שרון עוזיאל, אורקל: "Big Data זו תפיסה ולא טכנולוגיה"

"הקושי באימוץ טכנולוגיה של Big Data הוא במכשלות בהטמעה: אינטגרציה, יכולות וכישורים, ואבטחת מידע", הסביר עוזיאל, מנהל תחום Big Data והגנת הסייבר בחברה ● לדבריו, "המענה הוא לעשות זאת פשוט יותר"

שרון עוזיאל, מנהל תחום Big Data והגנת הסייבר, אורקל ישראל. צילום: ניב קנטור

"כאשר מדברים על Big Data ועל מימושו בארגונים, מדברים בעיקר לא על טכנולוגיה, אלא תפיסה שצריך לגבש בארגון – ועליה להלביש את הטכנולוגיה", כך אמר שרון עוזיאל, מנהל תחום Big Data והגנת הסייבר, אורקל (Oracle) ישראל.

עוזיאל דיבר בכנס BIG DATA & BI. הכנס בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ד') באולם אירועים לאגו בראשון לציון. לכנס הגיעו מאות מקצועני BI, והנחה אותו אמיר רסקין, שותף ב-B-Pro.

לדברי עוזיאל, "אנו מבינים כי עלינו לקחת צעד אחד קדימה את כל היכולות שיש לנו, על מנת לספק לארגונים יכולת להטמעת Big Data בצורה יעילה". התחום, ציין, "אינו חדש, הוא הגיע מעולם המודיעין הצבאי, לטובת הפקת תובנות, משם זלג למגזר העסקי". 2015, אמר עוזיאל, "הייתה מוצלחת בהטמעת מערכות Big Data בארגונים בעולם הפיננסי, וכן מערכות להגנת סייבר המשלבות יישומי Big Data".

המטרה, אמר עוזיאל, "היא לדעת איך להפיק ערך מהמידע, כאשר יש בו מימד של שונות, ויש הרבה מידע. יש ליצור ערך מונע-מידע בדרך ייחודית. המידע הוא נכס משמעותי לארגון, ומתוכו ניתן וצריך לבנות אנליטקה מתקדמת". לדבריו, "יש לקחת את כל פריטי המידע היוצרים רשת סבוכה, וממנה להפיק תובנות. נדרשת אינטגרציה עם יכולת קצירה של הנתונים, יכולת איסוף בזמן אמת וניתוח אצווה (batch)".

לייצר אנליטיקה בצורה מהירה ואיכותית

השאלה, אמר עוזיאל, "היא איך מייצרים אנליטיקה בצורה מהירה ואיכותית. הקושי באימוץ טכנולוגיה של Big Data הוא במכשלות בהטמעה: אינטגרציה, יכולות וכישורים, ואבטחת מידע". המענה, הסביר, הוא לעשות זאת פשוט יותר. עושים זאת בכמה דרכים: יכולות חיקור וגילוי כדי למפות את עולם הנתונים ולעשות חיזוי מהיר; לעשות זאת בגישה פשוטה ולהנגיש את המידע; לאבטח ולשלוט על כל המידע. העיקרון של פשטות נותן את אותותיו בכל פרט ארכיטקטוני של הפתרון". הוא סיים בהציגו את כלי Big Data Discovery של החברה, "המספקת מענה כולל לאתגרים הרבים העומדים בתחום בפני העוסקים בו".

דוד זנש, מנכ"ל Qset. צילום: ניב קנטור

דוד זנש, מנכ"ל Qset. צילום: ניב קנטור

דוד זנש, מנכ"ל Qset, אמר כי הוא עומד בראש חברה המתמחה בביצוע פרויקטים בתחום הבינה העסקית (BI), על כל ההיבטים הארגוניים – שיווק, מכירות, כספים, ייצור, כוח אדם, ניתוח נתוני אינטרנט, מלאי ועוד. החברה, ציין זנש, היא שותפה בישראל של Tableau. לדברי זנש, "חברת המחקר גרטנר (Gartner) מיצבה את Tableau כמובילת ריבוע הקסם לתחומי ה-BI והאנליטיקה". המטרה, הסביר, היא "להעצים את המנהלים ומקבלי ההחלטות, עם תובנות מבוססות נתונים, ולהוסיף להם עוד יכולות בעוד מסכים". פתרונות החברה, ציין זנש, מציגים את הנתונים בצורה ברורה למשתמש, תוך שימוש באמצעי ויזואליזציה מתקדמים". זנש סיים בהציגו את יכולות ה-BI בשירות עצמי, "המערכת מתחברת בצורה נוחה לאותם יישומים ארגוניים, והכלים בשירות עצמי נותנים למנהל בעצמו, או למנמ"ר – אפשרות לבנות דו"חות באופן עצמאי, בלא תלות בגורם חיצוני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים