מי יהיה המנכ"ל הבא של בזק בינלאומי?

הודעתו הדרמטית של איציק בנבנישתי על פרישתו מהתפקיד, פתחה מירוץ נרחב של בכירים בענף

איציק בנבנישתי, המשנה למנכ"ל פרטנר. צילום: פלי הנמר

גורמים המקורבים לבזק בינלאומי אמרו אתמול לאנשים ומחשבים כי אחת הסיבות שהביאה את איציק בנבנישתי להודיע על סיום תפקידו בתום שבע שנים, היא האכזבה מכך ששאול אלוביץ, יו"ר קבוצת בזק, לא מימש את הבטחתו למנות אותו לתפקיד מנכ"ל פלאפון, במקום גיל שרון.

אייל צפריר, מוביל המגזר העסקי בבזק בינלאומי. צילום: קובי קנטורהבסיס לציפיות אלו היא חוסר שביעות רצון בולט שהביעו ראשי בזק בעקבות התנהלות פלאפון בכל מה שקשור להקמת ועד העובדים בחברה, מאבק שבסופו של דבר פלאפון הפסידה ולווה בהד תקשורתי שלילי על החברה, כולל עימות חזיתי עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני.

שרון נשאר בתפקידו בסופו של דבר, בין היתר בגלל הצלחותיו בשנים האחרונות. בעקבות זאת הגיע בנבנישתי למסקנה כי אין לו עוד טעם להישאר בחברה אלא להתקדם.

אמש כבר נפוצו שמועות כי בנבנישתי הודיע במפתיע על כוונתו לפרוש מאחר והוא אחד המועמדים לתפקיד מנכ"ל HP ישראל, אולם גורמים בסביבתו של בנבנישתי דוחים רעיון זה על הסף. כזכור בנבנישתי הגיע לבזק בינלאומי מ-HP לאחר שנמנה על 11 הבכירים שנאלצו לפרוש, ביניהם המנכ"ל הקודם גיל רוזנפלד, על רק פרסומים בתקשורת על אי סדרים שמעולם לא הובהרו והוכחשו על ידי כל הגורמים.

עוד מעריכים גורמים שונים כי שאול אלוביץ לא יחפש מנהל חיצוני ויקדם את אחד הבכירים כיום, מה שהאיץ את המירוץ לתפקיד שהחל אתמול.

בבזק בינלאומי יש אחדות דעים כי בנבנישתי היה מנכ"ל מוצלח. בתקופתו התבססה החברה כאינטגרטורית ICT גדולה ומובילה וכדי לשמור על המומנטום כדאי לבחור מנכל שמבין בתחום התשתיות הטכנולוגיות

אז מי המועמדים?
1. אייל צפריר, נמרץ וצעיר. צמח מטאורית בחברה מהכיוון הטכנולוגי, בעברו מנמ"ר ומנהל הנדסה גם יחד, והיום סמנכ"ל פתרונות עסקיים. צפרירהתקדם מהר מאוד בסולם הניהול של החברה, והוא בין המנמ"רים הבודדים שעבר לתפקיד בכיר כל כך. בין היתר הוערך ביותר בכך שהיה בין מובילי פרויקט הנחת הכבל התת ימי של בזק בינלאומי.

2. קובי פז, סמנכ"ל החטיבה העסקית בחברת בזק, חברת האם של בזק בינלאומי. גם הוא בעל קריירה בחברות טכנולוגיות בעיקר בתחום הטלקום.

3. יובל קינן, סמנכ"ל טכנולוגיות מידע ורשת בבזק' אליה הגיע מבזק בינלאומי, בה היה מנהל הנדסה כאשר אייל צפריר היה המנמ"ר.

4. רן גוראון, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל שיווק בבזק.

5. אסף אביב, סמנכ"ל השיווק של בזק בינלאומי מונה לפני פחות משנה, אולם הוא עובד בחברה משנת 2001 .

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים