טי. סי. אס. מערכות תקשורת משיבים הטמיעה מערכת לבקרת פינוי אשפה בעיריית פתח תקווה במאות אלפי ש'

המערכת מסייעת לתכנון, ניהול, שליטה, פיקוח ובקרה בזמן אמת על ניקיון העיר ושירותי התברואה של העירייה, תוך שימוש בבקרה ממוחשבת

טי. סי. אס. מערכות תקשורת משיבים הטמיעה מערכת לבקרת קבלני אשפה וניקיון העיר בעיריית פתח תקווה. אפיון הפרויקט החל ביוני 2012 ובאחרונה את סיים את שלב הפיילוט. הפרויקט מופעל מחמישה אתרים שונים והיקפו הכספי לא נמסר, אם כי גורמים בשוק העריכו אותו במאות אלפי שקלים.

המערכת שהוטמעה מסייעת לתכנון, ניהול, שליטה, פיקוח ובקרה בזמן אמת על ניקיון העיר ושירותי התברואה של העירייה, תוך שימוש בבקרה ממוחשבת לביצוע השירותים המבוקשים. היא משלבת רכיבי שו"ב (שליטה ובקרה) עם רכיבים המצויים במערכות מידע גיאוגרפי (GIS). היא מבוססת על רכיבי איכון שממוקמים על משאיות האשפה, מערכות ניהול ובקרת פינויה, מערכת ניהול תחנת מעבר שלה, שרת אירועים ייעודי וממשק התרעות דינמי למכשירים ניידים, שמדווחים על חריגות. המערכת מאפשרת למנהלי האזורים באגף התברואה לנטר את ביצוע קבלני האשפה והניקיון בעיר ולהגיב בזמן אמת לכל חריגה בתפעול השוטף.

אגף התברואה בעיריית פתח תקווה מטפל בפינוי 130 אלף טון אשפה בשנה, תקציבו השוטף עומד על 40 מיליון שקלים בשנה והוא נותן שירותים ל-240 אלף תושבי העיר. האגף אחראי על קבלני פינוי האשפה והניקיון, בהתאמה לסוג האשפה. לפני בואה של המערכת התבצעו התהליכים באופן ידני.

לדברי רן שלום, מנהל אגף מערכות מידע ומיחשוב בעיריית פתח תקווה, "המערכת משפרת את איכות השירות לתושבים בפינוי אשפה וניקיון, מגדילה את תפוקות קבלני אגף תברואה ב-20%, מייעלת את שירותי התברואה הניתנים על ידי קבלנים ומאפשרת שקיפות תפעולית וכספית. בנוסף, היא משנה את התרבות הארגונית בתוך אגף התברואה ואת קוד ההתנהגות של קבלני האגף. נרחיב אותה עד למימוש מלא של הפוטנציאל, אפילו עד לרמת הניקיון של עובד הטיאוט עם עגלת האשפה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    באמת לא הבנתי איך אפשר לנהל את ניקיון העיר ללא מערכת שו"ב? הסתובבתי בפ"ת דווקא באזור העיריה בזמן האחרון ולא ראיתי שהאזור נקי יותר כתוצאה מישום המערכת.

אירועים קרובים