באו לבקר במאורת הנמר: מתי גיל ויאיר בניטה, AIon Labs

29/05/2023 17:59
באו לבקר במאורת הנמר: מימין - יאיר בניטה, סמנכ"ל הטכנולוגיות של AIon Labs; ומתי גיל, מנכ"ל החברה.

שמחתי לארח באחרונה במאורה שלי את מתי גיל, מנכ"ל AIon Labs, ויאיר בניטה, סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה. השניים סיפרו לי בביקור על מעבדת החדשנות של החברה, שמחברת בין ענקיות פארמה, שמשתפות פעולה כדי להפוך את עולם פיתוח וגילוי התרופות למבוסס בינה מלאכותית וביג דאטה.

בשיחתנו הנעימה הם ציינו את השינוי שעובר עולם הביוטק בשנים האחרונות – מהפריצה שלו בעולם בכלל ובארץ בפרט, ועד למיקוד החדש במוחות היי-טק מהשורה הראשונה.

עדיף שכל אחד יהיה מומחה בתחומו – ולא גם וגם וגם

גיל ובניטה אמרו כי "בעבר, אנשי הביו-טק היו אנשים שמסוגלים לעשות גם וגם, יחידי סגולה עם הבנה גם בעולם הטכנולוגי וגם במדעי החיים, אבל כיום זה לא המצב. בהיי-טק הישראלי מבינים בתקופה האחרונה שבתחומים עמוקים כמו ביו-טק עדיפים שלושה מומחים שכל אחד אלוף בתחומו, שיבנו אמון וילמדו לדבר ולדלוור יחד, על פני מייסד בודד, שהוא גם וגם וגם".

למעשה, ציינו, "המודל החדש מדבר על עבודה צמודה של אנשי היי-טק עם המומחים מהתעשייה ועל אספקת גישה לידע העצום שקיים בחברות הפארמה – דבר שאנחנו, ב-AIon Labs, עושים".

פרויקט עולמי כאן, בישראל – ברחובות

AIon Labs מאגדת ארגונים וחברות כטבע, פייזר, מרק (Merck), אסטרה זניקה, קרן הביו-טק הישראלית, מכון המחקר BioMed X ו-AWS, והיא פועלת בתמיכת רשות החדשנות. המשימה שלה היא ליצור ולאמץ טכנולוגיות בינה מלאכותית שישנו את תהליך הגילוי והפיתוח של תרופות, על מנת לתרום לבריאות ולרווחה של העולם כולו.

זהו מרכז מיזמים שבו מדענים ואנשי היי-טק מרחבי העולם מתכנסים כדי לפתור את אתגרי המו"פ הגדולים, בהנחיית מומחים עם שנים של ידע, נתונים וניסיון מצטברים בתחום הפארמה. "המעבדה ממנפת את היכולות של השותפים בה יחד עם היכולות של האקו-סיסטם בעולם הסטארט-אפים בישראל, במטרה לפתח חברות חזקות עם אסטרטגיות ברורות לטווח הארוך בתחום הבריאות", אמרו גיל ובניטה.

השניים ציינו שהבחירה של AIon Labs בישראל נולדה מתוך מחשבה שהפוטנציאל של תחום הביו-טק בארץ והיכולות של האקו-סיסטם הישראלי בתחום ההיי-טק יכולים להוליד כאן אקו-סיסטם ביו-טק ברמה בינלאומית. הדבר יכול גם לייצר קטר נוסף למשק הישראלי, לצד ההיי-טק.

עולם הביו-טק מחפש מוחות חישוביים

גיל ובניטה אמרו ש-"אנחנו מזהים שיש בעולם ההיי-טק התעניינות רבה בתחום הביו-טק, דרך המודל שלנו. בכל רבעון אנחנו מוציאים קול קורא שכולל אתגר בתחומי הביג דאטה ו/או הבינה המלאכותית, שקשור לעולמות הביו-מד, ומזמינים את כולם לנסות ולהגיש פתרון, כאשר מגישי 15 ההצעות הטובות ביותר מוזמנים לישראל למעין מרתון של שבוע, שבמהלכו הם עוברים הכשרה ומקבלים משוב מכל השותפים שלנו. בסופו של אותו שבוע נבחר צוות אחד להקים סטארט-אפ חדש, שמקבל ליווי צמוד מהשותפות שלנו. המעניין הוא שחלק גדול מהנענים לאותם קולות קוראים הם אנשי היי-טק שרוצים לנצל את הכישורים שלהם כדי לשפר את בריאות העולם, ועל הדרך מזהים שיש כאן גם הזדמנות עסקית וכלכלית".

למעשה, לדברי אורחיי, AIon Labs בנויה להיות "פלטפורמה מושלמת להקמת סטארט-אפים במודל שותפות זו בין מומחי היי-טק ישראליים ומומחי ביו-פארמה ומו"פ ברמה הגלובלית, מהחברות המובילות בעולם". הם סיימו בפנייה אליכם, הקוראים: "אולי גם לכם שווה לבדוק אם העולם הזה יכול להוות את המקפצה בקריירה שלכם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים