באו לבקר במאורת הנמר: דן שריג ואנני דגני, פינסק

15/12/2022 14:43
מימין: דן שריג, מנהל הטכנולוגיות הראשי, ואנני דגני, דירקטורית הפיתוח העסקי במעבדת החדשנות של פינסק.

באחרונה שמחתי לארח במאורה שלי את אנני דגני ודן שריג, שניים מבכירי מעבדת החדשנות של פינסק (FinSec Innovation Lab), המשמשת כמעבדת החדשנות של מאסטרקארד ו-Enel X. המעבדה הוקמה לפני כשנתיים, לאחר שזכתה במכרז שערכו רשות החדשנות, מערך הסייבר הלאומי ומשרד האוצר, והיא פועלת בתחומי הסייבר והפינטק.

בשיחה נעימה במאורה סיפרו לי דגני, דירקטורית הפיתוח העסקי, ושריג, מנהל הטכנולוגיות הראשי, על התמיכה הטכנולוגית והעסקית שהמעבדה מעניקה לסטארט-אפים שפועלים בה, על הקשר עם מאסטרקארד ו-Enel X, וכמובן על טכנולוגיה, טכנולוגיה וטכנולוגיה.

השניים ציינו שהמעבדה מאפשרת לסטארט-אפים להשלים בדיקת היתכנות עד ידי בחינה של מוצריהם ופתרונותיהם בסביבת אמת, כמו גם על ידי ביצוע סימולציות של תהליכים פיננסיים מורכבים. הסטארט-אפים הללו מקבלים מעטפת של אנשי מקצוע ומנטורים בולטים מהארץ ומחו"ל – הן בתחום הטכנולוגי והן בתחום העסקי. בנוסף, הם יכולים ליהנות ממענק של רשות החדשנות. כך מתאפשר לחברות הפורטפוליו של המעבדה לפתח טכנולוגיות ומוצרים חדשניים באופן שיתאים לדרישות השוק ולסביבה העסקית והטכנולוגית המתפתחת בעולם.

פתרונות לשינוי עולם הצריכה

הסטארט-אפים שמתקבלים לתוכנית מכוונים לייצר פתרונות שישנו את עולם הצריכה – עד כדי כך, באופן שיהיה בטוח, יעיל ונגיש יותר. ביניהם ניתן למצוא חברות הזנק מתחום הסייבר כגון רסקנה (Rescana), שרוצה לחולל מהפכה בדרך שבה מנהלי סיכונים ואבטחה מחברים סיכוני סייבר ליעדים עסקיים; סייבר ווב 3 (CyberWeb3), שעוסקת במניעת הונאות ברכישת NFT; פוגו (Fugu), שנותנת הגנה רב שכבתית, מבוססת בינה מלאכותית, אשר מסוגלת לזהות ולעקוב אחר עסקאות חשודות בנקודות שונות במהלך חיי העסקה, גם לאחר אישורה; ו-LayerX, שפיתחה סוכן (אייג'נט) לדפדפן לחסימת מתקפות פישינג.

החברות שהתקבלו לתוכנית ומגיעות מתחומי הפינטק והאינשורטק הן: קונקטד אינשורנס (Connected Insurance), שמפתחת פלטפורמת ביטוח ייעודית לכלכלת הפלטפורמה (Gig Economy); קיפ (Kipp), שהמודל שלה מאפשר לאשר עסקאות שעד כה היו מסורבות; בוסט (Boost), שמציעה פלטפורמה למתן הטבות ובונוסים לעובדים באמצעות ארנק דיגיטלי ארגוני; אינסטייט (Instate), שפיתחה פלטפורמת תוכנה כשירות (SaaS) שמנתחת פעולות אשראי מקצה לקצה; וסיטיזן אימפקט (Citizen Impact), שפועלת בעולם ההכללה הפיננסית, שהמעבדה של פינסק פועלת לקידומו. החברה פיתחה פלטפורמה מבוססת AI לחיזוק האיתנות הפיננסית של משקי בית שנמצאים במצבי סיכון.

דגני ושריג הצטרפו למעבדה בחודשים האחרונים. שניהם בעלי ותק בתעשייה: לדגני יש ניסיון של 11 שנים בדלויט ולשריג – של כ-15 שנים בסטארט-אפ שהקים בתחום התשלומים. זאת, כחלק מרצון המעבדה למשוך מומחים בעלי ותק, שיעניקו מניסיונם ומהידע המקצועי שלהם לסטארט-אפים שנמצאים בתחילת דרכם הטכנולוגית.

חדשנות וציונות

מי שעומד בראש המעבדה הוא סידני גוטסמן, סמנכ"ל בכיר במאסטרקארד, בעל ניסיון של מעל 20 שנים בתחום – כולל כסגן נשיא בכיר לאבטחה תאגידית בחברת הענק. אורחיי סיפרו לי שהובלת המעבדה אפשרה לגוטסמן להגשים חלום ותיק: במהלך השנה האחרונה הוא עשה עלייה לישראל, יחד עם אשתו.

לצד הצוות פועלת ועדה מייעצת, שתומכת גם היא בסטארט-אפים. על חבריה נמנים חוויאר פרז, שכיהן כמנכ"ל מאסטרקארד אירופה; ד"ר יניב הראל, זוכה פרס נשיא המדינה לביטחון ישראל, מומחה להגנת סייבר וחבר במועצת המנהלים של סיגניה (Sygnia); גיל ארזי, מייסד ושותף בקרן ההון-סיכון FinTLV; לילך בר דוד, מייסדת שותפה ומנכ"לית לילי (Lili), שמספקת שירותים בנקאיים לעצמאיים, וכן מייסדת ולשעבר מנכ"לית פפר (Pepper) – הבנק הדיגיטלי של בנק לאומי; ועדו אהרוני, לשעבר הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק.

כמו כן, אמרו דגני ושריג, למעבדת החדשנות של פינסק יש רשת נרחבת של שותפויות, שמציעות לחברות הפורטפוליו שלה ייעוץ וסיוע בנושאים שונים הקשורים לתעשייה, קרנות הון-סיכון והשקעות, אקדמיה וטכנולוגיה.

הם ציינו שבעזרת החיבור למאסטרקארד ול-Enel X, ובזכות שיתופי הפעולה הנרחבים, מעבדת החדשנות של פינסק מעניקה לחברות הפורטפוליו שלה אפשרות להגיע ללקוחות פוטנציאליים רבים ולהיכנס במהירות לתוך האקו-סיסטם. חברות אלה יכולות ליצור שיתופי פעולה איכותיים, לקדם טכנולוגית את הפתרונות שלהן, ולצאת מהמעבדה כחברות צומחות ומצליחות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים