דיווח: VMware תרכוש את החברה האם – EMC

הדיווחים האחרונים מגיעים על רקע לחץ שהופעל על ידי בעלי המניות האקטיביים, אליוט השקעות, שרצו להפריד בין החברות לטובת השגת רווח על ידי מכירת ענקית הווירטואליזציה

פט גלסינגר, מנכ"ל VMware. צילום: ניב קנטור

על רקע הדיווחים לפיהם EMC הולכת להשיג שליטה מלאה על VMware, החברה הבת שלה, הגיע אמש (ד') דיווח חדש. על פי העיתונות הכלכלית בארצות הברית, שציטטה את Seeking Alpha, הרי ש-VMware היא זו שתרכוש את החברה האם שלה, EMC.

לפני יומיים דווח כי במסגרת הבעיות שיש לענקית האחסון, היא שוקלת כמה חלופות של פעילות. זאת על מנת לשכך את הלחץ מצד המשקיעים ב-EMC. הדיווח מתחילת השבוע דן באפשרות כי EMC, האוחזת בבעלות של 80% ב-VMware, תגדיל את חלקה בבעלות על החברה הבת שלה ל-100%.

אמש דווח כי התרחיש העדכני הוא ש-VMware היא זו שתרכוש את החברה האם שלה, EMC. לצורך העסקה, כך דווח, יבוצעו שלושה מהלכים: הנפקת מניות חדשות של VMware, החלפת מניות אלה בין ענקית האחסון וענקית הווירטואליזציה, והוספת תשלום במזומן של VMware.

הדיווחים האחרונים מגיעים על רקע לחץ שהופעל על ידי בעלי המניות האקטיביים של EMC, אליוט השקעות (Elliott Management), שרצו להפריד בין EMC וענקית הווירטואליזציה שבבעלותה לטובת מכירה נפרדת של VMware, והשגת רווח בשל מכירה זו לבעלי המניות. אנשי אליוט השקעות הסכימו להקפיא לכמה חודשים את מאבקם ב-EMC ושניים מנציגיהם נכנסו לדירקטוריון של EMC בנובמבר האחרון. התרחיש, אם יתממש, יענה על שלושה צרכים במקביל. האחד, הוא יאפשר לג'ו טוצ'י, מנכ"ל EMC, לפרוש בכבוד מראשות החברה. השני, הוא יאפשר ל-EMC להתמודד טוב יותר עם צמצום רווחיה בעסקי הליבה שלה, אחסון, והתרחבות לעולמות הענן בן-הכלאיים, ההיברידי, וכן אחסון מבוסס פלאש (Flash). והשלישי – הוא יקטין את הלחץ מצד בעלי המניות האקטיביים של EMC, הדורשים זה חודשים רבים, יותר ערך למניותיהם.

בדו"ח שפרסמה לפני חודש מחלקת המחקר של בנק ההשקעות ריימונד ג'יימס (Raymond James) נכתב כי "הכוכבים מאירים את הדרך לרכישה של HP את EMC".

נקודת יציאה נוחה

האנליסטים של בנק ההשקעות, בריאן אלכסנדר ואדם טינדל, כתבו כי "אנו ממשיכים להאמין שרכישה של EMC על ידי HP היא יותר מאפשרות סבירה, בעת ש-HP פועלת להגדלת הערך שלה לבעלי המניות ובה בעת ש-EMC מתמודדת עם בעלי מניות פעילים הרוצים לפצלה לגורמים. אנו מאמינים כי בעלי המניות של שתי החברות ירוויחו תשואות משמעותיות אם עסקה שכזו תמומש". על פי האנליסטים, בעלי המניות של EMC יכולים לקבל פרמיה של 25%, ואילו אלה של HP יכולים להשיג רווח של 50% – כך לפי ניתוח פיננסי מפורט של העסקה הפוטנציאלית בדו"ח.

"ל-HP יצמחו יתרונות אסטרטגיים, תפעוליים, פיננסיים ומנהיגותיים מרכזיים בשל הרכישה", כתבו האנליסטים, "ומנגד, ל-EMC יש את מלוא המוטיבציה להימכר ולא לפרק את הפדרציה במסגרתה היא פועלת, או להסתכן במאבק פוטנציאלי מול המשקיעים, שהסכם להקפאת המאבק מולם יפוג בספטמבר. במילים פשוטות, אנו רואים סיבות לשני הצדדים לבוא ולפעול יחדיו".

האנליסטים ציינו כי העסקה, לו תמומש, תהווה נקודת יציאה נוחה לשני המנכ"לים – ג'ו טוצ'י מ-EMC ומג וויטמן מ-HP, שיוכלו לפרוש באופן מכובד. האנליסטים נקבו בשמו של פט גלסינגר, כיום נשיא ומנכ"ל VMware, כמי שיעמוד בראש HP Enterprise – אחת משתי החברות המפוצלות של HP, שתעסוק במחשוב ארגוני.

בספטמבר 2014 חשף הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal ) כי HP ו-EMC ניהלו מגעים במשך זמן רב במטרה להגיע למיזוג ביניהן. המגעים בין שתי החברות, ארכו כשנה, נמשכו והופסקו לסירוגין, והסתיימו בלא לשאת פרי. על פי התכנון, המיזוג, שלא יצא לפועל, היה צפוי להיות 'מיזוג בין שווים' ולא רכישתה של HP את EMC. במידה והעסקה הייתה יוצאת לפועל היא הייתה נעשית בעסקת מניות ולא בכסף, מה שהיה יוצר מפלצת IT עם מחזור מכירות שנתי של כ-132 מיליארד דולר והיצע IT נרחב – החל ממחשבים אישיים ושרתים, עבור בשירותי IT, וכלה במערכות וירטואליזציה ואחסון. הנכס העיקרי של EMC הוא שיש לה בעלות על VMware, מה שמוסיף לה ערך שוק גדול בהרבה מאשר נכסיה שלה.

בסוף חודש יולי האחרון פורסם כי מארק טמפלטון, נשיא ומנכ"ל סיטריקס (Citrix Systems), יעזוב בקרוב את תפקידו. העזיבה, שהיא חצי התפטרות, באה כחלק מהלחצים שמפעילה קבוצת בעלי המניות, אליוט השקעות. אליוט אוחזת ב-7.5% מהמניות הרגילות של סיטריקס, והשפעתה על החברה רבה: ג'סי כהן, מנהל תיקים בכיר באליוט, ימונה כחבר דירקטוריון בחברה. בנוסף, אנשי סיטריקס יחפשו מועמד עצמאי שישמש כחבר דירקטוריון, שמינויו ייעשה בהסכמת הנהלת אליוט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים