בא לבקר במאורת הנמר: אילן יהושע, יועץ עסקי

22/11/2021 17:58
בא לבקר במאורת הנמר: אילן יהושע, יועץ עסקי ולשעבר מנכ"ל Arrow ECS.

באחרונה ביקר במאורת הנמר אילן יהושע, יועץ עסקי שמלווה מנכ"לים, חברות ובעלי עסקים, ולשעבר מנכ"ל Arrow ECS.

על רקע הגידול והצמיחה בשוק ההיי-טק, יהושע ואני שוחחנו על האתגרים שעומדים בפני המנהלים המובילים את החברות לצמיחה, שבחלקן הן חברות שנדרשות להתאושש לאחר שחוו ירידה בפעילות בתקופת הקורונה.

מה האתגר הגדול העומד בפני חברות ומנהלים אלה? לדברי יהושע, מדובר לא באתגר אחד, אלא בכמה אתגרים. "חברות בצמיחה צריכות להגדיל את המכירות וההכנסות שלהן, ולשמור על האינרציה כלפי מעלה, אך בד בבד לשמור על איכות המוצרים, הפתרונות והשירות ללקוח, כך שחוויית הלקוח תישמר ככל שהחברה גודלת ומתפתחת", אמר.

"מנגד", ציין יהושע, "בפני חברות שחוו ירידה ומשבר בתקופת הקורונה עומד בימים אלה אתגר למצוא את הדרך בחזרה למעלה, להתאושש להתארגן מחדש, ובהתאם לשינויים להתייצב ולעבוד לפי אסטרטגיית ממשבר לצמיחה".

במה אותה אסטרטגיה באה לידי ביטוי?
"כשניגשים לטפל בנושא של צמיחה, חשוב להבין לאן החברה רוצה להגיע ומתי. נדרשת הסתכלות מעמיקה על פוטנציאל השוק, פתרונות ומגמות, בנוסף ליכולות הפנימיות של החברה.

לרוב, בתהליכי צמיחה נוטים להתמקד בהגדלת המכירות ולא מסתכלים על התהליכים הפנימיים שצריכים להכיל את הגידול המתוכנן. חשוב מאוד, במקביל, לבחון לעומק את התהליכים הפנימיים, המבנה וחיזוק הצוות על מנת להביא לגידול בפעילות.

אחד הדגשים החשובים הוא לשים לב לפערים הקיימים בין המצב המצוי של החברה למצב הרצוי, לראות האם החברה יכולה לעמוד בסגירת הפערים מבחינת ההיבטים הכלכליים, כוח אדם, ידע ויכולות".

ניסיון רב שנים

ליהושע ניסיון עשיר בתפקידי ניהול בארץ ובחו"ל, ובהם מנכ"ל, סמנכ"ל, מנהל שותפים עולמי ומנהל אזורי באירופה. הוא צבר אותו בחברות בולטות בתחומיהן – ג'וניפר, ברוקייד, נורטל, ECI וכאמור, Arrow ECS. את ניסיונו זה הוא מביא לחברות ולמנהלים שאותם הוא מלווה כיום.

"לאורך השנים", סיפר יהושע, "עברתי הכשרות בינלאומיות רבות בנושאי ניהול בכיר, ניהול עובדים, מכירות וניהול שותפים עסקיים, כשהיוקרתית שבהן היא Black Belt In Leadership Coaching – הסמכה שאותה קיבלתי בתום תוכנית שהתפרסה על פני 10 חודשים והתקיימה בחו"ל. אני מטמיע את הידע והניסיון האלה בחברות שאני עובד אתן".

בנוסף לפעילות העסקית הענפה שלו, יהושע מתנדב בעמותת יוזמות עתיד, שמלווה יזמיות צעירות, וב-WinWork – ארגון שתומך בבעלי עסקים בעלי מוגבלויות. כמו כן, הוא משמש כמנטור ומרצה. עם כל זה, יהושע מוצא זמן לתופף בתופים עם להקתו, רוקביז.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים