כך חברות בהיי-טק ציינו את חודש הגאווה

פאנל סליחה על השאלה בבלו-וויין. מימין: יואל ריבליס, מנהל מיתוג עובד; תומר הרפז, מפתח ארכיטקטורת דאטה בכיר; שגיב אליהו, אנליסט דאטה בכיר; וצביקה דיקמן, אנליסט סיכונים.

חודש הגאווה, הלוא הוא חודש יוני, או-טו-טו מסתיים, וזו ההזדמנות לציין כמה אירועים שקיימו במהלכו חברות מהענף שהוא אולי הכי גאה – ענף ההיי-טק. דיילי ציפי ביקרה באירועים אלה, שהם אחדים מתוך רבים שהתקיימו בחברות היי-טק שונות, ומביאה את רשמיה.

אוברוולף
חברת הגיימינג ציינה את חודש הגאווה עם אירועים שונים, בהם הרצאה בשם ארונות לא נשברים בנימוס מטעם איגי – ארגון הנוער הגאה. הרצאה זו מחברת בין פוליטיקה ללהט"ביות ועוסקת באופן שבו יצאה הקהילה הגאה מהשוליים והגיעה למרכז המיינסטרים השיווקי והפוליטי. כמו כן, אוברוולף קיימה שעה שמחה וצבעונית לציון חודש הגאווה, וכן סשן וירטואלי על ההיסטוריה של קהילת הלהט"ב, שורשי תנועת הגאווה, ההתפתחות שלה לאורך השנים, וכיצד גאווה והמשך הובלת מאבק הקהילה לזכויות וחופש מסביב לעולם מתכתבים עם ערכי החברה, שכוללים גיוון, סובלנות וסבלנות לקבלת השונה.

בלו-וויין
כחלק מאירועי חודש הגאווה, חברת הפינטק ערכה במשרדיה פאנל בסגנון התוכנית סליחה על השאלה, שבו השתתפו ארבעה עובדים בחברה מקהילת הלהט"ב, שנשאלו שאלות על ידי יתר עובדי החברה בנושאים שייתכן שהם מתביישים לשאול אותם בנסיבות אחרות. ההיענות מצד עובדי החברה הייתה אדירה והתקבלו שאלות רבות, שעליהן הוסיפו חברי הפאנל שאלות נוספות בעלות ערך מוסף. חלק מהשאלות היו עמוקות יותר, כמו: איך ההורים שלך התמודדו עם היציאה שלך מהארון?, וחלקן קלילות יותר, ואפילו הומוריסטיות, כמו: מה הדבר הכי סטרייטי בעיניך?

הפאנל, שהתקיים במטה החברה בישראל, הצטרף לפעילות גלובלית שערכה החברה במטות שלה בארצות הברית ובהודו, ולפאנל גלובלי בהשתתפות העובדים, במטרה לקרב ולייצר תרבות אחת של גיוון והכללה, שמחברת את כל החברה. בנוסף, בלו-וויין אירחה בישראל את מאיר חג'בי, מרצה, סופר, מנחה סדנאות ומנטור אישי לצמיחה והעצמה, וגם בן זוג של אחד מעובדי החברה, להרצאה אישית בגובה העיניים. הוא סיפר לעובדי החברה על תהליך היציאה שלו מהארון, וההתמודדות האישית והמורכבת שלו, לרבות פוסט טראומה.

מתוך קמפיין הגאווה של סימילרווב.

מתוך קמפיין הגאווה של סימילרווב. צילום: יח"צ

סימילרווב
החברה השיקה קמפיין לחודש הגאווה תחת הכותרת את.ה לא לבד בחיפוש, שבמסגרתו נחשפו נתוני השנה החולפת של החיפושים הנפוצים ברשת האינטרנט המתקשרים לקהילת הלהט"ב. מטרת הקמפיין היא להראות לחברי ולחברות קהילת הלהט"ב שנמצאים בארון, באמצעות נתונים מסימילרווב, שגם אם הם מרגישים שהם היחידים בעולם, יש מיליונים שנמצאים במצב דומה לשלהם.

שלט לחודש הגאווה בכניסה למשרדי קורנית דיגיטל.

שלט לחודש הגאווה בכניסה למשרדי קורנית דיגיטל. צילום: יח"צ

פבריק
לכבוד חודש הגאווה, פבריק החליטה לגייס את הרובוטים המלקטים שהיא מפתחת לטובת העלאת המודעות לקהילת הלהט"ב ולצרכיה. החברה החליפה את תאורת הלד של הרובוטים שלה, שפועלים במרכזים ברחבי הארץ ומעבר לים, לצבעי הגאווה. בנוסף, היא קיימה הרצאה לעובדים מפי שרית בן שימול, אמא גאה לדין, שיצא מהארון כטרנסג'נדר בגיל 16. היא סיפרה לעובדים על המסע האישי שלה כאם ועל השליחות שלה כיום, לצאת למסע הסברה בנושא, כולל בדיונים ממשלתיים, ולסיוע לילדים ולנוער טרנסג'נדרים.ות, וכן לקידום שוויון מגדרי.

קורנית דיגיטל
חברת הדיגיטל לתעשיית האופנה ציינה את החודש הגאה בכמה אירועים, ובראשם אירוע גלובלי-וירטואלי עם עמותת LGBTech, שמקדמת גיוון והכללת להט"בים.ות בזירת התעסוקה בישראל.

שיאו של האירוע היה פאנל מעורר השראה בהנחיית אלון ליבנה – לא מעצב העל, אלא גבר טרנסג'נדר שמשמש מנהל שיווק מוצר בריסקיפייד ופעיל ב-LGBTech. שתי עובדות קורנית דיגיטל שמשתייכות לקהילה הגאה שיתפו את העובדים.ות בחוויות האישיות שלהן ממקום העבודה, וענו על השאלה כיצד ניתן לטפח גיוון והכלה בארגון. הפאנל התקבל בהתלהבות רבה בקרב 120 המשתתפים והמשתתפות בו, עובדי קורנית דיגיטל ממקומות שונים בעולם.

כמו כן, לרגל חודש הגאווה, כלל משרדי קורנית דיגיטל, לרבות המטה ומרכז הפיתוח שלה, שנמצאים בישראל, נצבעו בצבעי הגאווה וקושטו בדגלי הגאווה.

שרית בן שימול מרצה בתופין.

שרית בן שימול מרצה בתופין. צילום: יח"צ

תופין
גם חברת הסייבר תופין אירחה את בן שימול להרצאה בפני העובדים. בחברה אומרים כי ההרצאה "מהווה השראה לנחישות, חיוביות, נפילה לתהומות וצמיחה מחדש לחיים שלמים ומאושרים, דווקא בזמן משבר – כל משבר".

Logz.io
גם ב-Logz.io ציינו את חודש הגאווה בפאנל בסגנון התוכנית סליחה על השאלה. במקרה שלה השתתפו בו עובדי החברה יוחאי בניזרי ולי קליין. שתי פעילויות נוספות שהיא קיימה לציון חודש זה הן האפי האואר צבעוני ומפנק, והרצאה של משה בר-נתן חג'ג', המייסד והבעלים של DNI360 – מגוון והכללת להט"ב רב מגזרית. בר-נתן חג'ג' מגדיר את עצמו "הומו מקצועי", ופועל רבות להכללה ולשוויון של קהילת הלהט"ב בחברה הישראלית ובחו"ל. הוא נתן הרצאה מרתקת ומסקרנת על סיפורו האישי וענה על שאלות רבות שעלו.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים