איך לשפר את הסיכויים להתקבל לעבודה בהיי-טק

בכירים בתעשיית ההיי-טק והסטארט-אפ התארחו במיט-אפ של רשת חללי העבודה המשותפים Urban Place ונתנו למשתתפים את התובנות שלהם בנוגע לתהליך הקבלה לעבודה בתחומם

באחרונה אירחה רשת חללי העבודה המשותפים אורבן פלייס במתחם שלה שבמגדל שלום מיט-אפ בנושא גיוס עובדים בהיי-טק, בהשתתפות יותר מ-120 איש. במיט-אפ התארחו יניב בן ישי, סמנכ"ל השיווק בקבוצת SQLink, הכוללת את חברת גוטפרנדס, המתמחה בהשמת עובדים בהיי-טק, יניב קאלו, סמנכ"ל טכנולוגיות בחברת פנגו, נטלי שאול, מנהלת מערך הגיוס בטלדור מערכות, עידן פינטו, COO ומייסד חברת הסטארט אפ סייט, ובן דיאמנט, מנהל R&D בסטארט-אפ פרימטרX.

המיט-אפ נפתח בהרצאתו של בן ישי, סמנכ"ל השיווק בקבוצת SQLink, שתיאר את אתגרי חיפוש העבודה השכיחים ביותר של מועמדים בהיי-טק, מה חשוב לציין בקורות החיים וכיצד לשלוח אותם בצורה חכמה. בן ישי דיבר על כוחו של הנטוורקינג והדגיש את החשיבות של פגישות או שיחות חוזרות עם אנשים שפנינו אליהם בעבר בבקשה לעזרה במציאת העבודה. עוד הדגיש את היתרון שבפנייה ישירה למפרסמי המשרה דרך הרשתות החברתיות ודרך מכרים. בנוסף, המליץ בן ישי גם על התייעצות ישירה עם מנהלים או אנשי מפתח, על מנת לקבל מהם עצות ותובנות באשר לחיפוש עבודה ועל ידי כך לייצר הזדמנויות לחיבורים מעניינים. בסופה של ההרצאה נתן טיפים למעמד הריאיון הפרונטאלי: להשתדל להיות אותנטיים, להגיע מוכנים מראש עם מידע על החברה והתפקיד, לא לחשוש לשאול שאלות בצורה הדדית וכמובן לוודא שבחרו נכון.

לאחר ההרצאה התקיים פאנל בהנחיית בן ישי, שבו ענו המשתתפים על שאלות רבות, כו, למשל, האם תואר אקדמי הוא חובה מבחינתם. התשובה של כל המשתתפים בפאנל הייתה, כי ההשכלה תלויה מאוד בסוג המשרה. עידן פינטו מחברת סייט סיפר, כי "למשרות של Costumer Success, למשל, יעדיף אדם עם ניסיון בשירות ולא ישים דגש דווקא על תואר אקדמי".

מיט-אפ גיוס עובדים. צילום: יח"צ

לשאלה איזה סט כלים מחפשי עבודה חייבים כיום, ענה בן דיאמנט, מנהל R&D בחברת פרימטרX, כי "מדובר בשילוב של ידע והשכלה, יחד עם יכולות בינאישיות גבוהות, הכוללות יזמות, צניעות וסקרנות. כמו כן הדגיש, כי "אם מדובר בראיון ראשון, חשוב שהמועמד יהיה מודע לעצמו וליכולות שלו".

נטלי שאול, מנהלת הגיוס של טלדור מערכות, נשאלה על מה היא הכי מסתכלת בקורות החיים, והשיבה, כי "היא שמה דגש על הניסיון ופחות על השכלה. היא מסתכלת על הדרך שעשה המועמד ורוצה להבין את הסיפור המלא, מדוע עבר ממקום עבודה אחד לאחר ועוד".

על השאלה על ההתמודדות לתפקיד עם חוסר ניסיון ענה יניב קאלו, סמנכ"ל הטכנולוגיות של פנגו, כי "במקרים כאלו לפעמים עדיף להתחיל בתפקיד התחלתי (ג'וניור) ואף שונה מאותו תפקיד שאליו מתמודדים, ומשם ניתן להתקדם ולהגיע לתפקיד הנכסף בתוך הארגון ביתר קלות".

רומן לוי, מנכ"ל רשת מתחמי העבודה המשותפים אורבן פלייס, ציין, כי "כמות הנוכחים הרבה במיט-אפ מוכיחה את הצורך הרב של אנשים במידע על תהליך הקבלה למשרות בתחומי ההיי-טק ואת הרצון להתייעץ ולקבל הכוונה. בין המיט-אפים המקצועיים הרבים שאנו מארחים אני רואה חשיבות גדולה גם בתחום זה, ואני שמח על האפשרות להביא ערך כה חשוב לחברי הקהילה שלנו ולכלל הציבור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים