ד"ר רונן בר נהור, אג'יילספרקס: "נדרש שנוי פרדיגמה מהמעלה השנייה של תהליכי העבודה בארגון"

עם זאת, ציין ד"ר בר נהור, ממייסדי החברה, ש-"יש בעיה בשינוי הפרדיגמה האמורה, כי אנשים נצמדים לתוכניות ולא משתנים" ● "או אז, הלקוח מקבל תוצר או שירות מאוחר מהנקבע, ולא בהכרח את מה שהיה צריך במדויק", אמר

"העולם משתנה ועלינו לדעת להגיב לכך. יש לחץ גובר על העסקים לעשות יותר בפחות ונדרש להראות יותר פונקציונליות. נחוץ שנוי פרדיגמה מהמעלה השנייה של תהליכי העבודה בארגון", כך אמר ד"ר רונן בר נהור, ממייסדי אג'יילספרקס (AgileSparks). עם זאת, הוא ציין ש-"יש בעיה בשינוי הפרדיגמה האמורה, כי אנשים נצמדים לתוכניות ולא משתנים. או אז, הלקוח מקבל תוצר או שירות מאוחר מהנקבע, ולא בהכרח את מה שהיה צריך במדויק".

ד"ר בר נהור דיבר במסגרת כנס KickOff 2013, המציין את פתיחת שנת הפעילות העסקית. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים באחרונה במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב והנחה אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה.

הוא דיבר על התפיסה הניהולית Lean וציין שהיא החלה בעולם התעשייתי וזלגה משם לעולמות אחרים, ביניהם ניהול התוכנה. לדבריו, "כל מתודולוגיה של ניהול פרויקטים מציעה לשפר ביצועים ולקצר לוחות זמנים, לייעל תהליכים ולחסוך במשאבים. בסופו של דבר, ההיבטים הללו צריכים להיות מדידים, כדי שניתן יהיה לשקלל אותם ולבחון את התועלות השונות".

במסגרת התפיסה, אמר, יש כמה יעדים למימוש: קיצור משך זמן ההגעה של המוצר או השירות לשוק (TTM), היכולת לשנות את התעדוף, הגדלת הפרודוקטיביות והידוק הקשר בין ה-IT לביזנס, כמו גם הפיכתו לטוב יותר.

"Lean IT כולל חמישה עקרונות", ציין. "האחד הוא להתמקד בערך ללקוחות על ידי הגדרת כל תוצר או שירות, או פרויקט בעיני הלקוח. השני הוא לזהות את גורמי הבזבוז בכל שלב בשרשרת הערך. העיקרון השלישי עומד על כך שיש לאפשר לתוצרים לזרום בלא הפרעה, באמצעות העלמת הבזבוז. הרביעי הוא לפעול לפי עקרון המשיכה (Pull). העיקרון החמישי הוא לשאוף למצוינות באמצעות שיפור מתמיד".

"תפיסת האג'ייל איננה פותרת בעיות, כי אם מציפה אותם", סיכם ד"ר בר נהור. "כאשר באים לארגון, ממפים ומזהים מה הבעיות ומהם הכלים עימם ניתן לשפר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים