בא לבקר במאורת הנמר: ניסו מיסיסטרנו

30/05/2023 15:05
ניסו (ניסים מרקו מרדכי) מיסיסטרנו במאורת הנמר.

השבוע בא לבקר במאורת הנמר ניסו (ניסים מרקו מרדכי) מיסיסטרנו.

יש למיסיסטרנו סיפור חיים מעניין במיוחד, שכולל קריירה עשירה בתחום ההיי-טק, חברות בתנועת הבונים החופשיים ובארגון בני ברית, התנדבות לרוב ועוד.

אורחי נולד באיסטנבול ב-1956 ועלה ארצה ב-1966. מקור שם משפחתו הוא מהעיירה סיסורון שבארם צובא (האזור בסוריה שבו נמצאת כיום העיר חלב). אבות המשפחה נדדו מסיסורון לקונסטנטינופול, שמה דאז של איסטנבול, בתקופת השלטון הרומי, והשתייכו לעדת הרומניוטים לפני שהם התבוללו בין גולי ספרד.

מיסיסטרנו הוא בוגר הפנימייה התיכונית בויאר בירושלים. בצה"ל הוא שירת במשך שבע שנים בממר"ם, כאשר בתפקידו האחרון הוא היה רמ"ד מערכות נייחות בפועל בחי"ק למחשב. מיסיסטרנו למד מדעי המחשב, כלכלה ומדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן.

בהכשרתו, מיסיסטרנו הוא מנתח מערכות מידע מוסמך, מומחה למערכות מידע בתקשורת ובלוגיסטיקה. כיום הוא נמצא בגמלאות, ובמהלך הקריירה שלו הוא היה מנהל פרויקטים ויועץ במשוב מערכות, יעל תוכנה, אורקל, יבמ, HP, סאפיינס אמדוקס וחברות נוספות. ללא ספק, רשימה מרשימה. מיסיסטרנו הוביל פרויקטים משמעותיים בארץ ובחו"ל עבור ארגונים כמו רפא"ל, תע"ש, סאיטקס, כתר פלסטיק, טבע, קופת חולים כללית, דיסקונט השקעות, טלפוניקה וטורק טלקום. טרם פרישתו הוא עסק כיועץ עצמאי להטמעת מערכת Magentrix להגירת ארגונים ממערכות מידע און-פרמיס לסביבת הענן, כמנהל פרויקטים בקלאודקום של דוד אלוש.

מתנדב בעמותות ובארגונים ללא מטרות רווח

כיום מתנדב מיסיסטרנו בעמותות ובארגונים ללא מטרות רווח כמנהל, כמרצה וכמוביל פרויקטים למען החברה והקהילה. מאז 1975 הוא חבר בארגון תורמי דם מתנדבים. כמו כן, הוא חבר בוועדה המייעצת למיזם LerGo – Free Kids Education, שאותו מובילה נאוה לוי. מיסיסטרנו אף היה מנהל בעמותת מרכז הילד בבת ים, וב-1986 יזם את המרכז הטכנולוגי לגיל הרך.

מיסיסטרנו הוא דור שלישי בארגון בני ברית, חבר הוועד המנהל בבני ברית ישראל, היה יו"ר המועצה האזורית של הארגון בתל אביב וחבר מייסד של לשכת יוסף נייגו – הגדולה והפעילה ביותר בארץ, משנת 1977. כמו כן, הוא יזם את ייסודה של לשכת אבנך ונבנית בצפון תל אביב, וכיום הוא סגן נשיא של בית הדין המשמעתי של בני ברית ישראל.

עוד פרט מעניין בחייו של מיסיסטרנו הוא היותו דור שני במשפחתו בתנועת הבונים החופשיים. הוא חבר בלשכת הוורדים של התנועה, שממוקמת ברמת גן. מיסיסטרנו אף היה נשיא ויו"ר העמותה בלשכת דוד ילין בפתח תקווה, וכיום הוא ממונה על המוזיאון של הלשכה הגדולה של הבונים החופשים בישראל. עוד במסגרת חברותו בבונים החופשיים, אורחי הוא בעל דרגה 32 בנוסח הסקוטי, לשעבר נשיא בשילוש בלשכת השלמות ברמת גן, מייסד לשכת השלמות ניוטון ברחובות, חבר בהיכל ארון הברית ורע בהיכל יהודה ברעננה ובהיכל השרון בפתח תקווה.

סופר, משורר, חוקר, עיתונאי, מרצה, צייר, פסל ובשלן

מיסיסטרנו מגדיר את עצמו כאוטודידקט בתחומי ידע מגוונים, בהם היסטוריה ותולדות עם ישראל. הוא סופר, משורר, חוקר, עיתונאי, מרצה, צייר, פסל ובשלן. בין היתר, הוא פרסם מאמרים בביטאון יוצאי טורקיה בישראל ובביטאון הבונים החופשיים. כמו כן, הוא אחד השותפים לכתיבת הספר המוח המשותף של ד״ר ליאור צורף. מיסיסטרנו הוא אב לאורי, כימאי רפואי, ולשרון, מנהלת שיווק בתחום ההיי-טק.

בקיצור, מה יש לומר – אירחתי הפעם (כמו בפעמים רבות אחרות) איש רב פעלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים