"לכו להצביע!" בפייסבוק

האפליקציה WhoVote כוללת סקר בחירות, ומאפשרת לספק את היצר הטבעי ולראות כיצד הצביעו חברי הפייסבוק שלנו ● בינתיים נראה שהיא פופולרית במיוחד בקרב שמאלנים

על כל המפלגות לגלות מה הן מציעות לתעשיית ההיי-טק. צילום: BigStock

"לכו להצביע!" היא בין האמרות המפורסמות ביותר במערכות בחירות, שנייה כנראה רק ל-"מהפך". ראשי ממשלות ומנהיגי מפלגות אומרים אותה בבואם להאיץ את הבוחרים להגיע לקלפיות. אמנם עדיין לא ניתן להצביע בבחירות האמיתיות באינטרנט, אבל אפשר לעשות זאת בסקרים. למשל, באפליקציית פייסבוק (Facebook) נחמדה בשם WhoVote.

עד לכתיבת שורות אלה נרשמו לאפליקציה יותר מ-2,500 גולשים, שיכולים להצביע, לראות את התוצאות בקרב חבריהם (רק אלה שנרשמו אליה) ובקרב כלל המשתמשים – בעיר מגוריהם או בכל הארץ. היא עונה לסקרנות הטבעית לדעת מה מצביעים החברים והקרובים, שלא תמיד אוהבים לענות אם שואלים אותם ישירות. האפליקציה מאפשרת גם להגיב לתוצאות.

לעומת זאת, מפתח האפליקציה – שלא מזדהה – טוען שהוא "חרד לפרטיות ברשת ולרגישות של מידע אישי" של המשתמשים כלפי גורמים שלישיים. לדבריו, מזהה הפייסבוק שכלול באפליקציה לא נשמר באף שלב ו-WhoVote לא תפרסם ברשת החברתית פוסטים בשם המשתמש.

התוצאות, יש לציין, לא מייצגות את כלל הציבור ונראה שהאפליקציה חביבה במיוחד על בוחרי השמאל, שכן הוא זוכה בה ליתרון ברור: בינתיים, המחנה הציוני מוביל שם עם 46 מנדטים בעוד הליכוד הרחק מאחור עם 6 מנדטים בלבד. בסקרים המדעיים, לעומת זאת, שתי המפלגות נמצאות פחות או יותר בשוויון, עם יתרון קל למפלגה של יצחק הרצוג וציפי לבני. בין לבין, נמצאות ב-WhoVote מרצ עם 26 מנדטים (לעומת 5-7 בסקרים ה-"רגילים"), יש עתיד עם 12, ולאחר מכן עלה ירוק, שכאן עוברת את אחוז החסימה בענק (11 מנדטים), הבית היהודי, כולנו, חד"ש היהודית-ערבית וישראל ביתנו. החרדים והמפלגות הערביות כלל לא עוברים את אחוז החסימה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים