ארז טצ'ר, אג'ייל ספארקס: "אפשר ונדרש ליישם את גישת DevOps בממשלה"

"תפיסות דוגמת אג'ייל ו-DevOps מסייעות להסרת מחסומים", ציין טצ'ר, מנכ"ל החברה

ארז טצ'ר, מנכ"ל אג'יילספרקס. צילום: קובי קנטור ז"ל

"תהליך פיתוח דורש הסרה של מחסומים שונים. תפיסות דוגמת אג'ייל (Agile) ו-DevOps מסייעות לכך, וניתן ואף רצוי ליישם אותן במגזר הממשלתי", כך אמר ארז טצ'ר, מנכ"ל אג'יילספארקס (AgileSparks).

טצ'ר דיבר במליאה המרכזית של כנס WORLD e-Gov Forum 2014. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ד') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מקצוענים מהמגזר הציבורי. את המליאה המרכזית הנחה ד"ר נחמן אורון, יועץ מחשוב בכיר למגזר הממשלתי.

לדברי טצ'ר, "תפיסת האג'ייל שוברת את המחסומים בין אנשי הפיתוח לאנשי הביזנס בארגון ומהדקת את הקשר בין המחלקות השונות. גישת ה-DevOps מצרפת לכך את נושא העלייה לאוויר".

"ההתמקדות של האג'ייל בתחום הפיתוח הציפה צווארי בקבוק חדשים בארגונים", אמר. "הצורך לתת מענה לתהליך מקצה לקצה, מהחזון ועד ליצירת הערך, מחייב לכלול גם חלקים אחרים בארגון בתהליך. זאת הסיבה העיקרית לכך שה-DevOps מהווה כיום מגמה מרכזית וחשובה".

הוא ציין כי "במימוש עקרונות האג'ייל מנסים להגיע למצב של 'עולם מושלם', אבל זה לא בר מימוש. המאמץ הזה מייצר בזבוז ואז מבינים שיש להתנהל אחרת. אנחנו רוצים להגיע למצב של משוב מהיר, מוקדם וקבוע של הלקוח על הפיתוח – וזה מה שמימוש תפיסת האג'ייל מספק".

שינויים ושיפורים – ומניעתם

לדברי טצ'ר, "בסיסה של גישת ה-DevOps הוא שבירת הגבולות בין הפיתוח לתפעול. בעוד שהפיתוח מוביל שינויים ושיפורים במערכות, התפעול מוביל את הצורך ביציבות ובמניעת שינויים. הגישה המרחיבה כוללת במגמה זו זה גם את הביזנס ומסתכלת על התהליך כולו". הוא הוסיף כי "יש קונפליקט שנדרש לגשר עליו, בין השינוי שרוצים אנשי הפיתוח ליציבות שרוצים אנשי התפעול. יש להגיע למצב של איזון ולא של מחלוקות".

"גישת ה-DevOps היא תרבות בצירוף כלים", הדגיש. "היא יוצרת מצב של תשתיות ממוכנות, עבודה משותפת עם אנשי התפעול על פיתוח הגרסה ובנייה מדורגת".

טצ'ר נתן דוגמה מהסוכנות לשירותי ההגירה והאזרחות בארצות הברית. "מארק שוורץ, מנמ"ר הסוכנות, לא הבין למה תהליכי הפיתוח בה אורכים שמונה חודשים", סיפר. "הוא הבין שכותבי מסמך הפיתוח לא היו אנשים רעים, ולכן הנחה לבחון איך משנים אותו כך שמשך הזמן של הפיתוח יקוצר, תוך מימוש תפיסות אג'ייל ו-DevOps. כך, במקום לקבל מהפיתוח תוצרת פעם בשנה, מתקבלים תוצרים כאלה כמה פעמים בשנה".

לסיום ציטט טצ'ר מחקר לפיו ארגונים שאימצו את גישת ה-DevOps היו יותר זריזים ומהירים בהתאוששות מכישלון, כמו גם בהצלחות העסקיות. מחקר אחר הצביע על גידול רב יותר בשווי המניות של חברות שמימשו תפיסות אג'ייל ו-Lean.

הוא סיכם באמרו כי "DevOps זו מפלצת בת עשייה. העקרונות והערכים שלה מתאימים לכל ארגון, אולם יש להתאים לארגון את רמת ההטמעה הנדרשת לו, בהתאם לצרכיו הספציפיים. ה-DevOps היא גישה עסקית ולא באזז טכנולוגי. בעזרתה, ארגוני IT מספקים יותר תכולה וערך בפחות זמן ותקציב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים