האם אפל עברה על חוקי המס באירלנד?

הנציבות האירופית תבדוק האם הסדרי המס עם החברה באירלנד חוקיים ● האם גם אפל עומדת בפני שנמוך כלכלי?

הנציבות האירופית תפתח היום (יום ד') בחקירה רשמית ביחס להסדרי המס של אפל (Apple) באירלנד. זאת על פי ידיעה שפרסמה רשת השידור האירית  RTE. בידיעה לא צוין על איזה מקורות היא נסמכת.  גם ראש הממשלה של אירלנד, אנדה קני, סירב להתייחס ספציפית לחקירה אפשרית, אך מסר כי: "אנו מאמינים שהחוקים שלנו מבוססים היטב ומיושמים בצורה אתית, ואנו מתכוונים להגן על עמדתנו בתוקף".

הרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי ציינה כבר בשנה שעברה כי היא בוחנת את הסדרי המס במספר מדינות החברות באיחוד האירופי. הרשות ביקשה לקבל מידע ספציפי על אירלנד. דובר הרשות להגבלים עסקיים של הנציבות האירופית, אנטואן קולומבני,סירב להגיב על הידיעה של RTE. שר האוצר של אירלנד מסר כי לא ידוע לו על חקירה כלשהי.

הסדרי המס של אפל באירלנד סייעו לה להגיע בשנה שעברה לשיעור מס בפועל של 3.7% בלבד על הכנסותיה מחוץ לתחומי ארצות הברית. שיעור זה נמוך מאוד בהשוואה לשיעורי המס המקובלים ברחבי העולם. החקירה עשויה להשפיע גם על חברות אמריקניות אחרות המשתמשות באירלנד כבמקלט מס, דוגמת גוגל (Google) ומיקרוסופט (Microsoft).

דובר אפל סירב להגיב. בשנה שעברה, בדיון שנערך בסנאט של ארצות הברית בנושא, אמר מנכ"ל אפל, טים קוק, כי "אנו משלמים את כל המיסים שאנו חייבים עד הדולר האחרון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים