בונים אקוסיסטם של מצוינות בבאר שבע

אירוע ייחודי וראשון מסוגו - משלבים זרועות למען דור העתיד.

מורים למדעי המחשב, מהנדסים, צוותי פיתוח הלמידה הטכנולוגית, סגלי ההדרכה טכנולוגית של צה"ל וגורמים נוספים נפגשו לאירוע של שיתוף ידע, למידה וסיעור מוחות, המשלב את החינוך הטכנולוגי הפורמלי והלא פורמלי יחד עם תעשיית ההיי-טק הישראלית וצה"ל.

מטרת האירוע היא לקיים חשיבה משותפת ושיתוף ידע בין כלל חברי האקוסיסטם  על האתגרים בהווה ובעתיד של החינוך הטכנולוגי. מפגש הלמידה הייחודי עסק בארבעה תחומים מרכזיים – חינוך טכנולוגי מגדרי, למידה מבוססת פרויקטים, היכרות עם עולם הקוד הפתוח ושילוב של AI בלמידת מדעי המחשב – ותוצריו ישמשו לבניית תוכן העשרה, פיתוח מקצועי, חיבור לתכלית ולמטרות של כל הגופים, שיתוף פעולה ותוספת ליחידות הלימוד על ידי הצוותים המקצועיים הפועלים לחינוך הטכנולוגי בעיר, ויהוו בסיס ליצירת קהילה לומדת להשגת מטרת העל של חיזוק והגדלת ההון האנושי הטכנולוגי באמצעות חינוך ברשות.

האירוע הוא תוצאה של שיתוף פעולה הדוק בין עמותת בנתיבי אודי, המובילה את תוכנית "ניצנים" (תוכנית המצוינות הטכנולוגית הצה"לית), אגף החינוך בעיריית באר שבע, בראשותה של ד"ר חפצי זוהר, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך, מנהלת מעבר צה"ל דרומה במשרד הביטחון, מחוז דרום של משרד החינוך בראשותו של מנהל המחוז, רם זהבי.

סמנכ"לית תוכניות בעמותת בנתיבי אודי, אורית בורובסקי, אמרה: "כמי שמובילה בעמותת בנתיבי אודי את תוכנית "ניצנים" בשנים האחרונות ונעה על הציר של צבא, חינוך פורמלי, חינוך לא פורמלי ותעשייה, החיבור בין הגורמים הפועלים ברשות בתחום החינוך הטכנולוגי הוא בראייתי הערך המוסף הגדול ביותר שאנו יכולים להביא לתלמיד/ה בקצה".

אבירם ויסברג, ראש תחום פיתוח למידה בעמותת בנתיבי אודי ציין, כי ״ דרוש כפר כדי לגדל ילד, והאקוסיסטם שאנחנו בונים פה יחד עם שותפים מהתעשייה, אנשי ונשות החינוך וצה״ל הוא הכפר הדרוש לקידום של בנות ובני הנוער שלנו. דרך תהליכים של שיתוף ידע, חשיפה והפריה הדדית שהקהילה תוביל יחד, נוכל לתת מקום וביטוי ליוזמות, לתהליכים חדשים ולשינוי אמיתי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים