יוסי שנק, חברת החשמל: "על המנמ"רים להחדיר להנהלות שה-IT נמצא בליבת העסקים של הארגון"

"התפיסה בארגונים לפיה ה-IT הוא מרכז עלות היא לא נכונה ועל המנמ"רים להילחם בכך", אמר שנק, סמנכ"ל תיקשוב בחברה ● עופר מידז'נסקי, מנהל יחידת טכנולוגיות מידע ב-פז: "נדרש שילוב של ה-IT בכלל הפעילויות העסקיות ומנגד - שקיפות של ה-IT מול הארגון"

וסי שנק, סמנכ"ל התקשוב של חברת החשמל

"ה-IT נתפס בארגון כמרכז עלות – וזה לא ככה. תפקידנו, המנמ"רים, הוא להילחם בתפיסה הזו ולהחדיר להנהלות שה-IT נמצא בליבת העסקים של הארגון", כך אמר יוסי שנק, סמנכ"ל תיקשוב בחברת החשמל.

שנק דיבר בפאנל שנערך במסגרת כנס של ISACA ישראל, הסניף המקומי של האיגוד העולמי לביקורת ואבטחת מערכות מידע. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים אתמול (ד') במרכז הכנסים אבניו. מנחה הפאנל היה רו"ח ירון פלד, מנהל BDO זיו האפט וחבר הנהלת ISACA ישראל.

לדברי שנק, "נדרש לנהל את ה-IT באופן מושכל, תוך מימוש תפיסת ממשל IT. בראייה כוללת, זה מוסיף לתקורה ולכן זה נתפס כמפריע. אבל אם עושים ממשל IT נכון, ממצבים נכון את גוף ה-IT בארגון ועובדים לפי מסגרת עבודה, למשל CobiT5, מסייעים לעבודה ולתפעול התהליכים בצורה נכונה ויעילה, מאחר שהמסגרת מסייעת לעיצוב התהליכים".

עופר מידז'נסקי, מנהל יחידת טכנולוגיות מידע ב-פז. צילום: קובי קנטור

הוא הגדיר את חברת החשמל כחברת "מיד-טק – לא לואו-טק ולא היי-טק. בארגונים כאלה ה-IT לא רק מסייע לליבה העסקית אלא הוא חלק ממנה. לכן, נדרש שה-IT של כל אחד מהם יעבוד על בסיס מסגרת עבודה. כך הוא יביא עוד תועלות והזדמנויות לארגון".

"אני מתנגד בחריפות למשפט לפיו על ה-IT לעבוד בהלימה לעסק", סיכם שנק. "חברת החשמל היא ארגון גדול ומורכב, אבל מאוד פשוט – הוא מייצר חשמל. ה-IT שלנו תורם לעסק בדיוק כמו כל אגף אחר בחברה, וזה מובן וידוע".

"מסגרת העבודה מאפשרת ל-IT לעבוד בצורה כוללת"
עופר מידז'נסקי
, מנהל יחידת טכנולוגיות מידע ב-פז, ציין כי "כשיישמנו את ממשל ה-IT בחברה הבנתי שאי אפשר ליישם את כל התהליכים על בסיס CobiT. בחרתי מסגרת תהליכית שכוללת יצירת הלימה עסקית, על מנת לוודא שעושים את מה שהארגון צריך; הבאת התוצרת על בסיס מסגרות תהליכיות, מאחר שאין לנו זמן להמציא, אנחנו חייבים להיות אג'יליים ולהאיץ ביצועים; טיפול באבטחת מידע והגנה עליו; וניהול סיכונים". לדבריו, "מסגרת העבודה מאפשרת ל-IT לעבוד בצורה כוללת".

רחלי מנדלביץ', ראש מטה אגף מערכות מידע במנורה מבטחים. צילום: קובי קנטור

"המדידה היא פחות כמותית ויותר איכותית", הוסיף. מידז'נסקי סיכם באומרו כי "הארגון נדרש להבין שה-IT הוא חלק ממנו, נדרש שילוב של ה-IT בכלל הפעילויות העסקיות. מנגד, על מנת להוכיח החזר השקעה, נדרשת שקיפות של ה-IT מול הארגון".

"ביצוע ממשל IT – לא עסק של ה-IT"
רחלי מנדלביץ'
, ראש מטה אגף מערכות מידע במנורה מבטחים, אמרה כי "ביצוע ממשל IT הואע לא עסק של ה-IT, אלא של הארגון ושל ההנהלה".

"ה-IT הוא העסק של כולנו", אמרה מנדלביץ'. "לכן, נדרש לבנות פלטפורמות ארגוניות-תהליכיות, כאלה שיסייעו לעסק". לדבריה, "על המנמ"ר לטפל בשלושה היבטים: אם הוא רוצה לחסוך, עליו להחליט מה הוא לא עושה, או, כמו בדיאטה, מה הוא לא אוכל. יש להימנע ממצב בו הכסף שמשקיעים ב-IT לא מתחבר ליעדים עסקיים. לאחר מכן, עליו להחליט מה הוא כן עושה ולמדוד את עצמו תוך עמידה בלוחות זמנים ותקציב. הבקרה מאוד מרכזית וחשובה. המרכיב השלישי הוא ניהול הסיכונים. על המנמ"ר להבין מה מסכן את ארגון ה-IT ולהיערך מראש בהתאם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים