הערכה: האיחוד האירופי יעכב את אישור עסקת אורקל-סאן

מדברים שאמר גורם המקורב לנציבות עולה, כי זו מתלבטת האם לאשר את העסקה כבר היום (ה'), או לערוך חקירה מעמיקה יותר של העסקה ● מטרתה של חקירה שכזו, אם תתקיים, תהיה לגלות האם העובדה שאורקל עתידה להשתמש ב-MySQL - בסיס הנתונים לקוד פתוח - שרכשה סאן מנוגדת לחוק ההגבלים העסקיים ● לעומת זאת, אנליסטית אחרת העריכה, כי העסקה תאושר עוד היום

כשבוע לאחר שאורקל (Oracle) הודיעה, כי משרד המשפטים האמריקני אישר את עסקת הענק לרכישתה של סאן מיקרוסיסטמס (Sun Microsystems), ענקית התוכנה ניצבת בפני מכשול חדש: ייתכן שאישור העסקה על ידי נציבות האיחוד האירופי יעוכב. לדברי גורם המקורב לנציבות, זו מתלבטת האם לאשר את העסקה לאור העובדה שאורקל עתידה להשתמש ב-MySQL – בסיס הנתונים לקוד הפתוח, שאותו רכשה סאן. ייתכן, כי בשל ההתלבטות – תחליט הנציבות שלא לקבל את ההחלטה היום (ה'), כפי שהיא אמורה לעשות, אלא לעשות זאת רק בעוד 90 ימים – פרק זמן שיאפשר לה לבצע חקירה מעמיקה יותר. עם זאת, הגורם העריך, כי חקירה מעמיקה יותר בטרם מתן האישור עשויה לארוך תקופה ארוכה יותר – כארבעה חודשים. לעומת זאת, אתר בלומברג (Bloomberg) דיווח, כי אנליסטית אחרת, הת'ר בליני מקבוצת ISI, העריכה שיש סיכוי של יותר מ-50% שהעסקה תאושר.

אם הנציבות תחליט היום לדחות את מתן ההחלטה הסופית, ייפגעו לוחות הזמנים שעליהם בנתה אורקל בכל הנוגע לרכישה ולמיזוג בינה לבין סאן. בנוסף, החלטה שכזו יכולה לסייע למתחרותיה של סאן בעולם החומרה, ובעיקר HP ויבמ, לשכנע לקוחות להגר לשרתים שלהן. בכירים בשתי החברות אישרו, כי אלה מפעילות על לקוחות שרתים ואחסון של סאן ניסיונות שכנוע אגרסיביים "להגר" למערכות שלהן, על ידי זריעת חששות בקרב לקוחות אלה לגבי המשך השדרוג של תחום החומרה על ידי אורקל שרכשה את סאן ומבצעים מיוחדים עבורם. גם בדל (DELL) החלו בפיתוח תוכניות מכירה מיוחדות עבור לקוחות סאן.

חקירת הנציבות האירופית החלה לפני כחודש, במטרה לבדוק האם המיזוג בין שתי החברות מנוגד לחוקים להגבלים עסקיים הקיימים באיחוד. הנציבות בודקת את השלכות המיזוג העומד לאישור על תעשיית ושוק התוכנה.

דוברות אורקל וסאן סירבו להשיב לשאלות בנושא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים