האם ג'ק דורסי יהיה המנכ"ל החדש של טוויטר?

דורסי נחשב כאחד "הילדים הרעים" של תעשיית ההיי-טק ● הוא פוטר מתפקידו ב-2008, שנתיים לאחר הקמת החברה וכעת הוא אמור לחזור שוב לראש הפירמידה, ובאופן קבוע

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר וסקוור. צילום: מתוך ויקיפדיה

ג'ק דורסי, מארבעת מייסדי טוויטר (Twitter) והמנכ"ל הראשון של החברה, אמור היום להתמנות שוב כמנכ"ל החברה אחרי ששימש בחודשים האחרונים כמנכ"ל מחליף לאחר שדיק קוסטלו הודיע על עזיבתו. למרות הודעות קודמות של חבר המנהלים, על פיהן המנכ"ל החדש של החברה יצטרך לעבוד במשרה מלאה, ורק בחברה, דורסי ימשיך לשמש גם כמנכ"ל סקוור (Square), שירות התשלומים הדיגיטליים שהקים, שאמורה להיות מונפקת בקרוב בנאסד"ק.

דורסי נחשב כאחד "הילדים הרעים" של תעשיית ההיי-טק. הוא פוטר מתפקידו ב-2008, שנתיים לאחר הקמת החברה. הוא נשאר בחברה, אך כיו"ר פאסיבי וחבר הנהלה ללא רשות הצבעה ודיבור, וזאת לאחר שתקופת הניהול שלו נחשבה לרעה במיוחד, גם בגלל יחסי אנוש לא תקינים מול עובדים ומול משקיעים, וגם כי בילה יותר מדי זמן במסיבות ובפיתוח תחביבים אישיים.

במיוחד היו ידועים הוויכוחים הקשים שלו עם איוון וויליאמס, אחד המייסדים האחרים שאף היה אחראי למימון הראשוני של החברה. וויליאמס אף מונה למנכ"ל לאחר פיטוריו של דורסי, וזה לא נשאר חייב. לאחר תקופה מסוימת, שכללה את הקמת סקוור, הוא הופיע תחת כל עץ רענן כדי לספר שהוא ייסד לבד את החברה, שהוא המציא בכלל את המוצר, והוא היה הארכיטקט הרעיוני היחיד מאחוריו. בהמשך הוא אף ניהל קמפיין נגד וויליאמס, עד שזה הצליח וב-2010 זה הוחלף בידי קוסטלו, ודורסי הפך שוב לחבר הנהלה מהמניין, וכעת הוא משמש, כאמור כמנכ"ל זמני שאמור להפוך שוב למנכ"ל קבוע.

דורסי אמור להתמנות בתקופה לא קלה עבור טוויטר. המניות של החברה הגיעו לשפל חדש במהלך אוגוסט, כשאנליסטים מציינים שלחברה כרגע אין חזון של ממש. הוא גם מגיע לאחר תקופה בה לא מעט בכירים עזבו את החברה, בעיקר מנהלי מוצר. לא פלא שאחד הדברים הראשונים שהוא אמר בישיבת משקיעים היה קשור לחזון. "טוויטר צריכה להיות המיקרופון הכי עוצמתי בעולם", הוא הצהיר, מה שהוביל לעלייה בשער המנייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים