האם בלקברי נפטרת ממערכת ההפעלה המקורית שלה לתמיד?

החברה תשיק ברבעון הרביעי של 2015 את Priv, המכשיר הראשון שלה שמבוסס על אנדרואיד של גוגל ● השקת ה-Priv מסמלת למעשה את סוף דרכה של BlackBerry 10 שהובילה את החברה לנתח שוק מזערי של 0.3% בלבד

מחליפה משפחה? בלקברי

בלקברי (BlackBerry) אישרה בסוף השבוע שהיא תשיק ברבעון הרביעי של 2015 את Priv, המכשיר הראשון שלה שמבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google) ולא על BlackBerry 10, מערכת ההפעלה הקניינית של החברה. מדובר בצעד שמטרתו לנסות להחזיר את החברה לפסי התקדמות, וזאת לאור הצלילה הרצופה במכירות המכשירים של החברה בשנים האחרונות.

ההודעה הזו מגיעה על רקע ההודעה של החברה שהיא מכרה ברבעון השני של 2015 כ-800 אלף מכשירים בלבד, כשליש לעומת התקופה המקבילה ב-2014. מתברר ששלושת המכשירים האחרונים שהשיקה, Classic בעל המבנה הקלאסי, ה-Passport עם מסך המגע והצורה הריבועית, וה-Leap שמורכב כולו ממסך מגע – שמבוססים כולם כמובן על BlackBerry 10 – לא ממש הצליחו להרשים את השוק, כולל השוק העסקי שהוא התחום אליו החברה מכוונת מאז ומתמיד.

השקת ה-Priv מסמלת למעשה את סוף דרכה של BlackBerry 10 שהובילה את החברה לנתח שוק מזערי של 0.3% בלבד, בהיבט של מערכות הפעלה. אם כי לא ברור מה היא עדיין מפת הדרכים של החברה ליום שלאחר ההשקה של ה-Priv.

ההחלטה של בלקברי לוותר על מערכת ההפעלה הקניינית שלה לטובת אנדרואיד צוינה על ידי אנליסטים בשוק כנכונה, ואולי כאפשרות האחרונה של החברה להציל את עצמה מכליון. "בלקברי הבינה סוף סוף שפשוט אין להם מספיק לקוחות כדי שיהיה שווה למפתחים לבנות עבורם אפליקציות", אמר אחד האנליסטים הללו. אנליסט אחר ציין כי מה שבלקברי תנסה למכור זה את השילוב של אנדרואיד עם יכולות האבטחה המוכחות שלה בתחום הטלפוניה.

עם זאת החברה עדיין אינה מתכוונת להוריד את גרזן התליין על מערכת ההפעלה שלה, ועל התמיכה בה. הסיבה העיקרית לכך היא כמות המכשירים היחסית גדולה שמצויה בשימוש של גופים ממשלתיים וחברות שנתונות לרגולציה, בצפון אמריקה בעיקר. "עם זאת, אם התוכנית שלנו ליישם את הבלקברי עם אנדרואיד תצליח, ורמת האבטחה תעמוד בדרישות, כמובן שנוכל להחליף או למזג", אמר מנכ"ל החברה, ג'ון שן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים