דני סוויסה, מנכ"ל עיריית פתח תקווה: "מערכות ה-IT ברשויות המקומיות – קריטיות"

"הטכנולוגיה השתלטה על הרשויות המקומיות", אמר סוויסה, המשמש גם כיושב ראש פורום המנכ"לים ברשויות המקומיות, בוועידת IT מוניציפאלי 2009 ● הוא הוסיף, כי "ככל שהתפתחנו עם מערכות המידע, כך נוצרה ציפייה לשירות מהיר וטוב מבעבר"

"מערכות ה-IT ברשויות המקומיות הן כיום לא בבחינת 'נחמד שיש'. אלה מערכות קריטיות ומחויבות המציאות לניהול תקין ולתפקוד של כל עירייה", כך אמר דני סוויסה, מנכ"ל עיריית פתח תקווה ויושב ראש פורום המנכ"לים ברשויות המקומיות. סוויסה היה דובר המפתח ב-IT מוניציפאלי 2009, ועידת המיחשוב לשלטון המקומי. הוועידה, בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים, נערכה היום (ד') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי סוויסה, "הטכנולוגיה חדרה לחיינו והשתלטה על תהליכי העבודה, ובכלל זה – גם על הרשויות המקומיות. הטכנולוגיה יוצרת הבנייה של המציאות, אולם נדרשת שליטה והכוונה. ככל שהתפתחנו עם מערכות המידע, כך הן גם יצרו ציפייה לשירות מהיר וטוב מבעבר עבור התושבים".

סוויסהאמר על עירו, כי "יש בפתח תקווה 230 אלף תושבים. תקציב העירייה השנתי עומד על 1.1 מיליארד שקלים, והיא מעסיקה 2,400 עובדים. יש בעירייה 1,200 עמדות מחשב, ולא היינו יכולים לטפל באותם מיליוני נתונים שנוצרו ונוצרים בלא מערכות מידע". לדבריו, "התפתחנו, וכדי להשיג את ההתפתחות הזו צריך טכנולוגיה. חלק מהשינויים הגדולים בעיר קרו בגלל מערכות מידע". בתור דוגמה הביא סוויסה שש תלונות שנתקבלו על יתושים. בעבר, אמר, היו שולחים מדביר בגין כל אחת מהן – ובסך הכול שישה – בעוד שכיום, הפעולה הראשונה שנעשית על בסיס ה-IT היא איתור מקור מים שמהווה את מקור הבעיה.

הוא הוסיף, כי "ה-IT הופך את המחשב למערכת שגם בלית ברירה, העובדים מכירים בערך שלה. המיחשוב הולך ותופס מקום מרכזי יותר ויותר ברשויות המקומיות. כך, כל החלטה שלי בעירייה כמנכ"ל מבוססת על IT".

סוויסה סיכם בציינו, כי משימתם של המנמ"רים ברשויות המקומיות היא לפתח כל הזמן את מחסן הנתונים הארגוני, DWH, כך שיקל על עבודת שדרת הניהול בהן באספקת הנתונים הנדרשים במהירות ובקלות".

מיחשוב כברבור שחור

ד"ר עדי קפליוק, מנמ"ר עיריית גבעתיים ויושב ראש פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות, המשיל את מערכות המידע ברשויות המקומיות לתופעת הברבור השחור – "תופעה לא צפויה שלאחר הופעתה, אי אפשר להשיב את הגלגל לאחור", לדבריו. בשנים האחרונות, אמר ד"ר קפליוק, "ניתן לקבוע, כי מיחשוב מוניציפאלי הוא ברבור שחור. היה זה שוק עם שם לא הכי טוב, ולפתע, לפני כמה שנים המיחשוב המוניציפאלי התגלה והפך לקריטי ואסטרטגי עבור הרשויות, במגוון תחומים".

מנגד, סייג, "ספקיות ה-IT החלו לגלות את המיחשוב המוניציפאלי כלקוח חשוב. הוא ישפיע על כלל שוק המיחשוב המקומי".

ד"ר קפליוק הוסיף, כי "בשנה האחרונה החלו רשויות לצאת למכרזים בתחום מערכות המידע. מדובר במכרזים אסטרטגיים עבור הרשויות, כי הם שיקבעו את אופי המיחשוב ברשויות בשנים הבאות".

לדבריו, "המשבר הכלכלי יצר עבור המנמ"רים ברשויות המקומיות מצב של מעין 'מילכוד 22'. המיחשוב המקומי אמנם יכול לחלץ את הרשויות בייעול ובחיסכון תקציבי, אלא שרוב הרשויות המקומיות מצויות במצוקה תקציבית, ולכן הן מקצצות בתקציבי ה-IT. כך, יכולתן להתמודד עם המשבר יורדת".

"למרות הכול", הוא סיכם, "אני אופטימי. אנחנו, המנמ"רים ברשויות המקומיות, פועלים ומשפיעים, ונמשיך להשפיע על שוק המיחשוב בארץ".

דובר נוסף בכנס היה שמעון בוקשפן, לשעבר מנמ"ר עיריית פתח תקווה וממקימי פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות. הוא העלה זיכרונות מלפני ארבעה עשורים, אז החל למלא את תפקידו. בימים ההם כונה התפקיד "מנהל יחידת מיכון". הוא סיפר, כי בהיותו חלוץ בתחום המיחשוב המקומי, העתיקה ממנו עיריית ניו-יורק כמה מהפרויקטים שערך. הוא סיים בקריאה להגדיל את תקציבי המיחשוב ברשויות המקומיות לטובת העמקת השירות לאזרחים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים