סטארט-אפים על הכרמל

מימין: עו״ד רן פינגרר; גדי מרגלית, מנכ"ל עיריית חיפה; אור שחף, מנכ"ל החברה הכלכלית לחיפה; יעל מיטלמן, מנכ"לית היי סנטר; וד"ר גלית רנד, מנהלת האגף לתכנון אסטרטגי ומחקר בעיריית חיפה

האירוע השלישי של מועדון המשקיעים של חממת hiCenter Ventures התקיים באחרונה בחיפה, בהשתתפות יזמים, משקיעים, נציגי חברות מובילות בתעשייה ונציגי ציבור. באירוע השתפו כ-180 אורחים, אליהם הצטרפו חברות הפורטפוליו של החממה וחברי ההנהלה שלה.

hiCenter Ventures משקיעה בחברות מבוססות טכנולוגיה בחיפה וייסדה מסורת של אירוע משקיעים. החממה מאפשרת ליזמים צעירים נבחרים להיפגש באופן אישי עם בכירים השייכים למועדון המשקיעים שלה, ולהציג את היוזמות שלהם בפני הקהל. החברות שזכו להזדמנות זו הפעם היו Gili Ocean, שנמצאת בפורטפוליו של היי-סנטר; Weezmo, שמצויה בימים אלה בתהליך גיוס, לקראת כניסה לפורטפוליו; והחברות הצעירות Soft Medical ו-RollPage, שחשפו בפני המשקיעים הרלוונטיים את המיזמים שלהן.

אחד האורחים שלקחו חלק באירוע היה גיל בן ארצי, שותף מייסד בקרן Upwest Labs בפאלו אלטו. בן ארצי שיתף את היזמים הצעירים בסודות ההצלחה והשלבים בדרך למשקיע המתאים – החל מההיערכות דרך הפגישה עם המשקיע הפוטנציאלי ועד לחתימה על הסכם השקעה. "מציאת משקיע נכון היא סוגיה מאתגרת", אמר. הוא הציע לסטארט-אפיסטים: "בדקו מראש מי עשוי לגלות עניין בעולם התוכן של המיזם, והגיעו עם גישה מתאימה ובתזמון הנכון לגיוס הכספים. אם הצלחתם לקיים פגישה, השלב הבא שחשוב לשים עליו דגש הוא הקשר האישי עמו. השתמשו בכושר שכנוע וכוונו גבוה – למיזם צריכה להיות השפעה משמעותית וחשובה כך שיהיה ראוי להשקעה. לבסוף, שמרו על קשר והפעילו לחץ מחושב. כל עוד לא אמרו לכם במפורש 'כן', התשובה היא 'לא'. הראו התקדמות עם המיזם, תוך צמיחה מתמדת וראיה לעתיד, עד שתצליחו לשכנע את המשקיע שאתם הדבר הנכון".

בן ארצי ציין שהדרך להצלחה רצופה כשלונות. "גם גוגל (Google), סקייפ (Skype) ולינקדאין (LinkedIn) קיבלו עשרות תשובות שליליות עד שהגיעו להצלחה המוכרת כיום. אם שמעתם 'לא', סימן שאתם בחברה טובה".

"דחייה היא צעד נוסף להצלחה"

ג'ף פולבר, משקיע בתעשיית ה-Seed בארצות הברית ובישראל וחבר ותיק במועדון המשקיעים של היי-סנטר, ציין באירוע ש-"למצוא מישהו שמאמין במיזם זה המתנה הגדולה ביותר. אם יזם מקבל דחייה, זה רק אומר שהוא צעד אחד נוסף בדרך להכרה ולהצלחה. יזם שמאמין במה שהוא עושה ונאמן לעצמו ימצא את האדם המתאים שיאמין גם הוא וישקיע בו".

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, ציין כי "אנחנו עדים להתעוררות בתחום ההיי-טק, בין היתר הודות למאיצים ולחממות הטכנולוגיות. תחת חממת היי-סנטר צמחו כבר לא מעט חברות סטארט-אפ התורמות לכלכלתה ולמיצובה של העיר כבית לטכנולוגיות מתקדמות. בחממות אלה אנחנו מעניקים את הבסיס והתמיכה ליזמים וחברות צעירות המבקשים להשקיע ולהשתקע בעיר. כל פעילות המפגישה בין המוחות החיפאים המבריקים ובין משקיעים היא מבורכת וסוד להצלחה".

יעל מיטלמן, מנכ"לית היי-סנטר, ציינה כי "החממה שמה לה ליעד להשקיע בחברות מבוססות טכנולוגיות חדשניות המעוניינות להשתקע בחיפה ולפתח את פעילותן, כמנועי צמיחה לכלכלת העיר. בנוסף לבסיס שאנחנו מספקים, הן ליזמים בתחילת הדרך והן לחברות סטארט-אפ צעירות, פיתחנו מסורת של כינוס מועדון המשקיעים פעמיים בשנה על מנת לאפשר מפגשים ישירים וחשיפה איכותית של מיזמים בפני המשקיעים החברים במועדון. לאורך השנה כולה אנחנו זוכים להכיר מוחות מבריקים, יזמים צעירים וחברות בתחילת דרכן, אך המפגש המרוכז באירוע זה, לצד בכירים בתעשייה ומשקיעים פוטנציאליים, הוא בגדר הצלחה וסממן חיובי ביותר לזירת ההיי-טק החיפאית".

"ההיענות שהייתה למפגש השלישי עלתה על כל ציפיה וחיזקה בנו את האמונה בנכונות הדרך והחזון של יצירת רצף תשתיות ליזמים, שבמרכזן העמדת מימון לשלבים השונים בהתפתחות חברת היי-טק", ציינה מיטלמן.

דיילי ציפי צפתה,נצפתה וחזרה עם תמונה.

מימין: עו״ד רן פינגרר; גדי מרגלית, מנכ"ל עיריית חיפה; אור שחף, מנכ"ל החברה הכלכלית לחיפה; יעל מיטלמן, מנכ"לית היי סנטר; וד"ר גלית רנד, מנהלת האגף לתכנון אסטרטגי ומחקר בעיריית חיפה

מימין: עו״ד רן פינגרר; גדי מרגלית, מנכ"ל עיריית חיפה; אור שחף, מנכ"ל החברה הכלכלית לחיפה; יעל מיטלמן, מנכ"לית היי סנטר; וד"ר גלית רנד, מנהלת האגף לתכנון אסטרטגי ומחקר בעיריית חיפה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים