מורי בית הספר ביאליק-רוגוזין שבתל-אביב הצטרפו לפרויקט "מחשב לכל מורה"

בית הספר כולל, בין היתר, ילדי עובדים זרים, מגיל הגן ועד לתיכון, המגיעים מ-48 מדינות שונות ● התוכנית "מחשב נייד לכל מורה" מצטרפת לתכנית העירונית להוראה-למידה דיגיטלית, אשר מיושמת בשנת הלימודים הנוכחית בחינוך היסודי של קמפוס ביאליק-רוגוזין, ובכך מרחיבה את תהליכי התיקשוב בקמפוס גם לחינוך העל יסודי, ומאפשרת רצף פדגוגי מיטבי בין היסודי לחטיבה העליונה

בטקס שנערך בסוף השבוע שעבר במרכז לחינוך מדעי של עיריית תל-אביב-יפו, הוענקו 40 מחשבים ניידים למורי החטיבה העליונה והתיכון של בית הספר ביאליק-רוגוזין, השוכן בדרום תל אביב. בית הספר כולל, בין היתר, ילדי עובדים זרים, מגיל הגן ועד לתיכון, המגיעים מ-48 מדינות שונות. המדובר בקמפוס המהווה איחוד בין שני בתי ספר שפעלו במשך שנים בדרום העיר: בית הספר הממלכתי ביאליק ותיכון עירוני ו', אשר אוחדו בשנת 2005.

בעיר תל-אביב-יפו פועלת תכנית עירונית להוראה-למידה דיגיטלית. בבסיס התכנית עומד הצורך לתת מענה הולם ועדכני, טכנולוגי ופדגוגי, לאוכלוסיית הלומדים ולצוותי החינוך בעיר. מטרת העל והיעדים של התכנית מציבים את טכנולוגית המידע והתקשורת כמנוף לחדשנות חינוכית. תוכנית "מחשב נייד לכל מורה" מצטרפת לתכנית העירונית להוראה-למידה דיגיטלית, אשר מיושמת בשנת הלימודים הנוכחית בחינוך היסודי של קמפוס ביאליק-רוגוזין, ובכך מרחיבה את תהליכי התיקשוב בקמפוס גם לחינוך העל יסודי, ומאפשרת רצף פדגוגי מיטבי בין היסודי לחטיבה העליונה. הכנסת התכנית לבית הספר ביאליק-רוגוזין התאפשרה בזכות תרומת הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, קרן אתנה, בנק מסד, הקרן לקידום מקצועי של הסתדרות המורים ושותפיה האחרים לתוכנית.

בטקס הצנוע שנערך כאמור במרכז לחינוך מדעי של עיריית תל-אביב-יפו, השתתפו דפנה לב, ראש מנהל החינוך בעיר תל אביב; אורי בן-ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה; שלמה ישי, מנכ"ל הקרן לקידום מקצועי בהסתדרות המורים; יעקב שורי, מנכ"ל בנק מסד; חיה שיטאי, מנהלת מחוז תל אביב במשרד החינוך; גילה קלדרון, ראש אגף על יסודי וקידום ילדים ונוער עיריית תל-אביב-יפו; משה לייבה, מפקח תיקשוב מחוז תל-אביב; וליאורה אלמוג, יו"ר סניף הסתדרות המורים תל-אביב.

דפנה לב, ראש מינהל החינוך בעיריית תל-אביב-יפו, אמרה כי "הכנסת המחשבים לחדרי הכיתות היא תהליך חשוב ביותר, אולם יש להקפיד הקפדה יתרה שהמחשבים יישארו מכשירים תומכים להוראה הפרונטלית בהובלתו של המורה המחנך".

חיה שיטאי, המנהלת החדשה של מחוז תל-אביב-יפו במשרד החינוך, אמרה כי "אחד התוצרים החשובים של הפרויקט הוא לכוון את התלמידים ללמידה עצמאית, שכלתנית ושאיפה למצוינות. יעקב שורי, מנכ"ל בנק מסד, המלווה את פרויקט מחשב לכל מורה, אמר כי בביקוריו השונים ב-160 ישובים, שם יושמה תוכנית מחשב לכל מורה, הוא נוכח לדעת בוודאות שהכנסת המחשב הנייד לכיתה שיפרה לאין ערוך את רמת הלימוד בבית הספר, וכן את האווירה בכיתה. שור בירך את אורי בן ארי, נשיא קרן אתנה ויוזם הפרויקט, ואמר כי זוהי דוגמא מצוינת לשיתוף פעולה של יוזמה פרטית של אנשים מהתעשייה עם הגופים הציבוריים, וכי בנק מסד שמח ללוות אותם כחלק מפעילותו בקרב המורים בישראל.

אורי בן-ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה, ציין כי "עד היום, מעל ל- 6,700 מורים נהנים ממחשבים ניידים ומקורסים שונים". לדבריו, הענקת המחשבים למורי ביאליק-רוגוזין היא אירוע מיוחד עבורו. הטקס הסתיים בהופעה של ילדי מקהלת בית הספר, ששרו שירים מתוך המופע שלהם, "כשביאליק פוגש את רוגוזין", ובהם שירי נחמן ביאליק.

בשנת 2010 זכה הסרט "כבר לא זרים", שעסק בפעילות בית הספר, בפרס האוסקר לסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר.

משתתפי התוכנית "מחשב לכל מורה" בתל-אביב-יפו

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים