אירופה Vs יוון: זינוק בשער של ביטקוין

ערכו של המטבע הוירטואלי מזנק ושם עצמו כמועמד שווה למטבעות המסורתיים ● חשש הציבור מביא אותו לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע לגורל חסכונותיו

שובר את השוק. ביטקוין. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

אתמול (ג') הגיע השער של המטבע הווירטואלי ביטקוין (Bitcoin) לערכו הגבוה עד כה מזה 18 חודשים, בעקבות החששות מהשפעה שלילית של המשבר בין אירופה ליוון על שער היורו. על פי ההערכות, ספקולנטים ומפקידים ביוון בוחרים להשקיע בביטקוין, כחלופה למטבעות המסורתיים.

עד סוף החודש אמורה יוון להחזיר לקרן המטבע העולמית הלוואה בסכום של 1.6 מיליארד יורו, ונוכח הקושי לפרוע אותה גוברים החששות שיוון תפרוש מגוש היורו.
המטבע הווירטואלי ביטקוין, שהונפק בראשונה לפני כשש שנים, זוכה כיום להכרה מצד מוסדות פיננסיים רבים, וגם מצד ממשלות דוגמת ממשלת בריטניה. בעבר התאפיין שערו בתנודות חריפות, אך בששת החודשים האחרונים הוא היה יציב יחסית.

ג'ושוע סיגלה, ממייסדי Vaultoro.com, העוסקת בסחר בזהב ובביטקוין, מעריך כי רבים ביוון רוכשים את המטבע הווירטואלי נוכח חוסר האמון שלהם ברשויות ואי הוודאות ביחס למטבע הפיזי שייבחר אם הפרישה מגוש היורו תתממש. "אנשים אינם מחכים שהממשלה תחליט בשבילם ודואגים לעצמם", אמר סיגלה. "הם חוששים לגורל החסכונות שלהם ומעדיפים להשקיע בנכסים דוגמת זהב או ביטקוין".

לדברי סיגלה, בחודשיים האחרונים חלה עלייה של 124% בהיקף הפעילות בביטקוין שמקורה בחשבונות מיוון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים