ח"כ אראל מרגלית: "ממשלה בראשותנו תקים שמונה חממות טכנולוגיות"

ממשלה בראשות המחנה הציוני תממן חלקית את שכר העובדים בחממות לתקופה של שבע שנים, אמר ח"כ מרגלית ● הוא טען כי התוכנית תעודד את פיתוח הפריפריה בכלל ותעשיית ההיי-טק בה בפרט

ח"כ אראל מרגלית. צילום: פלי הנמר

מצע המחנה הציוני לקראת הבחירות לכנסת ה-20 כולל הקמה של שמונה חממות טכנולוגיות, בעיקר בדרום ובצפון. הקמת החממות תיעשה בשיתוף עם התעשייה, כאשר הממשלה, אם היא תוקם על ידי מפלגתם של יצחק הרצוג וציפי לבני, תממן חלקית את שכרם של העובדים למשך שבע שנים.

בפרק העוסק בצמיחה שוויונית נכתב כי ממשלה בראשות המחנה הציוני תעודד את החדשנות בתעשייה המסורתית ובמגזר השירותים; תתמוך במו"פ לשוק המקומי, עם עדיפות לפריפריה; תעודד חברות להישאר בארץ ולא לעבור אל מעבר לים; ותשפר את החוק לעידוד השקעות הון.

 

ח"כ אראל מרגלית, שרואה עצמו מועמד לתפקיד שר הכלכלה, אמר כי "פרק החדשנות הטכנולוגית שלנו, שלא ראיתי שהוא קיים במפלגות אחרות, מציע תוכניות מעשיות להקמת אזורי צמיחה בפריפריה. במקומות הללו יוקמו חממות טכנולוגיות, במודל של אלה שהוקמו בבאר שבע ובירושלים. הממשלה תממן 40% משכר העובדים, על מנת לעודד יזמי היי-טק להקים בפריפריה מרכזי פיתוח ולתת תעסוקה לתושבי האזורים הללו".

הוא ציין ש-"החממות הטכנולוגיות בבאר שבע ובירושלים, שהייתי מעורב בהקמתן, הוכיחו את עצמן. צעירים רבים בירושלים, למשל, לא מצאו את מקומם בתחום הטכנולוגי והמיזמים שעשינו פתחו לרבים מהם את השערים. אין שום סיבה שלא נשכפל את זה ליתר האזורים בישראל".

בתשובה לשאלה מאיפה יגיע המימון להקמת החממות הללו אמר ח"כ מרגלית: "צמיחה משיגים על ידי תעסוקה. המימון יחזור למדינה מהעבודה של אותם מאות אנשים שישתלבו במרכזים אלה. הם ישלמו מס הכנסה ויפרנסו הרבה מאוד עסקים מסביב, שהם האקו-סיסטם של ההיי-טק".

"הצלחת פארק ההיי-טק בבאר שבע, עם קידום נושא הסייבר, הפכה אותה לעיר מרכזית בתחומים אלה, ובדעתנו להמשיך ולפתח אותה", אמר. לדברי ח"כ מרגלית, "יזמי ההיי-טק צריכם לצאת מאזור המרכז ולהגיע לפריפריה. זה ישתלם להם". הוא ציין כי "החזון שלנו הוא להביא לדרום עוד 30 אלף עובדים מכל התחומים, כולל אקדמיה והיי-טק".

ח"כ מרגלית התייחס גם לגליל העליון ואמר כי ממשלה בראשות המחנה הציוני תקים שם מרכזי מצוינות, "שיהפכו את הגליל העליון למרכז עולמי שמשלב מזון וחקלאות – תחום חם מאוד בעולם, שישראל חייבת להוביל בו".

הוא ציין כי הוא מתנגד לשינוי המבני במדען הראשי, שהממשלה אישרה ערב הבחירות. "יש להשאיר אותו במבנה הנוכחי, לתת לו תקציבים הרבה יותר גדולים ולתעל בצורה נכונה את המענקים שהוא נותן, במיוחד לתחום הסייבר", אמר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אהוד

    כל הכבוד על התוכנית הרצינית. נקווה שבאמת יצליחו להיבחר ולהגשים אותה. זו תקווה אמיתית

אירועים קרובים