שמעון פרס: "הדור הבא יעשה דברים יפים בכל הקשור לטכנולוגיה"

"הצעירים הרבה יותר חכמים ובעלי פוטנציאל בקדמה ובטכנולוגיה", אמר הנשיא לשעבר בכנס חינוך בחולון ● הוא הוסיף כי "המחנכים לא עושים מספיק כדי לסייע להם למצות את הפוטנציאל האנושי ולעודד אצלם את האושר הפנימי"

שמעון פרס. הערך הנקרא ביותר. צילום: דיוויד שיינקבון, ויקיפדיה

"תפקידו של המחנך הוא קודם כל לגלות ולהעצים את העושר והפוטנציאל שיש בילדים שלנו. הם הרבה יותר חכמים ובעלי יכולת לעשות דברים נפלאים ממה שאנחנו חושבים, בפרט בכל מה שקשור לקדמה וטכנולוגיה", כך אמר הבוקר (ב') הנשיא לשעבר, שמעון פרס.

פרס דיבר בפתיחת Education – כנס החינוך השנתי של מפעל הפיס, שנערך בחולון. בשיחה עם ראש העיר המארחת, מוטי ששון, התייחס פרס למצב, ובכלל זה לטרגדיה במותו של דניאל טרגרמן בן הארבע וחצי מקיבוץ נחל עוז, שנהרג ביום ו' ליד ביתו מפגיעת פצצת מרגמה. "למרבה הצער, אנחנו מגלים דברים רבים מאוד על הילדים שלנו רק אחרי מותם", אמר. "נוכחתי בזה בעת ביקורי אתמול אצל משפחתו, שם סיפרו אילו יכולות ותעצומות נפש היו לילד קטן כל כך. לכן, המסקנה שלי היא שאנחנו לא מקדישים מספיק זמן כדי להכיר את הילדים שלנו. המחנכים לא עושים מספיק כדי לסייע להם למצות את הפוטנציאל האנושי ולעודד אצלם את האושר הפנימי, שמביא אותם אחר כך לעשות דברים נפלאים, הן ברמה האישית והן בכל מה שקשור לטכנולוגיה והמצאות".

לדברי פרס, "מבצע צוק איתן הוכיח לנו שכל מה שחשבנו על הדור הצעיר לא היה נכון. הם אמיצים, נועזים, מתוחכמים ומוכנים לעשות הכול למען המטרה. יש לחיילים מפקדים מצוינים, כי זה החינוך שהם מקבלים".

הכנס נערך לאורך כל היום, בהשתתפותם של בכירים במדינה ואנשי מקצוע בתחומי החינוך וההיי-טק. בין היתר, משתתפים בכנס נשיא המדינה הנוכחי, רובי ריבלין, שר החינוך, שי פירון, ושר המדע, יעקב פרי. אחד המושבים בכנס עוסק בדור הסייבר, ונוטלים בו חלק עו"ד רווית דום, מנכ"לית רשת עמל, ונגב צפריר, לשעבר מפקד יחידה 8200. אחד האורחים המפורסמים מחו"ל שהגיע לאירוע הוא סטיב ווזניאק, שיחד עם סטיב ג'ובס ייסד את אפל (Apple).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים