אל"מ חיים נימני מונה למפקד התיקשוב בפיקוד הצפון

"בתפקידי החדש בפיקוד הצפון אהיה עסוק יותר בהפעלת הכוח ולא בתכנון, כפי שעשיתי עד כה", אמר נימני – שבתפקידו הקודם שימש כמפקד מרכז חושן ביחידת לוט"ם, בראיון לאנשים ומחשבים ● "אתמקד ביישום של טכנולוגיות קיימות והתבוננות של מה עתיד להיכנס בטווח הקצר והבינוני" ● לדבריו, "נמשיך בפרויקטי וירטואליזציה, כי הם מניבים חיסכון כספי, ונלך לענני מיחשוב פנימיים"

אלוף משנה חיים נימני, ראש מחלקת תכנון באגף התיקשוב בצה"ל, מונה למקשא"פ (מפקד קשר אלקטרוניקה ותיקשוב בפיקוד הצפון) – כך נודע לאנשים ומחשבים.

לפני המינוי הנוכחי שימש נימני (45) כמפקד מרכז חושן ביחידת לוט"ם וכראש ענף תכנון במטה אגף התיקשוב. לפני כן פעל במסלול הליבה הקרבי בתיקשוב, כמג"ד תיקשוב בבסיס צאלים ומג"ד תיקשוב ארצי. הוא בעל תואר ראשון ושני במינהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון שבנגב.

בראיון לאנשים ומחשבים, אמר אל"מ נימני, כי "בתפקידי החדש בפיקוד הצפון אהיה עסוק יותר בהפעלת הכוח ולא בתכנון, כפי שעשיתי עד כה. אתמקד ביישום של טכנולוגיות קיימות והתבוננות של מה עתיד להיכנס בטווח הקצר והבינוני. המציאות משתנה, וגם קצב השינוי הולך ונהיה מהיר יותר".

לדבריו, "אנו מצויים בתקופה שבה אנו פועלים בשלושה מימדים: התכנון הרב שנתי, תכנית 'תעוזה' (המעבר של אגף התיקשוב לדרום) והפעילות במרחב הקיברנטי. אגף התיקשוב הצליח לבסס את עצמו ולהביא יכולות והישגים בתחום 'צה"ל ברשת'. בעשור שחלף מהקמתו, עיקר הפעילות היה ביכולת לייצר תשתיות ICT טובות יותר לצבא, לטובת היבטי הקישוריות ושיפור האפקטיביות המבצעית, במטרה לקצר את מעגל האש. האתגר הבא יהיה ביכולת להגביר את השיתופיות במידע, תוך טיפול בכמה מימדים – ניפוי מידע לא רלוונטי, הבאת המידע הפרטני למי שנדרש לו וביזור המידע לשטח, לדרג הטקטי. האתגר הוא לייצר רשתות אד-הוק לצוותי כוחות מתחלפים, המנהלים דו-שיח מבצעי אפקטיבי יותר, ומקבלים מידע מודיעיני משופר ומהר יותר. כך, בסופו של דבר, נוכל לייצר אפקטיביות מבצעית וניהולית בפעילות צה"ל".

"אתגרי ה-IT של הצבא אינם שונים מאלה שבאזרחות", אמר אל"מ נימני. "העולם הולך לכיוון של Big Data, וגם אנו. הנתונים החזותיים הם התוצר המבצעי הכבד ביותר ואנו רוצים להפוך אותם למידע. בנוסף, עלינו לנפות מידע לא רלוונטי בעולם המיחשוב הנייד. אנו רוצים להגיע למצב בו נשנע באופן מאובטח חוזי, נתונים וקול לכוחות הניידים המתמרנים בשדה, עד רמת הפלוגה, ובתווך מוצפן. זה יקרה בשלושה ערוצי תקשורת: רדיו, סלולר מוצפן ולוויין. כמו כן, נמשיך את כיוון ההתייעלות של הדטה-סנטרים, עם חיסכון בעלויות האנרגיה. נמשיך גם בפרויקטי וירטואליזציה, כי הם מניבים חיסכון כספי, ונלך לענני מיחשוב פנימיים".

בהתייחסו למימד הסייבר, אמר אל"מ נימני, כי "האגף פועל בכיוון של בניית יכולות הגנה למימד הקיברנטי, עם כלים, תשתיות, הכשרת כוח אדם ותפיסה לתחום. האתגר הולך ומתעצם, ואנו פועלים לשיתופי פעולה בתוך הצבא בין גורמי ההגנה והתקיפה בסייבר, לצד שיתופי פעולה ברמת המדינה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים