CRMC מטמיעה מערכת לתפעול בעת חירום בעיריית פתח תקווה; ההיקף: מאות אלפי ש'

המערכת, nowforce, עובדת בשירות ענן ומאפשרת לייצר תמונת מצב בחירום על סמך כל האירועים ומשמשת בסיס לקבלת החלטות בעת חירום ● לדברי רן שלום, מנהל אגף מערכות מידע ומיחשוב בעיריית פתח תקווה, "המערכת מאפשרת טעינת אירועים מארגוני חירום שונים, בהם ארגוני ההצלה, פיקוד העורף והמשטרה, ויוצרת כך תמונת מצב מלאה"

CRMC החלה בהטמעת מערכת לתפעול בעת חירום בעיריית פתח תקווה – כך נודע לאנשים ומחשבים. הפרויקט החל לפני שלושה חודשים ויסתיים במחצית השנה. היקפו הכספי לא נמסר, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במאות אלפי שקלים.

הפרויקט נחשף בכנס IT מוניציפלי 2013 על ידי רן שלום, מנהל אגף מערכות מידע ומיחשוב בעיריית פתח תקווה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך בשבוע שעבר במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה בהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

המערכת המוטמעת היא של nowforce ועובדת בתצורת מיחשוב ענן. המערכת, שתשרת 300 מעובדי העירייה, מאפשרת לייצר תמונת מצב בחירום על סמך כל האירועים ומשמשת בסיס לקבלת החלטות בעת חירום.

תמונת המצב מתבססת על כל האירועים המדווחים, המשימות שמוטלות על העירייה בעת חירום, המשאבים שעומדים לרשות העירייה ומודול של שו"ב הקיים במערכת. המערכת מנהלת את האירועים, שמדווחים לה על ידי עובדי העירייה באמצעות יישום לסלולר של nowforce, שעובד על כל מערכות ההפעלה לסלולר.

למערכת יש ממשק למערכת ה-CRM במוקד העירוני וגם ליישום לדיווח אירועים על ידי תושבים Keep It City, שיושק בחודש הקרוב. בהמשך מתוכנן לאפשר קשר בין המערכת לאירועים שתושבים ידווחו עליהם באמצעות פייסבוק (Facebook). ניתן לראות את כל האירועים לפי סדרי עדיפויות, ב-GIS, סטטוס האירועים, סטטוס המשאבים ועוד. הניתוב של ביצוע המשימה מבוסס על מיטוב של האדם הקרוב ביותר לאירוע ומתבצע לאחר וידוא שהוא יכול לטפל באירוע.

בשלב הראשון מוטמעת המערכת בקרב 150 עובדי שטח ומנהלי אזורים שעובדים עימה באופן שוטף וביצועי משימותיהם מדווחים בממשק למוקד העירוני במקום היישום הקיים כיום. בהמשך יורחב הפרויקט למימוש כל המשימות והמשאבים בעת חירום הידועות מראש לעירייה, למשל הקמת חפ"ק ואס"ל, לפי הנהלים.

לדברי שלום, "מדובר במערכת שמסייעת בשעת חירום לנצל באופן מיטבי את המשאבים העירוניים לביצוע המשימות בחירום. המערכת מאפשרת קבלת החלטות טובה יותר שיכולות אף להציל חיים". שלום הוסיף, כי "היתרון הבולט של המערכת הוא בכך שכל העובדים בשטח עובדים איתה בשוטף והמעבר לחירום תלוי רק בהכרזה של העירייה. יתרון חשוב נוסף הוא אפשרות הגידול של המערכת כך שהעירייה יכולה לצרף לשורותיה מאות מתנדבים שבעת חירום יהיו חלק מהמערכת על ידי שימוש ביישום לסלולר".

הוא ציין ש-"המערכת מאפשרת טעינת אירועים מארגוני חירום שונים, בהם ארגוני ההצלה, פיקוד העורף והמשטרה, ויוצרת כך תמונת מצב מלאה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיכל

    נחמד שעיריית פתח תקווה תתפקד בחירום, יהי עוד יותר נחמד אם היא תתפקד גם ביום יום! עירייה שלא מאשרת לקבלנים עוד ועוד קומות, עירייה שדואגת לפינות מוצלות לאם ולתינוק, עירייה שמטפחת עצים, משמרת את מורשת המושבה ולא הורסת את ההיסטוריה שלה עירייה שדואגת לתושב ולא לקבלנים ובעלי ההון, עירייה שפניות למוקד העירוני לא "נסגרות" תוך שעות בלי שנעשה שום דבר עירייה עם פחות פקידים ופקידות אבל כאלה שבאים לעבוד ולא רק לעבודה (יש גם מעטים כאלה היום) עירייה שדואגת לגנים ובתי ספר ראויים לילדינו ולא מספרת סיפורים למה אין עירייה שלא מפקירה את הולכי הרגל להדרס בציר ז'בוטינסקי עירייה שתדאג לתושבים ולא לקבלנים בעלי ההון!

אירועים קרובים