ח"כ קארין אלהרר: "מבקרי הפנים – שומרי הסף של הארגונים"

"המבקרים הפנימיים הם אנשי המקצוע החשובים ביותר ויכולים לעזור לשפר את חיי האזרחים", אמרה ח"כ אלהרר, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה

שרת האנרגיה, קארין אלהרר.

"יש חשיבות עצומה לביקורת ואני מאמינה גדולה בה. תפקיד מבקר הפנים בארגון הוא חשוב ונדרש לחזק את את מעמדו, כי הוא משמש כשומר הסף בארגון", כך אמרה ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), יו"ר הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת. לדבריה, "המבקרים הפנימיים, הם אנשי המקצוע החשובים ביותר ויכולים לעזור לשפר את חיי האזרחים".

ח"כ אלהרר הייתה אורחת הכבוד בכנס המקצועי החצי שנתי של הביקורת הפנימית בישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (א') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מבקרי פנים בארגונים מכל מגזרי המשק. הוא נשא את הכותרת "ניווט בים הסוער של המידע" ואת המליאה המרכזית שלו הנחו רו"ח דורון רונן ורו"ח דורון רוזנבלום, סגני נשיא IIA ישראל, איגוד המבקרים הפנימיים בישראל.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

לדברי ח"כ אלהרר, "אני מאמינה גדולה בביקורת. אני מגיעה מעולם המשפט, שמטרתו היא לבקר ולהרהר האם הדברים נכונים וטובים".

היא ציינה כי "הוועדה לביקורת המדינה היא פלטפורמה משמעותית לבדוק ולוודא שמתקיים מינהל תקין, לברר האם ההליכים שננקטו במקרים כאלה ואחרים היו נכונים וראויים, ולוודא שהחלטות שהתקבלו בסופו של דבר השפיעו".

"החקיקה – החלק הקל"

"הכנסת היא גוף מחוקק, אלא שהחקיקה היא החלק הקל", אמרה ח"כ אלהרר. "החלק הקשה הוא לבדוק שהחוק אכן מיושם. כך גם תפקידם של המבקרים: עליהם לבדוק אם חוות דעתם יושמה הלכה למעשה. זהו תחום קריטי. על הוועדה שבראשותי, יחד עם המבקרים ואיגוד המקרים לבדוק שהדברים מיושמים".

"המטרה של הוועדה לביקורת המדינה היא להבטיח כי זכויות האזרחים מומשו ונשמרו תוך כדי הפעילות השלטונית, וכי פעילות זו נעשתה תוך שמירה על הליכי מינהל תקין", הוסיפה. "בדרך להבטחת זכויות האזרחים מתגלים לא מעט קשיים – וזו הסיבה למה הגעתי לכנסת: כדי לעזור להם. אני מגיעה מעולם הקליניקות המשפטיות, המסייעות לאזרחים הפשוטים, שידם אינה משגת לשכור עורכי דין יקרים".

בהמשך היא אמרה כי "על ידי חקיקה מלאה לתחום הביקורת הפנימית ויישום של הביקורת על הצד הטוב ביותר, ניתן לשפר את חיי האזרחים במדינה". ח"כ אלהרר פנתה אל המבקרים הפנימיים וציינה כי "אני הכתובת שלכם. ביחד אתכם, אנחנו יכולים לבצר את מעמדכם".

לסיכום אמרה ח"כ אלהרר כי "שקיפות היא צו השעה. אי אפשר לטפל בשקיפות כמשהו צדדי, 'על הדרך'. יש לא מעט שערוריות ציבוריות המאיימות לכרסם את מעמד השלטון. צריך להיות שלטון אפקטיבי, שקוף, הגון ונקי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים