ליאורה שכטר, עיריית תל אביב-יפו: "אנחנו לא ממתינים לתושב – אלא פונים אליו בדיגיטל"

"העירייה משקיעה רבות בשיפור השירות לאזרח על ידי הנגשת רכיבים טכנולוגיים שמדברים אליו, כמו למשל טלפונים ניידים או מחשבי לוח", אמרה שכטר

ליאורה שכטר, ראש אגף מחשוב ומערכות מידע בעיריית תל אביב-יפו ויו"רית פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות. צילום: קובי קנטור

"אנחנו לא ממתינים לפניית התושב אלינו אלא יוזמים פנייה אליו באמצעים דיגיטליים", כך אמרה ליאורה שכטר, ראש אגף מחשוב ומערכות מידע בעיריית תל אביב-יפו.

שכטר השתתפה בפאנל שדן באתגרי התקשוב במגזר הממשלה הציבורי. הפאנל נערך במסגרת הכנס החצי שנתי של אנשים ומחשבים והנחו אותו יאיר פראנק, מנהל רשות התקשוב הממשלתית, ופלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה.

"העירייה משקיעה רבות בשיפור השירות לאזרח על ידי הנגשת רכיבים טכנולוגיים שמדברים אליו כמו למשל טלפונים ניידים או מחשבי לוח", אמרה שכטר. כדוגמה היא נתנה את הגברת השימוש בשירות ה-SMS לתושבים. "אנחנו מעבירים מידע אישי חיוני לטלפון הסלולרי של האזרח, כמו מידע על חנייה וטיפול בבקשות שונות שלו", אמרה. בנוסף, סיפרה שכטר על פרויקט דיגיתל, שבאמצעותו "מרחיבה העירייה את סל השירותים הדיגיטליים על בסיס פילוח אישי, לאחר שלמדה מה הצרכים של כל אזרח ואזרח".

רנית זקצר, CTO מטריקס. צילום: קובי קנטור

רנית זקצר, CTO מטריקס. צילום: קובי קנטור

רנית זקצר, CTO מטריקס, אמרה בפאנל כי "הממשלה עוברת תהליך שבו היא צריכה לחשוב ביזנס אבל להתנהג כמו ממשלה, כלומר – לחשוב על טובת האזרח".

לדבריה, הגישה צריכה להיות שלא מספיק שירות לאזרח אונליין, אלא יש להנגיש אותו בצורה ממשית על ידי חידושים וחדשנות – ולהיות ערניים לכך. זקצר סיפרה על זרוע עסקית חדשה שהקימה החברה בשם 8300, שמתמקדת ומתמחה באספקת פתרונות ושירותים טכנולוגיים ועסקיים לחברות סטארט-אפ וטכנולוגיה ישראליות. עוד הוסיפה כי "ההחלטה להקים זרוע כזו נובעת מהבנת הצרכים המיוחדים של החברות לקבל מגוון של שירותים מקצועיים במהירות שיא, בגמישות מקסימלית, ובחזית הטכנולוגיה".

מיכאל רוף, סמנכ"ל טכנולוגיות ברשות שדות התעופה. צילום: קובי קנטור

מיכאל רוף, סמנכ"ל טכנולוגיות ברשות שדות התעופה. צילום: קובי קנטור

מיכאל רוף, סמנכ"ל טכנולוגיות ברשות שדות התעופה, סיפר כי הרשות משיקה בימים אלו קמפיין לשירותים דיגיטליים ומקוונים חדשים לטובת הנוסעים שכולו מבוסס על טכנולוגיה. "הרשות משקיעה משאבים רבים בכל מה שקשור לשירות עצמי בשלבי טרום טיסה, וכן ביצוע רישום לטיסות וצ'ק-אין מהבית עוד לפני ההגעה לשדה. אנו עושים זאת דרך אפליקציות שפיתחנו", אמר רוף.

שלומי עמר, מנהל מגזר ציבורי בסאפ. צילום: קובי קנטור

שלומי עמר, מנהל מגזר ציבורי בסאפ. צילום: קובי קנטור

שלומי עמר, מנהל מגזר ציבורי בסאפ (SAP), אמר כי "החברה עושה מאמצים רבים בשנים האחרונות להעביר מידע מהבק-אופיס לפרונט אופיס, כחלק מהמגמה של הנגשת מידע לציבורים רחבים. לגבי הממשלה אני חושב שזה הדבר הנכון שגם היא צריכה לעשות, לחשוף ולהנגיש נתוני בק-אופיס לטובת האזרחים. למשל במרכב"ה יש המון מידע שיכול להיות מונגש לציבור ולשפר את השירות לציבור. אנו בסאפ ערוכים לתת כל סיוע אפשרי בנושא זה".

ינאי מילשטיין, מנהל הפעילות של אינפורמטיקה. צילום קובי קנטור

ינאי מילשטיין, מנהל הפעילות של אינפורמטיקה. צילום קובי קנטור

ינאי מילשטיין, מנהל הפעילות של אינפורמטיקה (Informatica) בישראל ,קרא לממשלה להיעזר הרבה יותר בפתרונות הקיימים בשוק ולא להמציא את הגלגל. "אני פוגש במנמ"רים של משרדים שאומרים לי 'יש לי צוות קטן של מפתחים שעושים עבודה מעולה, תוך זמן קצר יפתחו לי את הפתרון', ואני שואל ומה יקרה אחרי שהם יילכו, איפה יהיה הידע?", שאל.

בהמשך התייחס מילשטיין לאתגר ה-Big Data שקיים בארגונים. "הבעיות של ה-IT אינן חדשות, מה שהתחדש זה ריבוי המידע ולשם כך יש לאינפורמטיקה פתרונות טובים ומוכחים שעוסקים בין היתר בטיוב המידע, אלמנט חשוב מאוד בטיפול במידע", אמר מילשטיין לסיום.

דני ביליצקי, סמנכ"ל מכירות בבינת תקשורת מחשבים. צילום: קובי קנטור

דני ביליצקי, סמנכ"ל מכירות בבינת תקשורת מחשבים. צילום: קובי קנטור

דני ביליצקי, סמנכ"ל מכירות בבינת תקשורת מחשבים, אמר כי לדעתו "הממשלה צריכה לממש יותר מהר את הפרויקטים שלה, ולא לגרום למצב שחולף זמן רב מרגע שפרויקטים מתוכננים ועד שהם עולים לאוויר. הענן הוא אחד הדרכים לזרז עלייתם לאוויר של פרויקטים למען התושבים כי אנשים מצפים כיום שהפתרונות יהיו מהירים ומיידים", אמר בילציקי. עוד הוסיף כי "אנחנו כקבוצה בבינת משקיעים הרבה בשנים האחרונות במגזר ממשלה, זוכים בלא מעט מכרזים ואנו מציעים למשרדים בירושלים פתרונות שתואמים את הצרכים שלהם".

יפה פרבר, סמנכ"לית מערכות מידע במקורות. צילום: קובי קנטור

יפה פרבר, סמנכ"לית מערכות מידע במקורות. צילום: קובי קנטור

יפה פרבר, סמנכ"לית מערכות מידע במקורות, ציינה כי "ליבת העסקים של החברה היא אספקת מים סדירה לכל תושבי מדינת ישראל, ומערכות המידע שלה מתאימות את הפעילות שלהן לטובת מטרה זו. מערכות הבקרה, התכנון והשליטה מבוססות טכנולוגיה שבאחריותינו, ובניגוד לגופים אחרים כמו חברת החשמל, שבשנה שעברה היו מקרים שבהם אזרחים נשארו ללא חשמל, אצלנו במקורות לא יכול להיות מצב כזה, כי אנו ערוכים עם גיבויים ומערכות פיקוח בהתאם".

רויטל ויצמן, מנמ"רית נציבות שירות המדינה. צילום: קובי קנטור

רויטל ויצמן, מנמ"רית נציבות שירות המדינה. צילום: קובי קנטור

רויטל ויצמן, מנמ"רית נציבות שירות המדינה, אמרה כי "הנציבות השקיעה בשנה האחרונה בפרויקטים של טיוב תהליכי הגיוס של ההון האנושי, כחלק ממדיניות רחבה של הממשלה לשפר את מעמדם ומיצובם של עובדי המדינה. תהליכים אלו משפיעים על מערכות המידע כי הטכנלוגיה מניעה אותם," אמרה ויצמן. היא הוסיפה שתהליכי הגיוס המקוונים שיפרו את חוויית השירות לעובדים החדשים והם חלק מתפיסת הממשלה לשים את האזרח במוקד.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אאא

    כתובת המייל של הגברת ליאורה שכטר לא מופיעה באתר עיריית ת"א למרות טענתה לזמינות בדיגיטל

  2. ttt

    לא רק שעיריית תל אביב לא ממתינה לפניות התושבים היא גם לא עונה להם !

אירועים קרובים