשת Th3Dir3ctorY, הוא כנראה מנהיגה של חבורת האקרים העונה לשם Kosova Hacker's Security. לפי החשדות, בין החודשים יוני לאוגוסט השנה העביר פריזי חומרים אל ההאקר הסורי.

צופים ומקליטים כל תנועה שלכם

לאחר קבלת המידע צייץ חוסין (שכנראה בכלל נהרג בשלהי אוגוסט האחרון) בחשבון הטוויטר (Twitter) שלו – "חדש: המיליציה של המדינה האיסלמית (Islamic State Hacking Divisio) פרצה למידע של צבא אמריקה ושל השלטונות שלה", וצירף אל הציוץ מסמך בן 30 עמודים. בחלק מהמסמך האמור נכתב: "אנחנו נמצאים באימיילים שלכם ובמערכות המחשב, צופים ומקליטים כל תנועה שלכם. יש בידינו את השמות והכתובות שלכם. אנחנו נמצאים בחשבונות המדיה החברתית שלכם ומחלצים מידע חסוי שלכם ומעבירים את המידע האישי של החיילים לחליפה (Khilafah), שבקרוב בעזרת אללה ייפגע בצוואר שלכם על אדמותיכם".

לפי דיווח ב-Motherboard בכל האמור על פריזי, לא מדובר על פורץ מתוחכם ומסוכן במיוחד. במאמר מסופר כי החשוד נתפס בשל התנהלות רשלנית ואפס מאמצים להסוות את פועלו. אפילו את כתובת ה-IP שלו הותיר פריזי גלויה וזו ששימשה את ה-FBI בתפיסתו כשחוקריה קישרו בין פרופיל הטוויטר של החשוד וחשבון הפייסבוק (Facebook) שלו למתקפה כנגד השרת אשר ממנו נגנב המידע. הפריצה נעשתה באמצעות מערכת Kali Linux, הכוללת סקריפטים מובנים שמאפשרים פריצה בסיסית למדי. פריזי, כך דווח, אף שלח כנראה הודעה למנהל המערכת שאליה חדר, בדרישה שלא ימנעו ממנו גישה למידע, וחתם עליה בכינוי "האקר אלבני".

פריזי יוסגר לשלטונות האמריקנים בקרוב, וממשרד המשפטים האמריקני נמסר כי אם ימצא אשם הוא צפוי לעונש של עד 35 שנים בכלא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים