ציפי מפרגנת: אות הוקרה למייסדת ונשיאת עמותת שוות

ד"ר רונית פוסטן קורן, מייסדת ןנשיאת עמותת שוות.

דיילי ציפי אוהבת לפרגן, ובמיוחד לנשים שפועלות לקידום נשים. לכן, היא שמחה לשמוע שמרכז פרס לשלום ולחדשנות החליט להעניק את פרס האבירות שלו לשורה של נשים, בהן לד"ר רוני פוסטן קורן, מייסדת ונשיאת עמותת שוות לקידום נערות.

עמותת שוות הוקמה במטרה לאפשר לנערות לחזק את תחושת הערך העצמי שלהן ולתת להן כלים שיעזרו להן לממש את שאיפותיהן. ד"ר פוסטן קורן היא בוגרת ממר"ם והיא בתה של עו"ד אתי קורן ממשרד עורכי הדין קורן גרודברג, שמלווה את קבוצת אנשים ומחשבים מזה 40 שנים. אות האבירות הוענק לה "בעבור היותה מודל לחיקוי לנערות ולנשים, ובעבור הטמעת תחושת ביטחון בנערות בכל רחבי הארץ. זאת, תוך הקניית כלים משמעותיים וראיית העתיד. הפעילות היא בפרישה ארצית, ובמסגרתה פוגשות הנערות נשים מעוררות השפעה ומשפיעות", נכתב בנימוקי הבחירה בה.

ד"ר פוסטן קורן היא בוגרת לימודי רפואה באוניברסיטה העברית, ובחודש הבא היא תתחיל את התמחותה כמנתחת לב בבית החולים שיבא תל השומר.

בנוסף לעמותה, ד"ר פוסטן קורן הקימה מרכז ליזמות ולחדשנות רפואית בקמפוס עין כרם למקצועות הרפואה בירושלים. היא עלתה לבמה כדי לקבל את האות בליווי בנותיה ואמרה כי "אומרים שנשים מחלקות את הקרדיט להצלחה ולא זוקפות את ההישג לעצמן. עם כל המודעות המגדרית והיכרות עם כל המחקרים, אנחנו לרוב משתדלות להימנע מליפול בעצמנו לתוך הסטריאוטיפ. אבל האמת היא שלפעמים להיות הקלישאה זה בסדר. כשאני מסתכלת על המסלול שלי כיזמת, ובכלל בחיים, לבחור את השותפים הנכונים לדרך זה אחד הכישרונות הבולטים שלי".

היא הוסיפה כי "אומרים שצריך כפר כדי לגדל ילד. יש בכפר הרבה ילדות שמחכות לדחיפה שלנו".

מי עוד בין מקבלות הפרס?

בנוסף לה קיבלו את האות, בין היתר, עינת גז, ממייסדי ומנכ"לית פפאיה גלובל – היוניקורן הישראלי הראשון שמובל על ידי אישה, יעל ארד, המדליסטית האולימפית הראשונה ויו"רית הוועד האולימפי, גל לוסקי, שהקימה את ארגון עזרה ישראלית מוטסת, שמסייע לנשים באזורים מוכי אסונות, ושופטת הכדורגל ספיר ברמן, שיצאה מהארון כאישה טרנסג'נדרית והייתה האישה הראשונה בישראל לעשות זאת. שלוש נשים קיבלו את האות אבירת עד: הקומיקאית וכוכבת הילדים ציפי שביט, הכתבת הצבאית המיתולוגית כרמלה מנשה ומקסין פסברג, לשעבר מנכ"לית אינטל ישראל וסגנית נשיא בחברה העולמית.

גז היא בין הנשים המדוברות ביותר בהיי-טק הישראלי בתקופה האחרונה. פפאיה גלובל נוסדה על ידה, ועל ידי ראובן דרונג ועופר הרמן, ב-2016, וכחמש שנים לאחר מכן היא הגיעה למעמד של חד קרן – חברה ששווה מעל מיליארד דולר. פפאיה גלובל פיתחה מערכת לניהול עובדים, והייחוד שלה בהקשר של המגוון הוא שבניגוד לשאר היוניקורנים הישראליים, זוהי, כאמור, חברת החד קרן הראשונה שהמובילה שלה היא אישה.

פסברג היא אחת הנשים, והאנשים בכלל, שהשפיעו על ההיי-טק הישראלי לאורך השנים. היא עבדה באינטל 37 שנים, עד שפרשה ממנה לפני כשנתיים. פסברג ניהלה במשך כשנה, מ-2006, את מפעל הדגל של החברה בישראל, Fab 28, ומיד לאחר מכן מונתה למנכ"לית אינטל ישראל – תפקיד שבו שימשה במשך כ-13 שנים, עד לפרישתה. לפני כארבעה חודשים היא החלה לשמש כיו"רית נתיבי איילון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים