שירותי בריאות כללית: יחיאל גפנר פורש; המנמ"ר החדש – משה שדה

גפנר פורש אחרי שנים ארוכות בתפקיד ● שדה מגיע לתפקיד מבית החולים סורוקה, שם הוא משמש בשנים האחרונות כמשנה למנכ"ל ● בראיון לאנשים ומחשבים הוא מספר על הפרויקטים הטכנולוגיים בבית החולים ואיך הוא רואה את הרפואה הדיגיטלית

יחיאל גפנר, המנמ"ר הפורש של שירותי בריאות כללית. צילום: קובי קנטור

משה (מושיק) שדה מונה למנמ"ר הבא של שירותי בריאות כללית, לאחר שנבחר על ידי ועדת האיתור. הוא יחליף בקיץ הקרוב את יחיאל גפנר, שפורש לגמלאות.

שדה (44) מכהן בחמש השנים האחרונות כמשנה למנכ"ל וכמנהל האדמיניסטרטיבי של בית החולים סורוקה. לפני כן הוא מילא שורה של תפקידי ניהול בכירים. בין היתר, כיהן שדה כמנהל ארגון ושיטות במטה שירותי בריאות כללית בתל אביב, לשם הגיע אחרי שהיה מנמ"ר בית החולים מאיר בכפר סבא. שדה הגיע לשירותי בריאות כללית מהתעשייה האווירית, שם הוא שימש כמהנדס תעשיה וניהול. הוא בעל תואר שני בניהול מערכות בריאות ומרצה באוניברסיטת תל אביב.

"שיפרנו את השירות בסורוקה מהקצה אל הקצה"

"אני רואה בתפקיד מנמ"ר שירותי בריאות כללית אתגר ענק", אמר שדה בראיון לאנשים ומחשבים. "אין לי ספק שהעתיד של הרפואה המתקדמת הוא בתחום מערכות המידע והרפואה המקוונת, כאשר המטופל הוא תמיד במרכז ולמענו עושים את כל הפעולות".

לדברי שדה, "העבודה בסורוקה אפשרה לי לצבור ניסיון חשוב, מאחר שמדובר בבית חולים גדול. בשנים האחרונות השקענו מאמצים רבים במערכות תומכות החלטה ששיפרו את רמת השירות מהקצה אל הקצה. זכינו פעמיים בפרס מנכ"ל משרד הבריאות על הצטיינות בטיפול הרפואי".

כדוגמה לשיפור שירות באמצעים דיגיטליים מציין שדה שירות הודעות SMS, שבמסגרתו כל אדם שמגיע למיון של בית החולים מקבל לנייד שלו מסרון ובו מידע מדויק על מצב התורים, כמה זמן עליו לחכות וכל מידע שחשוב לו. "התגובות לשירות הזה נלהבות וזה רק מוכיח את החשיבות שלו", אמר.

פרויקט אחר שבית החולים סורוקה מעורב בו, יחד עם ישראל דיגיטלית, הוא אבחון ובדיקות אונליין לתושבי הפריפריה, שנמצאים בתחום האחריות של בית החולים. הפרויקט צפוי להתרחב בעתיד. במסגרתו, המטופל מגיע למרפאה הקהילתית ובאמצעים טכנולוגיים שונים מתקשר עם רופא שיושב במקום מרוחק, ועובר יחד איתו אבחונים או מקבל חוות דעת רפואיות.

שדה אמר כי הוא מאמין מאוד במעבר לענן. "אנחנו עושים זאת בהדרגה, תוך הקפדה יתרה על פרטיות וסודיות רפואית. אין לי ספק שבעתיד לא יהיו יותר שרתים בבתי החולים", הוסיף.

על קודמו בתפקיד אמר שדה כי "אין ספק שהוא תרם תרומה משמעותית לעיצוב מערכות המידע והמחשוב של שירותי בריאות כללית".

גפנר נחשב לאחד המנמ"רים הבכירים במגזר הבריאות ובמשק בכלל. שירותי בריאות כללית פרושה על פני 1,300 מרפאות ו-14 בתי חולים ברחבי הארץ, ובשנתיים האחרונות הוביל גפנר את הקופה לשורה של פרויקטי מחשוב, בהיקף כולל של עשרות מיליוני שקלים. בין הפרויקטים: הקמת אתר התאוששות מאסון במרכז הלוגיסטי החדש של הקופה בשוהם, הטמעת מערכת לתמיכה וקבלת החלטות, מעבר הדרגתי לענן פרטי ושורה של פרויקטים שנמצאים בימים אלה בשלבי פיתוח.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה כהן

    בירוקרטיה, חוסר חזון ומעוף , תקלות, דכאון במערכות מידע. מתי מכבי תחזור לימי הזוהר?

  2. יובל קידר

    כל הכבוד! מינוי ראוי שיקדם את הכללית. יישר כוח למשה.

אירועים קרובים