ארצות הברית: הצעת חוק חדשה תקל על NSA לקבל מחברות פרטי לקוחות

שני סנאטורים מקדמים את ההצעה "לצרכי ביטחון" וטוענים שהיא "תכלול את האמצעים הנחוצים לשמירה על הפרטיות" ● הנשיא אובמה איים שיטיל עליה וטו, לאחר שעברה את בית הנבחרים, וכעת היא תועלה להכרעת הסנאט

הצעת החוק לשיתוף מידע מודיעיני לצרכי הגנה (CISPA – ר"ת Cyber Intelligence Sharing and Protection Act) תוגש מחדש לסנאט של ארצות הברית – אישרה הסנאטורית דיאן פיינסטיין, דמוקרטית מקליפורניה. אם היא תתקבל, החוק יאפשר לחברות פרטיות לשתף מידע על לקוחות עם NSA וסוכנויות ממשל נוספות לצורכי ביטחון.

לדברי פיינסטיין, "אני פועלת ביחד עם הסנטור סקסבי צ'מבליס (רפובליקני מג'ורג'יה) לקדם הצעת חוק דו מפלגתית שתאפשר לשתף מידע בין חברות לממשל לצרכי ביטחון ותעניק לחברות הגנה מפני תביעות. הצעת החוק תכלול את האמצעים הנחוצים לשמירה על הפרטיות".

הגנרל קית אלכסנדר, המנהל הפורש של NSA ופיקוד הגנת הסייבר של ארצות הברית, נחשב לאחד התומכים הנלהבים בהצעת החוק. בתחילת החודש, בנאום שנשא בוועידה השנתית של האיגוד של תעשיית הטלקום, הוא ציין כי מדובר בהצעה חיונית על מנת להגן על עסקים מפני מתקפות מקוונות והביא כדוגמה את החשיפה של וול-סטריט למתקפות חיצוניות.

בית הנבחרים קיבל את ההצעה עוד ב-2011, אולם הסנאט דחה אותה במתקפת "פיליבסטר" שארגנה המפלגה הרפובליקנית. לאחר מכן, בפברואר האחרון, היא הוגשה מחדש לבית הנבחרים והתקבלה ברוב של 288 מול 127, אך נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הזהיר שהוא עשוי להטיל עליה וטו, משיקולים של שמירה על הפרטיות.

לאחר החשיפות של אדוארד סנואודן נראה היה כי נגוזו סיכוייה של הצעת החוק, אך נראה שיש מי שחשים שכעת בשלה השעה לשוב ולקדם אותה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים