שותפים בגאווה

מימין: שחר גרמבק, מייסד LGBTech, מייק פאוור, סגן השגריר הבריטי בישראל, וח"כ יוראי להב-הרצנו (יש עתיד). צילום: נועה מגר

ארגון LGBTech, שמקדם הכלה וקבלה של עובדים.ות להט"בים.ות בהייטק הישראלי, העניק לפני ימים אחדים, לקראת סיומו של חודש הגאווה, את אות "שותפי הקשת" (Rainbow Ally Award) לשלוש חברות הייטק: מיקרו פוקוס, נטורל אינטליג'נס והסטארט-אפ אופטיבוס. בכירים בחברות הללו קיבלו את האות באירוע שנערך בביתו של השגריר הבריטי ברמת גן, במסגרת קבלת פנים רשמית שהוא ערך לרגל חודש הגאווה. במהלך האירוע נערכה שיחת זום בין סגן השגריר הבריטי בישראל, מארק פאוור, לשגרירת בריטניה באו"ם, קארן פירס – תומכת נלהבת בקהילת הלהט"ב וביצירת סביבת עבודה מכילה בארגונים בינלאומיים.

זו השנה הראשונה שבה LGBTech מעניק את הפרס, כאות הוקרה והכרה לחברות שמקבלות אותו על הצעדים שהן נוקטות בכדי ליצור תרבות ארגונית מכילה כלפי להט"ב, לאורך כל השנה ולא רק בחודש הגאווה. זאת, לאור העובדה שלפי סקר שערך הארגון בנובמבר האחרון, 30% מהלהט"בים.ות חשים אפליה בשוק העבודה בישראל, וב-85% מהמקרים ניתן היה למנוע אותה.

האות הוענק לנטורל אינטליג'נס משום שהיא הייתה בין החברות הישראליות הראשונות שהשתתפו במחאת הלהט"ב בקיץ 2018, והראשונה להציע מענקי פונדקאות לעובדים להט"בים. אשתקד היא אירחה את LGBTech לאירוע מקצועי למשאבי אנוש וסמנכ"לית משאבי אנוש בחברה, נטע פלר, מניעה קולגות בתעשיית ההיי-טק לנהוג באופן דומה. נטורל אינטליג'נס חברה בתכנית המעסיקים של LGBTech.

בשורה התחתונה: מימין - הילה פורת גולדשטיין, סמנכ"לית משאבי אנוש באופטיבוס; עמוס חג׳יאג׳, מנכ"ל אופטיבוס; שי דיוויס, חבר מועצת המנהלים של LGBTech; ותומר אליאס מ-BigID ומ-LGBTech. בשורה העליונה, מימין: ג׳רמי סיף, חבר מועצת המנהלים של LGBTech; נטע פלר, סמנכ"לית משאבי אנוש בנטורל אינטליג'נס; שחר גרמבק, מנכל ומייסד LGBTech; רפי מרגליות, מנכ"ל מרכז הפיתוח בישראל של מיקרו פוקוס; ביאנקה לואיס, סמנכ"לית מכירות באופסטר; יניב ג׳מבר מ-LGBTech; ואלון מדר מ-LGBTech. צילום: נועה מגר

בשורה התחתונה: מימין – הילה פורת גולדשטיין, סמנכ"לית משאבי אנוש באופטיבוס; עמוס חג׳יאג׳, מנכ"ל אופטיבוס; שי דיוויס, חבר מועצת המנהלים של LGBTech; ותומר אליאס מ-BigID ומ-LGBTech. בשורה העליונה, מימין: ג׳רמי סיף, חבר מועצת המנהלים של LGBTech; נטע פלר, סמנכ"לית משאבי אנוש בנטורל אינטליג'נס; שחר גרמבק, מנכל ומייסד LGBTech; רפי מרגליות, מנכ"ל מרכז הפיתוח בישראל של מיקרו פוקוס; ביאנקה לואיס, סמנכ"לית מכירות באופסטר; יניב ג׳מבר מ-LGBTech; ואלון מדר מ-LGBTech. צילום: נועה מגר

מרכז הפיתוח הישראלי של מיקרו פוקוס מנוהל על ידי רפי מרגליות, הומו גלוי ואב לשלושה, שרואיין בנושא לאנשים ומחשבים ושהופיע ברשימת המנהלים הגאים של LGBTech ב-2018. החברה מקדמת הכלה וגיוון של להט"בים.ות בכל מיני רבדים, כגון הקמה וניהול של תא גאה, חבירה למהלכים תקשורתיים ועידוד עובדות ועובדים להרגיש בנוח להיות מי שהם במקום העבודה – במעשים כמו גם במילים.

אופטיבוס הצטרפה לתוכנית המעסיקים של LGBTech בתחילת השנה ומאז קידמה מאוד את הכלת הלהט"בים.ות בה. בארגון אומרים שבחודש הגאווה השנה, נראה כאילו גאווה זה הדבר היחיד שהחברה התעסקה בו: בין היתר, הועברה לעובדיה הרצאה של עובד בחברה על סיפור חייו כהומו, הוקם התא הגאה של החברה והתתקיימו פעילויות מגבשות שונות, כולל סרטון בסגנון תוכנית הטלוויזיה סליחה על השאלה.

מימין: שחר גרמבק, מייסד LGBTech, מייק פאוור, סגן השגריר הבריטי בישראל, וח"כ יוראי להב-הרצנו (יש עתיד). צילום: נועה מגר

מימין: שחר גרמבק, מייסד LGBTech, מייק פאוור, סגן השגריר הבריטי בישראל, וח"כ יוראי להב-הרצנו (יש עתיד). צילום: נועה מגר

שחר גרמבק, מייסד LGBTech, אמר כי "כשהקמתי את הארגון לפני כעשור, כדי לקדם גיוון והכלת להט"בים.ות בתעשיית ההיי-טק, עשיתי זאת מתוך צורך אישי. כיום, בייחוד לאור הסקר שערכנו, שבו גילינו ש-30% מהלהט"בים.ות חווים.ות אפליה במקום העבודה, ברור שמדובר בצורך שמייצג קבוצת אוכלוסייה משמעותית בישראל. אות שותפי הקשת נועד להכיר ולהוקיר אנשים וחברות שפועלים על מנת לתת מענה ללהט"בים.ות בתעשייה. כולי תקווה שמעסיקים נוספים יבחרו להצטרף".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים