בלחץ בעלי המניות – מנכ"ל סיטריקס מתפטר

בעלי המניות מאליוט השקעות, שאוחזים ב-7.5% מסיטריקס והשפעתם עליה רבה, הראו למנכ"ל את הדלת החוצה

מארק טמפלטון, נשיא ומנכ"ל סיטריקס

מארק טמפלטון, נשיא ומנכ"ל סיטריקס (Citrix Systems), יעזוב בקרוב את תפקידו. העזיבה, שהיא חצי התפטרות, באה כחלק מהלחצים שמפעילה קבוצת בעלי המניות אליוט השקעות (Elliott Management).

אליוט השקעות אוחזת ב-7.5% מהמניות הרגילות של סיטריקס, והשפעתה על החברה רבה: ג'סי כהן, מנהל תיקים בכיר באליוט, ימונה כחבר דירקטוריון בחברה. בנוסף, אנשי סיטריקס יחפשו מועמד עצמאי שישמש כחבר דירקטוריון, שמינויו ייעשה בהסכמת הנהלת אליוט.

טמפלטון יישאר נשיא, מנכ"ל ודירקטור עד למציאת מחליפו. מועצת המנהלים של החברה החלה בחיפוש אחר מועמדים לתפקיד המנכ"ל, לרבות שכירתה של חברת איתור כוח אדם.

ההדחה של טמפלטון נעשית על רקע התאוששותה של החברה והצגת תוצאותיה הכספיות המעודדות יחסית, עם צמיחה.

"השקענו לראשונה בסיטריקס כי ראינו הזדמנות ליצירת ערך משמעותי לחברה ולבעלי המניות שלה", מסר כהן בהצהרה. "אנו בטוחים כי היוזמות שהודענו עליהן היום והתוספת של חברים חדשים למועצת המנהלים של החברה, יאפשרו לה לבנות את מעמדה כמובילה חדשנית בתעשייה ולהניב ערך משמעותי לבעלי המניות שלה". טמפלטון מסר מנגד, כי נתוני הרבעון השני הם התוצאה של שינויים שנעשו כבר לפני חודשים.

עוד נמסר כי החברה שוקלת אפשרות למכור, או לפצל, את משפחת מוצרי GoTo, כמו גם לרכוש את ByteMobile, הפועלת בעולם הבינה העסקית במובייל.

סיטריקס היא אחת בין מספר הולך וגדל של חברות היי-טק, שהן על הכוונת של אליוט השקעות. אליוט דוחפת כמה חברות בהן היא השקיעה – ביניהן EMC, ג'וניפר (Juniper Networks) וריברבד (Riverbed Technology) – לייעל את התפעול, להפחית עלויות, ולשפר את מצבן הכספי, ובכך להשיב יותר כסף לבעלי המניות. אנשי אליוט רכשו מספיק מניות בחברות אלו ואחרות כדי להפוך למשקיעים העצמאיים הגדולים שלהן, ובכך תפסו עמדת השפעה על ניהולן.

כך, הפכו אנשי אליוט השקעות לבעלי המניות האקטיביים של EMC, ולחצו בעבר להפריד בינה ובין ענקית הווירטואליזציה שבבעלותה – לטובת מכירה נפרדת של VMware. זאת לשם השגת רווח בשל מכירה זו לבעלי המניות. ג'ו טוצ'י, מנכ"ל EMC, הדף את ההצעה.

עם זאת, בינואר השנה בכירי EMC מינו שני חברי דירקטוריון שאושרו על ידי אליוט, ובשבוע שעבר החברה הודיעה כי בכוונתה לחתוך 850 מיליון דולר בהוצאותיה השנתיות החל משנת 2017. הנהלת הדירקטוריון דיווחה כי החלה בחיפוש אחר מחליפו של טוצ'י.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים