המאגר הביומטרי בדרך לקלפי: אתר חדש יציג את עמדות המפלגות בנושא

עם סיום הניסוי הביומטרי, הכנסת ה-20 תצטרך להכריע בנושא, והתנועה לזכויות דיגיטליות קוראת לגולשים לפנות ישירות אל חברי הכנסת והמועמדים

15/02/2015 16:46
אז איך אתם אוהבים את הביומטרי שלכם? צילום מתוך האתר החדש

הדיון הציבורי על המאבק נגד המאגר הביומטרי מגיע גם לבחירות 2015: בלוגרים ופעילי רשת מקבוצת No2Bio, בשיתוף התנועה לזכויות דיגיטליות, השיקו היום (א') פרויקט החושף את עמדות המפלגות והמועמדים השונים לכנסת בכל הקשור למאגר.

האתר כולל את פעילותם בעבר של חברי הכנסת ואת הבטחותיהם לבוחר בכל הנוגע למאגר הביומטרי. בנוסף, ניתן לפנות ישירות אל חברי הכנסת והמועמדים שעוד לא עשו כן ולקרוא להם לחשוף את עמדותיהם בנושא.

ברקע הדברים נמצא ניסוי המאגר הביומטרי שנקבע בחוק ואמור להסתיים בסוף חודש יוני 2015. סיום הניסוי מגלגל את תפוח האדמה הלוהט הזה לפתחה של הכנסת ה- 20, שתתבקש להצביע האם לבטל את המאגר הביומטרי או להפוך אותו לחובה. בתנועה לזכויות דיגיטליות מדגישים כי חובה כזו היא דבר ייחודי במערב, שאין לו אח ורע באף מדינה אחרת.

מיכאל בר סיני, מראשי הפרויקט, אמר כי "המאגר הביומטרי הוא קריטי ומסוכן ולא ניתן לו להחליק מתחת לרדאר. המועמדים חייבים להבין שהעם מכיר בחשיבות של העניין הזה. לצערנו, חלק מחברי הכנסת והמפלגות בכלל לא טורחים להביע עמדה ולהתחייב על הכיוון שלהם בנושא. אנחנו מאמינים שהאתר שלנו יסייע למתלבטים להחליט בין מפלגות: יסייע להחליט בין הליכוד, בו מירי רגב תומכת בביטול המאגר, לישראל ביתנו, המתנגדת לביטול, או בין המחנה הציוני, בו איתן כבל מוביל את התמיכה בביטול, ליש עתיד, אשר אינה מביעה דעה לכאן או לכאן".

"ראוי שנבחרי ציבור יחשפו את עמדותיהם עוד בטרם הבחירות, וכך נוכל אנחנו, הבוחרים, להחליט כיצד להצביע בצורה מושכלת, ולא על סמך סיסמאות ריקות", הוסיף.

לכניסה לאתר לחצו כאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי ויסברט

    הגיע הזמן להפסיק את מסע הטרור בעיניין המאגר הביומטרי. המאגר, לא רק חיוני שיהיה קיים, הוא צריך להיות מונגש לציבור לצורך התפתחות מערכות השירותים והסחר ברשת. הזכויות הדיגיטאליות מופרות היום ללא כל רגולצייה עם הפעלת שירותי GPS, שירותים סלולאריים, WiFi במרחב הציבורי ובקופות הסופרמרקט. ייטיבו האנשים הנחמדים שעוסקים בכך אם ייאבקו בכל הכח בהסדרת רגולצייה על השירותים שפירטתי שיגנו על הרשומות האישיות שלנו בשירותי הבריאות, הפיננסים, אכיפת החוק והחינוך. בנוסף, חייב להימצא פתרון לצרכים הייחודים של מערכות הביטחון והמודיעין בהקשר לשיוך הרשומות של המשתייכים לארגונים הרלוונטיים למאגר. נקודה מעניינת למחשבה היא שהמאמר הזה פורסם לפני יומיים ואיש מאלפי הקוראים, שחלקם הם אנשי מקצוע רציניים בתחום לא התייחס, האם זה אינו אומר דרשיני?

אירועים קרובים