האינטרנט של הדברים מגיע ל-NFL

ליגת הפוטבול האמריקנית מנהלת החל מהשבוע מהלך לאיסוף מידע מלא בזמן אמת על כל שחקני הקבוצות שייקחו חלק בעונה הנוכחית ● היא עושה זאת באמצעות שבבי RFID שיוצמדו מעתה לכל אחד ואחד מהם

ליגת המשחקים של האינטרט של הדברים. אילוסטרציה: BigStock

ניו אינגלנד פטריוטס (New England Patriots), אלופת ה-NFL בעונה החולפת, תארח ביום ה' ה-10 בספטמבר את הפיטסבורג סטילרס (Pittsburgh Steelers). בשונה מכל מפגש מתוח רגיל שנהגנו לקבל בליגה, הפעם יהיו כל השחקנים מצוידים לראשונה בתגיות RFID (ר"ת Radio Frequency Identification), שיוחבאו בכריות הכתפיים שלהם. התגיות החכמות יאפשרו שליפת מידע אודותיהם ואודות הפעילות שלהם במהלך המשחק היישר אל רשת האינטרנט. האצטדיון שבו יתקיים המשחק (כמו גם כל האצטדיונים בליגה) רושת ב-20 מקלטים, שיקבלו מהתגיות את השדרים ואת המידע על השחקנים.

בקצב של עד 85 סיגנלים בשנייה יועברו בין היתר נתונים אודות מהירות השחקן, המרחק שהוא גמא במהלך המשחק וההאצה שלו. הכל בזמן אמת. בזכות שני החיישנים שיסופקו לכל שחקן, אחד לכתף ימין ואחד לכתף שמאל, ניתן יהיה גם לדעת לאן פונה השחקן במהלך המשחק.

בפועל מדובר בחיבור כל האצטדיונים של הליגה למרכז שליטה שמפעילה זברה טכנולוגיות (Zebra Technologies), שמספקת את השירות ל-NFL, הממוקם בסן חוזה. במרכז השליטה יעובד המידע ומשם יחזור לאצטדיון – והכל תוך שניות ספורות בלבד.

ליגת הפוטבול האמריקנית מתכוננת להשתמש במידע שנאסף לצורך העשרת התכנים אודות ההתרחשויות בעונת 2015 באפליקציות ה-NFL, המיועדות האחת ל-Xbox One והשנייה ל-Windows 10. מדובר על אפליקציה שמעצימה את החוויה של חובבי הפוטבול, ושעכשיו עם האינפורמציה העדכנית והלא פחות ממדהימה שיוכלו האוהדים לקבל דרכה, תספק כנראה חוויית משתמש אפילו מרשימה יותר. בנוסף, ובין היתר, ישמש המידע גם שדרנים (במשדרי עונת ה-NFL של ימי חמישי ב-CBS), אשר מן הסתם יספקו באמצעותו סטטיסטיקות ותכנים חדשים ומעניינים יותר, כמו גם באתר של ה-NFL, בתצוגה באצטדיונים וכמובן – המידע יאפשר לצוותי האימון ולשחקנים עצמם להפיק מסקנות וללמוד את המשחק לפני ולפנים. לעת עתה הוחלט כי המאמנים והשחקנים לא יקבלו גישה למידע בזמן אמת, אלא רק לאחר המשחק.

להשתפר ולמקסם את היכולות על המגרש

"כבר היו לנו המון סטטיסטיקות שנאספו", מבהיר מאט סוונסון, מנהל בכיר האחראי לתחום הטכנולוגיות המתקדמות ב-NFL, "אבל רצינו עוד, מה גם שעכשיו אנחנו מבינים איך למנף את כל המידע על ההתנהלות של השחקנים". סוונסון הוסיף, "זוהי רק ההתחלה. בזכות אימוץ טכנולוגיות חדשניות אפשר יהיה לייצר עוד ועוד חוויות בעבור האוהדים וגולשי האינטרנט, במיוחד שיש לנו עוד ועוד רעיונות חדשים כל הזמן".

זברה טכנולוגיות, החברה שאחראית על הטמעת הטכנולוגיה החדישה, הוקמה כבר בשנת 1969 ועסקה לאורך השנים בשלל נושאים, כמו למשל בפיתוח והפעלת ברקודים. ב-2007 קנתה זברה את WhereNet, המתמחה ב-RFID, וב-2013 התחילה להתמקד בתחום האינטרנט של הדברים, שהפך למבוקש במיוחד כיום.

120 מילי-שניות, שהם בערך עשירית השניה, הוא הזמן שאורך לאות המשודר להגיע מהתגית בכתף אל המקלט, קצב מרשים במיוחד. ג'יל סטלפוקס, סגנית נשיא בזברה, מספרת כי החברה מתגאה במיוחד בקצב המהיר של איסוף המידע שאליו הגיעה הטכנולוגיה שהיא מיישמת, כיון שקצב זה הופך את המידע לאפילו עוד יותר עשיר ומדויק. בנוסף מתגאים בחברה ביכולת לשדר את כל המידע לרסיברים נסתרים באצטדיון גדול. בחברה פיתחו במקביל גם מערכת עיבוד נתונים איכותית, שתפקידה להפיק את המיטב מהחומר שזורם לקולטים.

כשבזברה הבינו שיש להם ביד פתרונות חומרה ותוכנה מתקדמים ומרשימים במיוחד החליטה החברה למצוא לה לקוח פרימיום – ה-NFL. למען הליגה שיפרה החברה את מערכת עיבוד הנתונים ונעזרה במומחי פוטבול כדי למטב את הנתונים ולהתאים את איסופם לצורכי התחום. מקורות בחברה מוסרים ששחקני הליגה מתלהבים מהחידוש, וזאת מכיון שמדובר בשחקנים מקצוענים שמבינים שהטכנולוגיה החדישה תוכל לאפשר להם להשתפר ולמקסם את יכולותיהם על המגרש.

את טכנולוגיית האינטרנט של הדברים התחילו לבחון בזירת האמת של הפוטבול בשנת 2013 – אלפיים שחקנים ו-18 מגרשים (מתוך 31 בסך הכל) סיפקו 1.7 מיליארד נתונים שנבחנו, עובדו ונמדדו לאורך השנה. החל מיום חמישי תהפוך הטכנולוגיה המתקדמת לחלק בלתי נפרד מחוויית ה-NFL בעבור אמריקנים רבים, ומסקרן במיוחד יהיה לגלות את השפעתה על עונת 2015 ואפילו עוד יותר על השלכותיה על העונה הבאה, לאחר שתוטמע לחלוטין ותהפוך לחלק בלתי נפרד מהליגה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים