יבמ הודיעה על התחייבותה ל-"פרויקט הקוד הפתוח החשוב ביותר בעשור הקרוב"

יבמ תקצה יותר מ-3,500 מפתחים וחוקרים לעבודה בפרויקטים הקשורים ב-Spark במעבדות החברה סביב העולם ● בנוסף, היא תקים מרכז לטכנולוגיה שיפעל בסן פרנסיסקו ותכשיר לפחות מיליון אנשי מקצוע על המערכת

יבמ

יבמ (IBM) הודיעה על מחויבות מקיפה לפרויקט Apache Spark ומגדירה אותו כ-"פרויקט הקוד הפתוח החדש, החשוב מסוגו בעשור הקרוב".

Apache Spark הוא מנוע עיבוד מהיר במיוחד ליישומי Big Data המתבצעים על גבי מערכות בתצורת אשכול, ובמיוחד במערכי מחשוב גדולים. המערכת מציעה מהירות שימוש, קלות יישום ועמידות גבוהה בעבודה במתכונת אג'ייל. ההתבססות על קוד מקור פתוח מאפשרת שיפור רצוף ומתמשך שלה, בעזרת קהילת המשתמשים.

במסגרת המחויבות לקהילה ההולכת ונבנית, מתכננת יבמ לשלב את Spark אל תוך פלטפורמות הניתוח האנליטי והמסחר האלקטרוני שלה, ולהציע אותו כשירות בסביבת ענן הפיתוח שלה, Bluemix. יבמ תקצה יותר מ-3,500 מפתחים וחוקרים לעבודה בפרויקטים הקשורים במנוע העיבוד במעבדות החברה סביב העולם. בנוסף תקים החברה מרכז לטכנולוגיה שיפעל בסן פרנסיסקו ותכשיר לפחות מיליון אנשי מקצוע על מערכת Spark באמצעות שיתופי פעולה עם שורת מוסדות וגופים ברחבי העולם.  במקביל, תורמת יבמ לפרויקט את טכנולוגיית למידת המכונה שלה, SystemML, שתוצע לקהילת הקוד הפתוח ותאפשר למדעני הנתונים להתמודד טוב יותר עם השינויים בצרכים העסקיים ולהציג יישומים המשתמשים ברמה גבוהה יותר של ניתוח אנליטי.

לדברי דלית נאור, מנהלת המחלקה לפלטפורמות למחשוב ענן במעבדת המחקר של יבמ בחיפה, ישתתפו חוקרים מהמעבדה בפעילות לפיתוח ושילוב Spark במוצרים של החברה ואף בתמיכה ובהרחבת פרויקט זה. "החוקרים שלנו כבר הצליחו לשלב בין המערכת לבין יכולת אחסון האובייקטים של Softlayer, כפי שתיאר החוקר גיל ורניק בבלוג ובהרצאה בכנס OpenStack", מסבירה נאור. "יכולת זו מאפשרת ל-Spark גישה כדי לבצע אנליטיקה מתקדמת במידע הרב המאוחסן במערכת סוויפט של OpenStack, מערכת הקוד הפתוח ש-יבמ תומכת בה. אנחנו מתכננים להמשיך בעבודה זו ולהרחיבה בשנים הקרובות".

ככל שמשימות ניתוח אנליטי משולבות אל תוך מארג טכנולוגיות המידע העסקי ואל הסביבה החברתית, החל מאפליקציות פופולאריות ועד לאינטרנט של הדברים, מציגה Spark התקדמות משמעותית בכל הנוגע לעיבוד כמויות גדולות של נתונים. המערכת משפרת באופן דרמטי את הביצועים של אפליקציות התלויות בכמויות גדולות של נתונים, ומפשטת משמעותית את תהליכי הפיתוח של אפליקציות חכמות הנסמכות על נתונים אלה.

Spark צוברת פופולאריות גוברת בקרב מפתחים ומדענים בתחומי הנתונים, כפלטפורמה מהותית, המסייעת לארגונים לשלב בקלות רבה יותר נתוני Big Data אל תוך סביבת היישומים שלהם. המערכת צוברת מומנטום בקרב לקוחות יבמ המבקשים לשנות תהליכי קבלת החלטות עסקיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים