דיווח: סנדיסק מנהלת מגעים למכירתה

החברה שכרה שירותי בנק שיסייע לה בתהליך, וגורמים בה נפגשו עם עמיתיהם במיקרון ובווסטרן דיגיטל - על פי בלומברג ● בשלב זה לא ברור האם ואיך ישפיע המהלך על 650 עובדי סנדיסק בישראל

עומדת בפני רכישה? סנדיסק

האם שוק יצרניות רכיבי הזיכרון עומד בפני מיזוג נוסף? לפי דיווח בבלומברג (Bloomberg), סנדיסק (SanDisk) שכרה באחרונה שירותים של בנק, ששמו שלא נמסר, כדי לבדוק את אפשרות מכירת החברה. בהמשך צוין שלפי מקורות שמקורבים לעניין כבר נפגשו גורמים בסנדיסק עם גורמים ביצרנית הזיכרונות מיקרון (Micron) וביצרנית הכוננים הקשיחים ווסטרן דיגיטל (Western Digital). אותם גורמים ציינו שמדובר בשיחות ראשוניות בלבד ושייתכן אף שבסופו של דבר תוותר סאנדיסק על המכירה.

סנדיסק נחשבת כיום, יחד עם טושיבה (Toshiba), ליצרנית השנייה בגודלה של רכיבי NAND אחרי סמסונג (Samsung). רק לפני ימים אחדים היא הכריזה על שיתוף פעולה עם HP לייצור זיכרון NAND תלת-ממדי חדשני, שיתחרה ב-3D Xpoint של מיקרון ואינטל (Intel). אם סנדיסק תירכש על ידי מיקרון, קרוב לוודאי שהפרויקט הזה יסתיים.

רכישת סנדיסק תהפוך את מיקרון לאחת החברות המובילות בתחום, אם כי עיקר ההכנסות שלה הן עדיין מייצור זיכרונות מחשב. לפי דו"ח הרבעון האחרון, ההכנסות של מיקרון מזיכרונות זיכרון פלאש (Flash) היו 32% מסך ההכנסות לעומת 60% מזיכרונות ה-DRAM.

לעומתה, ווסטרן דיגיטל זקוקה לזיכרונות NAND כדי להתחרות בשוק כונני ה-SSD ובשוק הכוננים ההיברידיים – כוננים קשיחים מסורתיים, בהם משולבים רכיבי NAND כדי לזרז את תהליך הקריאה מהכונן, בעיקר בזמן אתחול המערכת. כיום רוכשת החברה את כל המלאי שלה מיצרניות חיצוניות, שחלקן מתחרות איתה ישירות בתחום זה.

סנדיסק סובלת באחרונה מהתחרות ההולכת וגוברת בתחום ה-NAND ומירידה בביקוש של השוק העסקי והצרכני לחלק מהמוצרים המסורתיים שלה, כולל כונני USB.

לחברה שלושה מרכזי פיתוח בישראל עם כ-650 עובדים ועדיין לא ברור האם ואיך הם יושפעו מהמהלך.

אף לא אחת מהחברות אישרה את המגעים עליהם דווח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים