צרות נוספות לבלקברי: בעל מניות תובע אותה בטענה ששיקרה

התובע טוען כי מנהלי בלקברי מסרו למשקיעיה הצהרות כוזבות ומטעות באשר לחוסנה הפיננסי, ועוררו בהם תקוות לגבי העתיד ● לדבריו, "בניגוד להצהרות, החברה כלל לא הייתה בדרכה להשתקם ובלקברי 10 לא התקבלה טוב בשוק"

אם לא די לבלקברי (BlackBerry) בשלל הצרות שהיא סובלת מהן באחרונה, אחד מבעלי המניות של החברה הגיש נגדה בסוף השבוע תביעה לבית המשפט הפדרלי במנהטן. טענתו היא שהחברה ושניים ממנהליה הבכירים הצהירו הצהרות כוזבות ומטעות באשר לחוסנה הפיננסי ועוררו תקוות וציפיות שווא לגבי מערכת ההפעלה בלקברי 10 (BlackBerry 10).

התובע, מארווין פרלשטיין, טוען כי החברה הטעתה משקיעים בשנה האחרונה כשמסרה להם שני דברים מרכזיים: "בלקברי מתקדמת לקראת התחייבויותיה הכספיות והתפעוליות" ו"הצגת פלטפורמת בלקברי 10 התקבלה היטב בקרב מפתחים".

על פי התביעה, מנכ"ל החברה, תורסטן היינס, הוסיף והטעה את המשקיעים בשיחה שנערכה בספטמבר 2012, כשאמר שהחברה "ממשיכה להיות חזקה מבחינה פיננסית, ואנחנו מוציאים לפועל ועומדים בהתחייבויותינו". הטעייה נוספת הייתה בדבריו לפיהם בלקברי "ממשיכה להיות שחקנית חזקה, חדשנית ורלוונטית בעולם המיחשוב הנייד".

"החברה כלל לא הייתה בדרכה להשתקם ולצמחו מחדש כשחקנית מובילה בתעשיית התקשורת הניידת", ציין פרלשטיין בתביעתו. "במציאות, פלטפורמת בלקברי 10 לא התקבלה בחיוב על ידי השוק, החברה נאלצה לרשום פחת של כמעט מיליארד דולרים בעקבות אי מכירה של מכשירים המבוססים על מערכת הפעלה זו ולפטר 4,500 עובדים, שמהווים כ-40% מכוח העבודה הכללי שלה".

יחד עם החברה נתבעים המנכ"ל היינס ומנהל הכספים הראשי שלה, בריאן בידולקה. פרלשטיין מבקש לייצג בתביעתו את "אלפי" מחזיקי המניות שרכשו את מניות בלקברי בין הזמן שהיינס הצהיר את ההצהרות שלעיל ועד 20 בספטמבר השנה. באותו תאריך הודיעה בלקברי על הפסד צפוי של 950 עד 995 מיליון דולרים ברבעון הכספי השני, ולאחר מכן אף פרסמה הודעה על כוונתה להימכר לתאגיד הביטוח פיירפקס פייננשל (Fairfax Financial) תמורת 4.7 מיליארד דולרים.

לא נתקבלה תגובת בלקברי לתביעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים