"ה-IT הפך מגולם לדבר שמניע את החיים שלנו"

מאט ווטס, ה-CTO של נט-אפ לאזור EMEA, יודע להסביר את הטכנולוגיה בפשטות ולהפוך את המושגים המסובכים לכאורה למובנים לכל אחד ● בראיון לאנשים ומחשבים הוא מספר על עתיד המחשוב וקורא למחוקקים לפעול מהר יותר, כדי להדביק את הפער מול הטכנולוגיות

מאט ווטס, מנהל הטכנולוגיות והאסטרטגיה של נט-אפ לאזור EMEA

כנס VMworld 2014 של VMware, שנערך באחרונה בברצלונה, קיבץ אליו את מיטב החברות בתחום ה-IT, עם הרבה טכנולוגיות, מוצרים וחידושים. במרכז הכנס עמדו כמובן ההכרזות של החברה המארחת והטכנולוגיות שהיא מציעה, אבל חברות נוספות, בהן גדולות כמו יבמ (IBM) ו-דל (DELL), שיווקו שם את מרכולתן והציעו גימיקים שונים ומתנות – הכול כדי להתבלט. אחת המרכזיות שבהן הייתה נט-אפ (NetApp), שנערכה עם ביתן ראוי לשחקנית ותיקה בשוק.

"אחסון" נראה למי שלא בקיא ב-IT דבר די משעמם, כמעט שלא רלוונטי לחייו. המושגים נשמעים מסובכים למדי לאוזן הממוצעת. מאט ווטס, מנהל הטכנולוגיות והאסטרטגיה של החברה לאזור EMEA, יודע לפשט את הדברים ולהסביר את העולם הזה, ואת הטכנולוגיה בכלל, בצורה מעניינת, כזו שגורמת לכל שומע להבין.

ווטס חי את הטכנולוגיה ונושם אותה. בכל פעם שהוא מזכיר אחסון, דטה סנטרים, מחשוב ענן או כל מושג טכנולוגי אחר, עיניו קורנות. הוא מדבר על העולם הזה בהתלהבות, כמו שילד מתלהב כשהוא מקבל צעצוע חדש. "אני אוהב לנסות את הטכנולוגיות בעצמי", הוא אומר לאנשים ומחשבים. "לראות איך הן מפשטות את החיים, גורמות לחסכון – בכסף ובמקום אחסון – והופכות קלות יותר ויותר לשימוש".

הוא מזכיר בהקשר זה שטכנולוגיות וירטואליות רבות הולכות ומחליפות מוצרים גשמיים: למשל, קבצי המוזיקה במחשב או בסלולר, שמחליפים את הדיסק (שבעצמו החליף מוצר גדול יותר – התקליט; י"ה) או את ה-DVD.

ה-IT, לדבריו, שימושי כיום הרבה יותר מאי פעם. "בשנים האחרונות, הוא מונע על ידי השינויים בחיים האישיים שלנו ומניע אותם. לפני 10-15 שנים, ה-IT היה גולם, משהו לא מובן, מסתורי. לא היו אז הרבה טכנולוגיות בחיים האישיים של כל אחד מאתנו. מאז, החדירה של ה-IT לבתים שלנו הייתה רבה ומהירה וכיום, יש בבית של כל אחד מאתנו הרבה יותר מחשוב מאשר במשרד. יש אפילו מכשירים שאנחנו יכולים להשתמש בהם בבית אבל לא במשרד, וה-IT חייב להתאים את עצמו לכך, להביא לשינוי המצב", על פי ווטס.

המחשוב של העתיד

"אנחנו, בנט-אפ, מנסים להבין את העתיד של המחשוב, מה יקרה ואילו טכנולוגיות יצוצו או יהיו בולטות בשנתיים-שלוש הקרובות. אנחנו מנסים ליצור את הטכנולוגיות שאנשים צריכים בזמן שהם צריכים", אמר.

בנקודה הזו ווטס מציין מהם הדברים שלדעתו יאפיינו את המחשוב של העתיד: פלאש (Flash), ענן בן כלאיים ויכולת אחסון וקיבולת רבה יותר. בנוסף, לדבריו, "אנשים יפנו לספקי שירות מקומיים שעונים על רגולציה מקומית. נט-אפ נמצאת במקומות הללו: אנחנו עוזרים ללקוחות לבנות ענן פרטי ומסייעים להם לעבוד עם אמזון (Amazon) ומיקרוסופט (Microsoft), באמצעות פתרון NPS. הפתרון הזה מאפשר לעבוד עם הספקים הגדולים על גבי דטה סנטרים מקומיים. אנחנו נותנים ללקוחות פלטפורמה מלאה להזנת Big Data, באמצעות 350 שותפים שיש לנו ברחבי העולם".

איך רואים את הדברים האלה בשוק הישראלי?
"נפגשתי כאן, בברצלונה, עם נציגים של שתי חברות ישראליות, וכמו חברות ממדינות אחרות, הם נתנו לי להבין שמדובר באתגרים בינלאומיים, אבל עם הדגשים מקומיים.

הישראלים דואגים מאוד לנושאי הפרטיות ואבטחת המידע, בפרט אצל חברות לא ישראליות. אלא שהדאגה הזאת עלולה לעכב את אימוץ מחשוב הענן".

לא מרגיעה אותם העובדה שאתם מציעים את השירותים על גבי חברות גדולות כמו אמזון ומיקרוסופט?
"לא. בהרבה מקרים, מה שיותר חשוב ללקוחות בעולם ובפרט בישראל הוא שהדטה סנטר יהיה באותה מדינה או באותו אזור. אנחנו מנסים להרגיע אותם על ידי כך שאנחנו מציינים שיש לנו רשת של 350 שותפים, בהם בישראל, והם מציעים את הביטחון שהחברות הישראליות מבקשות לקבל".

ווטס הסביר ש-"אי אפשר לדעת כמה מהיר יהיה אימוץ הענן. זה תלוי באמון של החברות וכדי להגביר את האמון הזה, צריך שתהיה יותר חקיקה בנושא. חקיקה תעלה את הביטחון של החברות בהיותו של הדטה בטוח ותבטיח שליטה רבה יותר על העולם הזה. קיים כיום פער רחב בין הקצב שבו הטכנולוגיה מתקדמת לחקיקה בנושא. הממשלות והפרלמנטים צריכים להפנים את זה ולשנות את הדרך בה מחוקקים, כדי להדביק את הפער".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס בברצלונה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים