משה קלנר, אדוונסד ממ-טק: "אנחנו פועלים בשוק של 20 מיליארד דולר ורלוונטיים לכל שוק ומדינה בעולם"

"ניכנס לשלב המכירות כבר בחודשים הקרובים", אמר קלנר, מנכ"ל החברה שמפתחת טכנולוגיה לסינון מים והשלימה באחרונה גיוס הון של 5 מיליון דולר

19/03/2014 11:34

אדוונסד ממ-טק (Advanced Mem-Tech), בוגרת החממה הטכנולוגית טרנדליינס אגטק שבבעלות קבוצת טרנדליינס (לשעבר מופת), השלימה גיוס סבב הון בסך 16 מיליון שקלים. החברה מפתחת ממברנות שמפרידות מוצקים מן המים לצורך טיפול וטיהור מי קולחין וניקוי זיהומים סביבתיים במים, וזהו סבב גיוס ההון השני של החברה, לאחר שהשיגה השקעות בסך מאות אלפי שקלים כבר בשלב החממה, שביצעו משקיעים פרטיים ותוכנית החממות של משרד המדען הראשי. המשקיעים בסבב האחרון הם קבוצת משקיעים בראשותו של עוזי הלוי מארצות הברית, וקבוצת Groupe SEB הצרפתית. לאחר גיוס הכסף, ניגשת עתה החברה לשיווק והטמעת הטכנולוגיה באפליקציות חדשות.

בשיחה עם אנשים ומחשבים, מצהיר משה קלנר, מנכ"ל החברה, כי "אנחנו פועלים בשוק של 20 מיליארד דולר ורלוונטיים לכל שוק ומדינה בעולם". לדבריו, אדוונסד ממ-טק מתחרה בשוק העולמי עם ענקיות מכל רחבי העולם, אולם החברה הביאה שינוי תפישתי ורעיון שטרם נראה בישראל. "פיתחנו מודל חדשני בתעשיית היי-טק ישראלית: יצרנו התקשרות עם הפקולטות לכימיה ולהנדסה-כימית בטכניון עם רעיון שונה, כך שבמקום שנבקש פיתוח ונעשה בו התאמות לפי פידבקים, יצרנו קשה עם התעשייה, הצגנו להם תרחישים אפשריים ושאלנו אם זה יכול לעניין אותם", הוא אומר. "היה חשוב לנו לאתר שותף אסטרטגי כבר בתחילת הדרך. כל זה לא יכול היה לקרות ללא הקשרים הענפים שלנו".

לאחר מכן, החליט קלנר להקים חברה תחת החממה. "אבל גם בשלב זה היה לנו ברור שמדובר בבעיה של משאבים, ובנוסף אנחנו פועלים בתחום שבו ה-TTM (ר"ת Time to market) הוא קריטי. לכן גייסנו כבר בחצי השנה הראשונה שלנו מאות אלפי דולרים, בנוסף לכספי התמיכה של המדען הראשי", מסביר קלנר. בצורה זו, הוא אומר, "אתה מבין את שרשרת הייצור והעבודה במהרה, ומטפל בבעיות בשלבים הראשוניים ביותר".

מודל חדשני בתעשיית ההיי-טק. אדוונסד ממ טקהוא מוסיף: "שוק הממברונות הוא עצום ונאמד ב-20 מיליארד דולר לשנה. זו לא נישה. משחקים בה חברות ענק לצד קבוצות קטנות. לכן יצרנו קשר עם Groupe SEB, חברה ציבורית עם 25 אלף עובדים ומכירות של מיליארדים. בניתי איתם ועבורם מספר אפליקציות שהיום אין בהן ממברנות. זה פתח צוהר גדול למוצרים ומערכות אחרות שבעבר לא ניתן היה להכניס". לצד זאת, הוא אומר, "פנינו גם לכיוון המסורתי, לחברת מקורות. בדקו אותנו מכל הכיוונים במשך יותר משנה, והיום הם כבר חלק מהחברה אחרי שהשקיעו בנו כסף. זה לא דבר סטנדרטי".

לגבי המשקיעים החדשים, קלנר מציין כי "עוזי הלוי, ועמו אנשים נוספים, הוא איש עתיר הון וידע, עם הבנה עמוקה בתעשייה וראייה אסטרטגית. אנחנו יצרן הממברנות היחיד בישראל, וזו תעשייה לא פשוטה. צריך שילוב של כמה יכולות: חדשנות – טכנולוגיית החברה מתבססת על פיתוחיהם של צוות חוקרים מהטכניון – פרופ' מוריס אייזן ופרופ' רפי סמייאט; אמינות – התמיכה של מקורות מספקת לנו את ההכשר הזה; ושותפות אסטרטגית לייצור הפולימר עם חברת פולימרים בינלאומית גדולה". בנוסף, "סיכמנו באחרונה על שיתוף פעולה עם גוף הנדסי גדול לביצוע פרויקטים בארצות הברית".

ההון שנכנס עתה לקופת החברה ישמש את ממ-טק להתקדם הלאה עם היעדים הברורים שהציבה לעצמה. "הכסף נדרש עכשיו להוצאה לפועל של התוכנית העסקית שהצגנו למועצת המנהלים. אנחנו מתכוונים להיכנס למכירות דה פקטו בחודשים הקרובים", אומר קלנר, שמכוון גבוה: "מים זה דבר שצריך בכל מקום בעולם – אין מדינה שלא צריכה את זה. מדובר במצרך מספר 1 בעולם, יותר מאנרגיה. אפשר להסתדר בלי חשמל, אבל לא במים אנחנו רלוונטיים לכל מדינה בעולם".

יש לכם סטארט-אפ מעניין? חושבים שכדאי לקוראים שלנו לדעת עליו? צרו איתנו קשר

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים