טכנולוגיה חדשה תאפשר גישה מהירה יותר לנתונים ברכיבי אחסון

מאחורי הפיתוח עומדת דיאבלו טכנולוגיות, שטוענת כי הזיכרון החדש, המאפשר להתחבר ישירות לערוצים המחברים בין המעבדים הראשיים של המערכות לזיכרונות, מהיר פי כמה מאמצעי אחסון המתחברים באמצעות PCI Express - ויכול לקצר את זמן האחזור ביותר מ-85%

טכנולוגיה חדשה שהומצאה על ידי דיאבלו טכנולוגיות (Diablo Technologies) תאפשר גישה מהירה יותר לנתונים. הטכנולוגיה המדוברת נקראת "אחסון צמוד ערוץ זיכרון" – תרגום חופשי של Memory Channel Storage, ומאפשרת לרכיבי אחסון מבוססי זיכרון הבזק (Flash) להתחבר ישירות לערוצים שמחברים בין המעבדים הראשיים של המערכות לזיכרונות. למעשה, להוציא זיכרון המטמון שנמצא בכל מעבד, מדובר בערוץ הזיכרון המהיר ביותר שקיים במערכת. לטענת החברה, זיכרון מסוג זה מהיר פי כמה וכמה גם מאמצעי אחסון שמתחברים באמצעות ערוץ PCI Express מהדור החדש ביותר.

בדיאבלו מעריכים שהשימוש ב-MCS יכול לקצר את זמן האחזור ביותר מ-85% לעומת התקני אחסון SSD עם ממשק PCI Express. מהצד השני, מאחר שמדובר בערוץ מהיר, זה יאפשר להשתמש ברכיבי זיכרון הבזק במקום רכיבי זיכרון ה-RAM הנוכחיים במערכות, ומכיוון שהם זולים יותר – גם בנפחים גדולים בהרבה.

עד כמה גדולים? החברה, שמתמחה בייצור של בקרי זיכרון, יכולה להשתמש בממשק ופרוטוקולים של זיכרונות DDR-3 – הזיכרונות הפופולריים ביותר כיום בשוק המיחשוב האישי – כדי לחבר זיכרונות הבזק לערוץ שבין המעבד לזיכרון. מכיוון שהם כאמור זולים וקומפקטיים יותר, כל תושבת יכולה להכיל זיכרונות בנפחים של 200 ו-400 ג'יגה-בייט, אם לא יותר. במילים אחרות, כמויות גדולות וזולות יותר של שטח אחסון ושל זיכרון עבודה כאחד, והאפשרות של כל שרת לבצע יותר עבודה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים